KudoZ home » English to Greek » Biology (-tech,-chem,micro-)

key adaptation

Greek translation: θεμελιώδης προσαρμογή


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:key adaptation
Greek translation:θεμελιώδης προσαρμογή
Entered by: Danae Ferri

21:26 Mar 8, 2008
English to Greek translations [PRO]
Science - Biology (-tech,-chem,micro-) / evolution
English term or phrase: key adaptation
Βρήκα τα ακόλουθα αλλά αυτό που αναζητώ είναι ο όρος στα Ελληνικά:
[...] the evolution of specialized features in ancient mammals, so-called *key adaptations* [...]
The evolution of high-crowned teeth in hoofed mammals, has been regarded as a *key adaptation* that led to specialized feeding on newly evolved grasslands.
Ευχαριστώ εκ των προτέρων!
Danae Ferri
Norway
θεμελιώδης προσαρμογή
Explanation:
Μοναδικό εύρημα, μία αναφορά στον Πάπυρο (λήμμα "προσαρμογή", θεμελιώδεις βιολογικές προσαρμογές).
Σκέφτηκα και το "καθοριστική", αλλά γι' αυτό δεν βρήκα ούτε μία αναφορά.
Selected response from:

Nick Lingris
United Kingdom
Grading comment
ευχαριστώ πολύ!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1θεμελιώδης προσαρμογή
Nick Lingris
4ουσιώδης/καίρια προσαρμογήAndras Mohay
3 +1βασική / καθοριστική προσαρμογή
Spiros Konstantogiannis


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
θεμελιώδης προσαρμογή


Explanation:
Μοναδικό εύρημα, μία αναφορά στον Πάπυρο (λήμμα "προσαρμογή", θεμελιώδεις βιολογικές προσαρμογές).
Σκέφτηκα και το "καθοριστική", αλλά γι' αυτό δεν βρήκα ούτε μία αναφορά.

Nick Lingris
United Kingdom
Works in field
Native speaker of: Native in GreekGreek
PRO pts in category: 103
Grading comment
ευχαριστώ πολύ!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Evi Prokopi
4 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
βασική / καθοριστική προσαρμογή


Explanation:
adaptation: προσαρμογή (DORLAND'S και στου Σέκερη κ.α.)

http://www.google.com/search?hl=en&q="βασική προσαρμογή" θηλ...
(από εισερχόμενο σύνδεσμο)

http://www.google.com/search?hl=en&q="βασική προσαρμογή" ειδ...
(επίσης από εισερχόμενους συνδέσμους)



Spiros Konstantogiannis
Greece
Works in field
Native speaker of: Greek
PRO pts in category: 23

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Evi Prokopi
4 hrs
  -> Thanks!

12 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
ουσιώδης/καίρια προσαρμογή


Explanation:
ή:

προσαρμογή καίριας σημασίας

Τα παρακάτω links μόνο για την στενή σχέση των 2 επιθέτων:

... ότι έχει ξεκινήσει η ουσιώδης προσαρμογή των εθνικών στατιστικών συστημάτων, σύμφωνα με τους συνήθεις κανόνες για τη χορήγηση των παρεκκλίσεων αυτών. ...
eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CELEX:52004PC0025:EL:HTML


Στο βαθμό που τα εθνικά στατιστικά συστήματα απαιτούν καίριες προσαρμογές, η Επιτροπή μπορεί να εγκρίνει στα κράτη μέλη παρεκκλίσεις όσον αφορά τις ...
eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CELEX:32004R1450:EL:HTML


Andras Mohay
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 20