KudoZ home » English to Greek » Art/Literary

thrillers, non-fiiction, straight modern novel

Greek translation: μυθιστορήματα/λογοτεχνία τρόμου, μη-φανταστικά βιβλία/μη-μυθογραφία ή μυθοπλασία, άμεσο ή κλασικό σύγχρονο μυθιστόρημα


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:thrillers, non-fiiction, straight modern novel
Greek translation:μυθιστορήματα/λογοτεχνία τρόμου, μη-φανταστικά βιβλία/μη-μυθογραφία ή μυθοπλασία, άμεσο ή κλασικό σύγχρονο μυθιστόρημα
Entered by: Vicky Papaprodromou

11:39 Jan 22, 2004
English to Greek translations [PRO]
Art/Literary
English term or phrase: thrillers, non-fiiction, straight modern novel
Could someone give me the equivalent terms in greek? They are all in the same text about writing thrillers...
Atalanty
μυθιστορήματα/λογοτεχνία τρόμου, μη-φανταστικά βιβλία/μη-μυθογραφία, άμεσο σύγχρονο μυθιστόρημα
Explanation:
H πρόταση του Γιώργου Γούλα να γράψω ένα μικρό κείμενο για τη λογοτεχνία του τρόμου ήρθε τη στιγμή που ετοιμαζόμουν ν' αρχίσω ένα δοκίμιο για το αγγλικό gothic μυθιστόρημα, που άνθησε προς τα τέλη του 18ου αιώνα και τις δυο πρώτες δεκαετίες του 19ου. Επειδή τα gothic μυθιστορήματα είναι ουσιαστικά τα πρώτα μυθιστορήματα «τρόμου» της παγκόσμιας λογοτεχνίας, η πρόσκληση ήταν επίκαιρη. Ωστόσο το αντικείμενο είναι τεράστιο, αν λάβει κανείς υπόψη τη μετεξέλιξη του είδους έστω και μόνο στην αγγλόφωνη λογοτεχνία, την αγγλική και την αμερικανική.

----------------------------------------------------------------
Πόσο πραγματικά είναι τα μη-φανταστικά βιβλία που κυριαρχούν πλέον στην εκδοτική αγορά; Τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει αρκετοί «καβγάδες» στις HΠA γύρω από το αν οι εκδότες βιβλίων ενδιαφέρονται πραγματικά για την αλήθεια του υλικού των μη-φανταστικών βιβλίων που εκδίδουν. Η αντιπαράθεση επανήλθε στο προσκήνιο για άλλη μια φορά με αφορμή ένα νέο βιβλίο για τους Kλίντον στο οποίο η κα Kλίντον κατηγορείται ότι έκανε μια αντισημιτική μομφή κατά τη διάρκεια μιας έντονης συζήτησης που είχε το 1974. Η ίδια αρνείται την κατηγορία.

http://www.medium.gr/articles/103956021777580.shtml
&
Αλλά αυτήν την επιλογή δεν την έχουνε πολλοί από εμάς. Το διαμέρισμα θέλει το νοίκι του, το στομάχι θέλει το φαϊ του και να τα ικανοποιήσεις πρέπει να βγάλεις λεφτά. Πικρό, αλλά αληθινό. Έχουμε τρεις επιλογές. Βγαίνουμε και πιάνουμε μια δουλειά. Μιας κι οι εμπειρίες μου από το φαινόμενο αυτό είναι δόξα τω θεώ περιορισμένες, δε μ' έχουν οδηγήσει ακόμη να πιστέψω ότι αυτό το εφτά-με-τρεις είναι που χρειάζεται ο συγγραφέας για να πάρουνε μπροστά τα δημιουργικά του υγρά. Ή σφίγγεις τα δόντια και γράφεις τυποποιημένα εμπορικά προϊόντα (potboilers) απ' ό,τι ιδέα βρεις πρόχειρη και τρέφεις έτσι το σώμα σε βάρος της ψυχής. Ή γράφεις non-fiction [μη-μυθογραφία].

http://www.altfactor.gr/magazine/fanzines/bigbang/iss1/epagg...
------------------------------------------------------------------
Στο πλαίσιο των ανοιχτών συζητήσεων που διοργανώνει το Εθνικό Κέντρο Βιβλίου με το γενικό τίτλο «Λογοπαίγνια», πραγματοποιήθηκε χθες, Δευτέρα 26 Νοεμβρίου, συζήτηση με θέμα «Η Ιστορία στο σύγχρονο ελληνικό μυθιστόρημα» στην αίθουσα εκδηλώσεων «Αρένα». Στη συζήτηση πήραν μέρος οι Γιώργης Γιατρομανωλάκης, Τζίνα Πολίτη και Έρη Σταυροπούλου.
Selected response from:

Vicky Papaprodromou
Greece
Grading comment
Σας ευχαριστώ, ήταν όλες οι πληροφορίες πολύ χρήσιμες και ειδικά ο κατάλογος Στέλλα...
Όντως πάντως δεν έχει καμία σχέση το straight με gay ή όχι λογοτεχνία. Αλλά αυτό μπορεί να το καταλάβει κανείς μόνο από τα συμφραζόμενα, το υπόλοιπο κείμενο.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3μυθιστορήματα/λογοτεχνία τρόμου, μη-φανταστικά βιβλία/μη-μυθογραφία, άμεσο σύγχρονο μυθιστόρημα
Vicky Papaprodromou
5 +2straight modern novel = σύγχρονο μυθιστόρημα ετεροφυλοφιλικού περιεχομένουVickie Dimitriadou
4 +2see explanation
Natassa Iosifidou
4 +1θρίλερ, πραγματικές ιστορίες, σύγχρονο μυθιστόρημα
Nadia-Anastasia Fahmi
4 +1για το straight modern novelxxxx-Translator


  

Answers


26 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
see explanation


Explanation:
If it's about books then you could say:

thrillers > βιβλίο/μυθιστόρημα τρόμου

http://www.altfactor.gr/magazine/fanzines/bigbang/iss7/merik...
------------------
non-fiction movie > βιβλίο μη επιστημονικής φαντασίας

http://www.cpumag.gr/news.asp?NewID=df1
http://www.pegas.gr/prolog.htm
------------------
straight modern novel > σύγχρονο μυθιστόρημα

Ι'm not sure about the last one...

--------------------------------------------------
Note added at 2004-01-22 12:25:50 (GMT)
--------------------------------------------------

Some corrections:

1) non-fiction BOOK (instead of MOVIE)

2) non-fiction BOOK (instead of MOVIE) > βιβλίο μη επιστημονικής φαντασίας

2) As Katerina added, \"non-fiction\" could be \"μη μυθογραφία\" instead of \"μη επιστημονική φαντασία\".

--------------------------------------------------
Note added at 2004-01-22 12:42:50 (GMT)
--------------------------------------------------

\"Gay modern novel\" pantws den yparxei!

--------------------------------------------------
Note added at 2004-01-22 14:39:36 (GMT)
--------------------------------------------------

Εμένα πάντως με προβληματίζει το επίθετο modern και η θέση του στη φράση και γι\' αυτό δεν κάνω εικασίες.

--------------------------------------------------
Note added at 2004-01-22 15:39:54 (GMT)
--------------------------------------------------

Ίσως τα παρακάτω να σε βοηθήσουν να βγάλεις άκρη με το \"straight modern\":

\"This book almost totally lacks any originality or imagination. The style is *straight modern police thriller* and is an anachronism in the fantasy setting.\"

http://www.plaidworks.com/chuqui/downloads/OtherRealms/29-06...
---------------------------------
\"It\'s a (more or less) straight modern-day thriller, while his previous novels and most of his short stories are somewhere horror/science fiction/fantasy-ish. I really can\'t get into thrillers.\"

http://www.covehurst.net/bookweb/booklog.html
---------------------------------
\"Childers did this in a story which broke new ground, as it is generally agreed to be the first *straight modern spy thriller*, even more remarkable for it being a first novel.\"

http://www.allreaders.com/Topics/info_20635.asp
---------------------------------
\"It\'s an award-winning *straight modern play* about a meeting that took place in Copenhagen in 1941 between Niels Bohr and Werner Heisenberg. \"

http://pennandteller.com/sincity/teller/telleressaycopenhage...
---------------------------------
\"Instead, now it\'s well into the evening, I can relax with an early Michael Innes detective story, a lightweight mathematical work, a *straight modern novel*... or even some SF/fantasy which, oh joy, I don\'t have to review!\"

http://www.ansible.demon.co.uk/writing/myweek.html
---------------------------------
\"A composer of *straight modern jazz tunes* to gypsy blues-jazz to pop to pieces that border on theater and classical music, von Essen was nothing if not a lover of diverse musics, and well-versed in their compositional vocabularies.\"

http://www.cryptogramophone.com/crypto/extranet/documents/10...
---------------------------------
\"His own work evolved as the twentieth century advanced to become an epitome of *straight modern photography*.\"

http://photography.about.com/cs/thephotogreats/a/aa092203.ht...

Natassa Iosifidou
Greece
Native speaker of: Greek
PRO pts in pair: 234

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Katerina Kallitsi: Το non-fiction το βρήκα "μη-μυθογραφία". Δες το site: http://www.altfactor.gr/magazine/fanzines/bigbang/iss1/epagg...
8 mins
  -> Είναι από το ίδιο site. Ίσως να έχεις και δίκιο γιατί δε ρωτάει για science fiction αλλά για fiction.

neutral  Vickie Dimitriadou: Εμένα πάντως με προβληματίζει εκείνο το "straight". Να είναι σε αντιδιαστολή με το "gay" άραγε;;;
25 mins
  -> Κι εμένα με προβληματίζει αλλά δεν ξέρω πως να το ψάξω... Έχετε καμιά ιδέα;

agree  Joanne Panteleon: ναι, αλλά όντως εκείνο το "straight" και μένα μου'ρχεται κάπως!... συμφωνώ με τα 2 πρώτα όμως!..
54 mins

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
straight modern novel = σύγχρονο μυθιστόρημα ετεροφυλοφιλικού περιεχομένου


Explanation:
Σε αντιδιαστολή με το "Gay Modern Novel", που όσο κι αν σας ακούγεται παράξενο, εξωτικό, εξωγήινο ή ό,τι άλλο, στο εξωτερικό ανθεί. Στην Ελλάδα βέβαια, ουδείς τολμά να αναφερθεί, καθότι λόγω ομοφυλοφοβίας, στενομυαλιάς, σκοταδισμού, μεσαιωνισμού και υποκριτικού καθωσπρεπισμού (να μην αναφέρω και την αρνητική επιρροή της Εκκλησίας), θα τον στήσουν στον τοίχο αυτόν που θα πει κάτι τέτοιο.


--------------------------------------------------
Note added at 2004-01-22 13:04:41 (GMT)
--------------------------------------------------

.. Death in Venice\" is No. 1 gay novel.
http://www.salon.com/books/log/1999/06/08/100gay/

Babelguides: Hotel Vesuvius. A Gay Novel of Grapes, Wine and ...
http://www.babelguides.com/view/work/10999

--------------------------------------------------
Note added at 2004-01-22 13:08:51 (GMT)
--------------------------------------------------

.. Death in Venice\" is No. 1 gay novel.
http://www.salon.com/books/log/1999/06/08/100gay/

Babelguides: Hotel Vesuvius. A Gay Novel of Grapes, Wine and ...
http://www.babelguides.com/view/work/10999

--------------------------------------------------
Note added at 2004-01-22 14:02:48 (GMT)
--------------------------------------------------

Modern fiction Literature of special Gay interest

http://www.poemmarket.co.uk/Joe-Orton-Boy-Hairdresser-185459...

Vickie Dimitriadou
Native speaker of: Native in GreekGreek
PRO pts in pair: 275

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Joanne Panteleon: εύγε!...politically correct!
4 mins

neutral  Natassa Iosifidou: Κάποια παραπομπή για να δούμε κι εμείς οι μη γνωρίζοντες περί τίνος πρόκειται...; // Γιατί δε μπορώ να βρω πουθενά ούτε το "Gay Modern Novel" αλλά ούτε και το "Straight Modern Novel"...;
9 mins
  -> Ε, τι να κάνουμε, Νατάσα μου, δεν υπάρχουν έτσι ακριβώς στο Internet. Πάντως εγώ έχω δει τομείς σε βιβλιοθήκες και βιβλιοπωλεία στην Αγγλία και στη Γερμανία με Straight fiction/novel και Gay/Lesbian fiction/novel.

agree  ET1
40 mins

neutral  xxxx-Translator: Αν υποθέσουμε ότι υπάρχει κάτι τέτοιο, θα ήταν "Modern Straight Novel". Είμαι όμως σίγουρη πως δεν υπάρχει, εκτός πια κι αν είναι adult reading και δε νομίζω ότι θα αναφερόταν σε ένα κείμενο για thriller
4 hrs

4 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
μυθιστορήματα/λογοτεχνία τρόμου, μη-φανταστικά βιβλία/μη-μυθογραφία, άμεσο σύγχρονο μυθιστόρημα


Explanation:
H πρόταση του Γιώργου Γούλα να γράψω ένα μικρό κείμενο για τη λογοτεχνία του τρόμου ήρθε τη στιγμή που ετοιμαζόμουν ν' αρχίσω ένα δοκίμιο για το αγγλικό gothic μυθιστόρημα, που άνθησε προς τα τέλη του 18ου αιώνα και τις δυο πρώτες δεκαετίες του 19ου. Επειδή τα gothic μυθιστορήματα είναι ουσιαστικά τα πρώτα μυθιστορήματα «τρόμου» της παγκόσμιας λογοτεχνίας, η πρόσκληση ήταν επίκαιρη. Ωστόσο το αντικείμενο είναι τεράστιο, αν λάβει κανείς υπόψη τη μετεξέλιξη του είδους έστω και μόνο στην αγγλόφωνη λογοτεχνία, την αγγλική και την αμερικανική.

----------------------------------------------------------------
Πόσο πραγματικά είναι τα μη-φανταστικά βιβλία που κυριαρχούν πλέον στην εκδοτική αγορά; Τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει αρκετοί «καβγάδες» στις HΠA γύρω από το αν οι εκδότες βιβλίων ενδιαφέρονται πραγματικά για την αλήθεια του υλικού των μη-φανταστικών βιβλίων που εκδίδουν. Η αντιπαράθεση επανήλθε στο προσκήνιο για άλλη μια φορά με αφορμή ένα νέο βιβλίο για τους Kλίντον στο οποίο η κα Kλίντον κατηγορείται ότι έκανε μια αντισημιτική μομφή κατά τη διάρκεια μιας έντονης συζήτησης που είχε το 1974. Η ίδια αρνείται την κατηγορία.

http://www.medium.gr/articles/103956021777580.shtml
&
Αλλά αυτήν την επιλογή δεν την έχουνε πολλοί από εμάς. Το διαμέρισμα θέλει το νοίκι του, το στομάχι θέλει το φαϊ του και να τα ικανοποιήσεις πρέπει να βγάλεις λεφτά. Πικρό, αλλά αληθινό. Έχουμε τρεις επιλογές. Βγαίνουμε και πιάνουμε μια δουλειά. Μιας κι οι εμπειρίες μου από το φαινόμενο αυτό είναι δόξα τω θεώ περιορισμένες, δε μ' έχουν οδηγήσει ακόμη να πιστέψω ότι αυτό το εφτά-με-τρεις είναι που χρειάζεται ο συγγραφέας για να πάρουνε μπροστά τα δημιουργικά του υγρά. Ή σφίγγεις τα δόντια και γράφεις τυποποιημένα εμπορικά προϊόντα (potboilers) απ' ό,τι ιδέα βρεις πρόχειρη και τρέφεις έτσι το σώμα σε βάρος της ψυχής. Ή γράφεις non-fiction [μη-μυθογραφία].

http://www.altfactor.gr/magazine/fanzines/bigbang/iss1/epagg...
------------------------------------------------------------------
Στο πλαίσιο των ανοιχτών συζητήσεων που διοργανώνει το Εθνικό Κέντρο Βιβλίου με το γενικό τίτλο «Λογοπαίγνια», πραγματοποιήθηκε χθες, Δευτέρα 26 Νοεμβρίου, συζήτηση με θέμα «Η Ιστορία στο σύγχρονο ελληνικό μυθιστόρημα» στην αίθουσα εκδηλώσεων «Αρένα». Στη συζήτηση πήραν μέρος οι Γιώργης Γιατρομανωλάκης, Τζίνα Πολίτη και Έρη Σταυροπούλου.



    Reference: http://www.altfactor.gr/magazine/fanzines/bigbang/iss7/merik...
    Reference: http://book.culture.gr/pressdetails.asp?ID=32
Vicky Papaprodromou
Greece
Native speaker of: Native in GreekGreek
PRO pts in pair: 3292
Grading comment
Σας ευχαριστώ, ήταν όλες οι πληροφορίες πολύ χρήσιμες και ειδικά ο κατάλογος Στέλλα...
Όντως πάντως δεν έχει καμία σχέση το straight με gay ή όχι λογοτεχνία. Αλλά αυτό μπορεί να το καταλάβει κανείς μόνο από τα συμφραζόμενα, το υπόλοιπο κείμενο.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxx-Translator: Λογοτεχνία τρόμου, μη-μυθογραφία και το τρίτο σίγουρα αναφέρεται σε κάποια υποδιαίρεση του Σύγχρονου Μυθιστορήματος, αλλά δεν είμαι σίγουρη τι ακριβώς. Ας το ψάξουμε λίγο ακόμα//Kala ta les, opos panta!
1 hr
  -> Aυτό είπα κι εγώ, βρε Στέλλα! Και δεν πάει ο νους μου σε τίποτε άλλο πλην του "άμεσο" με την έννοια πως ακολουθεί το non-fiction κι αφορά την πραγματικότητα ως έχει, χωρίς ίχνος φανταστικού!

agree  Valentini Mellas
2 hrs
  -> Thanks!

agree  Evdoxia R.
16 hrs
  -> Ευχαριστώ πολύ, Ευδοξία!

7 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
για το straight modern novel


Explanation:
Επειδή πολύ με προβλημάτισε που δεν είχα ξανακούσει τον όρο, το έψαξα σε βιβλία, γλωσσάρια, λεξικά και κατέληξα στο συμπέρασμα ότι το "straight" εδώ δίνει έμφαση στο "modern".
Θα το απέδιδα ως κλασικό/παραδοσιακό μοντέρνο μυθιστόρημα (όπου μοντέρνο εννοείται το μυθιστόρημα των δεκαετιών 1920-1930 κυρίως)
Αυτά.

--------------------------------------------------
Note added at 2004-01-22 19:55:43 (GMT)
--------------------------------------------------

Από το Εθνικό Κέντρο Βιβλίου.
Είδη Μυθιστορημάτων:
Κοινωνικό μυθιστόρημα
Αισθηματικό
Σχέσεις φύλων
Ιστορικό
Αστυνομικό
Θρίλερ
Περιπέτεια
Πολιτικό μυθιστόρημα
Μυθιστόρημα Επιστημονικής Φαντασίας
Φανταστικό μυθιστόρημα
Αστυνομικό-κατασκοπευτικό

--------------------------------------------------
Note added at 2004-01-23 17:00:42 (GMT)
--------------------------------------------------

Μάλλον σε έχουμε μπερδέψει με όλα τούτα, αλλά το πρόβλημα είναι ότι στην Ελλάδα ούτε το thriller ούτε το modern novel (που δεν πρέπει να συγχέεται με το σύγχρονο μυθιστόρημα που αναφέρεται στην εκάστοτε εποχή) ευδοκίμησαν ως είδη στην Ελλάδα κι έχουν αποδοθεί ποικιλοτρόπως.
Επειδή τώρα το fiction είναι μυθοπλασία, μπορείς να αποδώσεις το non-fiction ως μη-μυθοπλασία.
Για να συνοψίσουμε: Θρίλερ ή μυθιστόρημα τρόμου, μη-μυθοπλαστικές ιστορίες (ή βιβλία) και κλασικό μοντέρνο μυθιστόρημα

xxxx-Translator
Native speaker of: Native in GreekGreek
PRO pts in pair: 303

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Vicky Papaprodromou: Περίφημη δουλειά,
6 days
  -> Είδες, καμιά φορά μας πιάνει το πατριωτικό :-)

19 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
θρίλερ, πραγματικές ιστορίες, σύγχρονο μυθιστόρημα


Explanation:
Τα non-fiction είναι βιβλία που διηγούνται πραγματικές ιστορίες σε αντίθεση με τα fact-on-fiction που είναι φανταστικές ιστορίες που βασίζονται σε πραγματικά γεγονότα.

Τώρα το straight modern novel, έχω την εντύπωση ότι το straight εδώ μπορεί εννοεί το "κλασσικό" σύμφωνα με μια από τις ερμηνείες της λέξης straight = (για θέατρο:) κλασικός, "παραδοσιακός", "σοβαρός": straight actor κλασικός ηθοποιός

Nadia-Anastasia Fahmi
Greece
Native speaker of: Native in GreekGreek, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 1671

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Irene (Renata) Liapis: Yes, as the asker seems to be asking about how to express the different writing genres
9 mins
  -> Καλημέρα Ρενάτα!