KudoZ home » English to Flemish » Bus/Financial

directory style of management

Flemish translation: motiverend (of: richtinggevend) leiderschap


20:02 Jan 8, 2003
English to Flemish translations [PRO]
Bus/Financial
English term or phrase: directory style of management
The key benefit of telework from a social perspective is that we have reduced the amount of travelling by 30 to 35%, helping in the goal to reduce traffic pollution. Employees have more time with their families, and some are saving a lot of money on commuting costs as they live up to 2 hours away from the office.

Overall, we have improved productivity, the quality of life of our employees and have reduced levels of stress.

In terms of lessons learnt, it was easy for us to establish telework, as we are a small company. We allow our staff to freely choose where they wish to work; from the office, home or client site. From discussions with bigger organisations attempting to integrate telework into their functioning, it is apparent that telework is best integrated into the white-collar sector, with employees who are involved in creative tasks. It is much more difficult to integrate telework where there is a supervisory style of management, rather than a directory style of management, because, fundamentally, there are issues with trust.
Krystrad
Flemish translation:motiverend (of: richtinggevend) leiderschap
Explanation:
geen letterlijke vertaling, maar je moet het hier aanpassen aan de inhoud. Telewerkers hebben motivatie nodig van iemand die vertrouwen in hen heeft ipv iemand die hen gewoon controleert en bevelen geeft.
-------
Ministerie van Verkeer en Waterstaat [1999]
Handleiding flexibel werken /Telewerken.
Den Haag: Ministerie van Verkeer en Waterstaat. 24 blz.
Handleiding voor het personeel van het Ministerie van Verkeer en Waterstaat over flexibel werken. Geeft informatie over alle mogelijke regelingen die betrekking hebben op het telewerk van een personeelslid. Met de "telewerkgeschiktheidstoets" kan men een beoordeling van de eigen uitgangssituatie opstellen. Dit schema kan zowel door de leidinggevende als door de medewerker worden ingevuld. Met de "middelentoets" kan worden nagegaan welke spullen een telewerker nodig heeft.
Trefwoord = werkprocessen, team, kosten, baten, risico, arbeidsomstandigheden, flexibiliteit, sociaal, handleiding, regelgeving, overheid, Nederland, ministerie, overheid

Nilles, Jack M. [1994b]
Making Telecommuting Happen: A guide for Telemanagers and Telecommuters.
New York: van Nostrand Reinhold. 196 blz. ISBN= 0-442-01857-6
Breed overzicht over alle aspecten van telewerken vanuit vooral Amerikaans oogpunt.
Trefwoord = algemeen, management, Amerika, USA, inleiding, handleiding, telemanagement, telewerker

Selected response from:

Anne Lee
United Kingdom
Grading comment
thanks a lot!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4motiverend (of: richtinggevend) leiderschap
Anne Lee
4adviserende stijl van leidinggeven
Henk Peelen


  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
adviserende stijl van leidinggeven


Explanation:
adviserende/ondersteunende stijl/wijze van leidinggeven

directory = aanvullend, regelend

Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Ariser: Eerder bevelende of ingrijpende in tegenstelling met toezichthoudend?
1 hr

1 day4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
motiverend (of: richtinggevend) leiderschap


Explanation:
geen letterlijke vertaling, maar je moet het hier aanpassen aan de inhoud. Telewerkers hebben motivatie nodig van iemand die vertrouwen in hen heeft ipv iemand die hen gewoon controleert en bevelen geeft.
-------
Ministerie van Verkeer en Waterstaat [1999]
Handleiding flexibel werken /Telewerken.
Den Haag: Ministerie van Verkeer en Waterstaat. 24 blz.
Handleiding voor het personeel van het Ministerie van Verkeer en Waterstaat over flexibel werken. Geeft informatie over alle mogelijke regelingen die betrekking hebben op het telewerk van een personeelslid. Met de "telewerkgeschiktheidstoets" kan men een beoordeling van de eigen uitgangssituatie opstellen. Dit schema kan zowel door de leidinggevende als door de medewerker worden ingevuld. Met de "middelentoets" kan worden nagegaan welke spullen een telewerker nodig heeft.
Trefwoord = werkprocessen, team, kosten, baten, risico, arbeidsomstandigheden, flexibiliteit, sociaal, handleiding, regelgeving, overheid, Nederland, ministerie, overheid

Nilles, Jack M. [1994b]
Making Telecommuting Happen: A guide for Telemanagers and Telecommuters.
New York: van Nostrand Reinhold. 196 blz. ISBN= 0-442-01857-6
Breed overzicht over alle aspecten van telewerken vanuit vooral Amerikaans oogpunt.
Trefwoord = algemeen, management, Amerika, USA, inleiding, handleiding, telemanagement, telewerker




    Reference: http://www.telewerkforum.nl/kbshadow/handleiding.asp
Anne Lee
United Kingdom
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 19
Grading comment
thanks a lot!