KudoZ home » English to Greek » Architecture

biphora

Greek translation: δίλοβο παράθυρο


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:biphora window
Greek translation:δίλοβο παράθυρο
Entered by: Marina Varouta

12:28 Oct 20, 2006
English to Greek translations [PRO]
Tech/Engineering - Architecture / Βυζαντινή Αρχιτεκτονική
English term or phrase: biphora
The belltower and the biphora, situated above the portal,
are of the particular interest.
srma
δίλοβο παράθυρο
Explanation:
νομίζω ότι είναι τα δίλοβα παράθυρα...

--------------------------------------------------
Note added at 35 mins (2006-10-20 13:04:43 GMT)
--------------------------------------------------

Δεν βρήκα καλύτερη πηγή:
"St. Nikola Bolnicki-with an open belfry solved in a form of biphora (small two-wings window)" (http://www.culture.org.mk/eZACROH.HTM)

Αυτό το είδος παραθύρου/ανοίγματος εκκλησίας λέγεται δίλοβο (με δύο αψιδούλες).
Μονόλοβο, δίλοβο, τετράλοβο παράθυρο:
http://www.mgst.net/eng/history/papalic.htm

Υπάρχει επίσης μονόλοβο ή δίλοβο κωδωνοστάσιο/καμπαναριό: εκεί απ'όπου κρέμεται η καμπάνα, υπάρχουν μία ή δύο αψίδες
Βλ. δίλοβο κωδωνοστάσιο τελευταία φωτογραφία κάτω-κάτω:
http://1gym-korinth.kor.sch.gr/byzantin.htm
Selected response from:

Marina Varouta
Germany
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
2 +4δίλοβο παράθυρο
Marina Varouta
4δίλοβο παράθυρο με διαχωριστικό κιονίσκοMaria Tsatsaroni
3ΕξώστηςMaria Tsatsaroni
1υπέρθυρο με δύο κίονες (δικιόνιο)
Nick Lingris


Discussion entries: 3





  

Answers


18 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +4
δίλοβο παράθυρο


Explanation:
νομίζω ότι είναι τα δίλοβα παράθυρα...

--------------------------------------------------
Note added at 35 mins (2006-10-20 13:04:43 GMT)
--------------------------------------------------

Δεν βρήκα καλύτερη πηγή:
"St. Nikola Bolnicki-with an open belfry solved in a form of biphora (small two-wings window)" (http://www.culture.org.mk/eZACROH.HTM)

Αυτό το είδος παραθύρου/ανοίγματος εκκλησίας λέγεται δίλοβο (με δύο αψιδούλες).
Μονόλοβο, δίλοβο, τετράλοβο παράθυρο:
http://www.mgst.net/eng/history/papalic.htm

Υπάρχει επίσης μονόλοβο ή δίλοβο κωδωνοστάσιο/καμπαναριό: εκεί απ'όπου κρέμεται η καμπάνα, υπάρχουν μία ή δύο αψίδες
Βλ. δίλοβο κωδωνοστάσιο τελευταία φωτογραφία κάτω-κάτω:
http://1gym-korinth.kor.sch.gr/byzantin.htm


Marina Varouta
Germany
Native speaker of: Native in GreekGreek
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Nick Lingris: BiFora (windows), βεβαίως. // Το κείμενο της smra αναφέρεται σε τούτο ακριβώς το παράθυρο http://members.virtualtourist.com/m/p/m/2679fe/ της Pieve di Santa Maria.
11 mins

agree  Maria Tsatsaroni: Ακριβώς αυτό είδα κι εγώ. Μπορεί να ήταν δίλοβο παράθυρο και να το έχουν χτίσει από το εσωτερικό τώρα πια. Αλλά έτσι όπως είναι άντε να βγάλεις άκρη! Σαν peep-hole του γυναικωνίτη μοιάζει!
43 mins

agree  Vicky Papaprodromou
1 hr

agree  Tessy_vas
2 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
δίλοβο παράθυρο με διαχωριστικό κιονίσκο


Explanation:
Φτιάχνω νέα απάντηση γιατί έτσι όπως τα μπέρδεψα με τα συμπληρώματα ούτε εγώ δεν τα βρίσκω! Σόρρυ, νέα είμαι στο KudoZ, πού θα πάει; θα μάθω! Πάντως στη φωτογραφία είναι ακριβώς αυτό


    Reference: http://www.ecclesia.gr/greek/monshrines/skafidia.htm
Maria Tsatsaroni
Native speaker of: Native in GreekGreek, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 4

33 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Εξώστης


Explanation:
Τί τραβάς κι εσύ με τους Κροάτες και τα μνημεία τους! Δε νομίζω ότι πρόκειται για παράθυρο στη συγκεκριμένη περίπτωση, αλλά μάλλον για τον εξώστη του κωδωνοστασίου ή δίπλα σε αυτό. Δες στο ίδιο site που μεταφράζεις το Bobovac που επίσης διαθέτει biphora.

--------------------------------------------------
Note added at 46 mins (2006-10-20 13:15:23 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.avditorij.com/piran_monuments.htm

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2006-10-20 13:49:42 GMT)
--------------------------------------------------

Επανήλθα δριμύτερη! Συμφωνώ με τη Μαρίνα και το Νίκο και επαυξάνω με το διαφωτιστικότατο συμπλήρωμα από το www.ecclesia.gr/greek/monshrines/skafidia.html = δίλοβο παράθυρο με διαχωριστικό κιονίσκο. Όπως ακριβώς στη φωτό που έχεις!

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2006-10-20 14:02:55 GMT)
--------------------------------------------------

Δε νομίζω. Αν ήταν αυτό δε θα το έλεγε επιστύλιο ή ακριβέστερα επίθυρο; Όσο για τα ελληνικά πού τέτοια τύχη! Εξακολουθώ να ταλαιπωρώ Notepad και copy-paste μέχρι τελικής πτώσεως! Μάλλον πρέπει να αφήσω το Firefox και να το ξαναγυρίσω στο IE μπας και γράψω κατευθείαν ελληνικά. Thanx πάντως!

Example sentence(s):
  • On this tower there also a biphora (width of the terrace 2.15 m, depth 117 m). The shape of the biphora is basically similar to that of Bobovac. At the level of biphora, on the inner side, several coats of plaster have been identified.
Maria Tsatsaroni
Native speaker of: Native in GreekGreek, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Nick Lingris: Δεν έχω ωστόσο σιγουρευτεί. Ίσως δεν είναι η bifora εκεί ψηλά αλλά το επιστύλιο ακριβώς πάνω από την πόρτα. με τις δύο κολόνες. Έφτιαξες να γράφεις;
15 mins
  -> Καλά, βρε Νίκο! Δεν είπα ταράτσα! Σιγά μην απλώσουν και τη μπουγάδα! Αλλά αυτή τη φωτό είδα κι εγώ (και τις άλλες 2) και γι' αυτό συμφώνησα. Απλώς πρόσφερα και μια εναλλακτική, γιατί θα ψάχνουν οι επισκέπτες για τζάμι και μπετούγια επί ματαίω!

5 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
υπέρθυρο με δύο κίονες (δικιόνιο)


Explanation:
Πονοκέφαλος αυτό. Τα δίλοβα παράθυρα είναι bifora, μάλλον από την ιταλική αντίστοιχη, η οποία προέρχεται από το λατινικό bi+foris, όπου foris είναι η θύρα.

Στην περίφημη φωτογραφία:
http://members.virtualtourist.com/m/p/m/2679fe/
υπάρχει ψηλά ένα τέτοιο bifora window, αλλά είναι αυτό το σημαντικό στοιχείο above the portal; Ή μήπως είναι το υπέρθυρο;

Το biphora, αν δεν είναι λάθος για το bifora, προέρχεται από το ελληνικό δίφορον, του επιθέτου δίφορος (bifer στα λατινικά).
Χρησιμοποιείται για γένος φυτών (η βιφόρα ή το δίφορον). Ωστόσο, είναι πιθανό να χρησιμοποιούν κάποιοι τη λέξη γι’ αυτό το υπέρθυρο με τους δύο κίονες (δικιόνιο, αν θες), από το phora με τη σημασία του «φέρω», δηλ. που φέρεται από δύο κίονες.

Προτείνω λοιπόν να μπει στο γλωσσάρι το bifora window, δίλοβο παράθυρο, που είναι ένας χρήσιμος όρος της αρχιτεκτονικής. Αλλά για τη μετάφρασή σου σκέψου μήπως πιο σημαντικό είναι το υπέρθυρο.

http://images.google.gr/images?hs=pbc&hl=en&client=firefox-a...


Nick Lingris
United Kingdom
Works in field
Native speaker of: Native in GreekGreek
PRO pts in category: 32