KudoZ home » English to Greek » Botany

comedone

Greek translation: μπιμπίκια/σπυράκια/φραγμένοι πόροι/φαγέσωρες


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:comedones
Greek translation:μπιμπίκια/σπυράκια/φραγμένοι πόροι/φαγέσωρες
Entered by: Daphne b

15:12 Dec 8, 2004
English to Greek translations [PRO]
Medical - Botany / cosmetics, botany, plants
English term or phrase: comedone
Cosmetic for packs with a base of micronized laminar algae and natural essential oils. Suitable for the beauty treatment of greasy, impure skin of the face and body, with comedones and blackheads. Use: apply 1-2 mm of product directly or with a brush and leave it in place for 10-15 minutes without massaging. Remove with a damp sponge.
Assimina Vavoula
Greece
μπιμπίκια/σπυράκια/φραγμένους πόρους
Explanation:
Η απάντηση του Θεόδωρου είναι σωστή από επιστημονικής απόψεως. Έτσι λέγονται, όμως, τόσο τα μάυρα όσο και τα "άσπρα" στίγματα. Τα τελευταία είναι τα σπυράκια με πύον.
Επίσης, σε ένα φυλλάδιο ή συσκευασία προϊόντος που απευθύνεται στο ευρύ κοινό, δεν ταιριάζει αυτός ο όρος. Δεν έχω δει ποτέ σε συσκευασία καλλυντικού ή σε οδηγίες χρήσης του να γράφει "φαγέσωρες"!
Στην καθομιλουμένη λέμε "σπυράκια" ή "μπιμπίκια", εννοώντας τα άσπρα στίγματα.
Εναλλακτικά, θα πρότεινα "φραγμένους πόρους". Στα Γαλλικά, ας πούμε, ο όρος "non-comedogène" είναι αυτό που στα ελληνικά λέμε (και διαβάζουμε στα προϊόντα) "δεν φράζει τους πόρους".

Φαγέσωρας: οι φαγέσωρες χωρίζονται σε κλειστούς (άσπρους) και ανοικτούς (μαύρους). Φαγέσωρας είναι ο ιατρικός όρος που περιγράφει τα μαύρα και τα άσπρα στίγματα. Από αυτούς δημιουργούνται οι σοβαρές, φλεγμονώδεις αλλοιώσεις που χαρακτηρίζουν την ακμή.
http://www.iatronet.gr/index.html?HTMLpages/MainPages/YgiaNo...

1. Μη Φλεγμονώδεις Βλάβες

Δηλαδή τους ΦΑΓΕΣΩΡΕΣ, οι οποίοι διακρίνονται με τη σειρά τους, στους

* Ανοιχτούς Φαγεσώρες "Μαύρο Στίγματα". Εμφανίζονται κλινικά σαν μαύρες βλάβες 0,5-3 mm διαμέτρου και για να αναπτυχθούν χρειάζονται μερικές εβδομάδες.
* Κλειστούς Φαγεσώρες "Λευκά στίγματα". Εμφανίζονται κλινικά στην μία ελαφρώς ψηλάφηση λευκόχρους βλάβη διαμέτρου 1-3 mm που αντιστοιχεί σε ένα τριχοσμηγματογόνο πόρο παραγεμισμένο με κερατίνη.
http://www.iatronet.gr/index.html?HTMLpages/MainPages/YgiaNo...

Αναγνωρίζουμε διάφορους τύπους σπυριών : οι φαγέσωρες (τα “μπιμπίκια”) μπορεί να είναι άσπρα ή μαύρα
http://www.angelfire.com/scifi/idargo/dermatologiko.htm
Selected response from:

Daphne b
Sweden
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +5φαγέσωρεςTheodoros Linardos
4 +4μπιμπίκια/σπυράκια/φραγμένους πόρουςDaphne b
2not for grading
Maria Karra


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +5
φαγέσωρες


Explanation:
comedo, πληθ. comedones

βύσμα κερατίνης και σμήγματος μέσα στο διατεταμένο στόμιο ενός τριχοθυλακίου, που συχνά περιέχει μικρόβια, Corynobacterium acnes, Staphylococcus

--------------------------------------------------
Note added at 6 mins (2004-12-08 15:18:36 GMT)
--------------------------------------------------

Staphylococcus albus και Pityrosporon ovale

Dorland\'s ΙΑΤΡΙΚΟ λΕΞΙΚΟ, ΙΑΤΡΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΑΣΧΑΛΙΔΗ.

--------------------------------------------------
Note added at 6 mins (2004-12-08 15:19:11 GMT)
--------------------------------------------------

ενικός¨φαγέσωρας

Theodoros Linardos
Germany
Native speaker of: Native in GreekGreek
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Vicky Papaprodromou
11 mins

agree  Evdoxia R.
16 mins

agree  Alexandra Fakalou
1 hr

agree  Betty Revelioti
1 hr

agree  Konstantinos Karanikas B.Sc. Electr. Eng., MITI: ...και 'ακμή εφήβων' σύμφωνα με το Αγγλοελληνικό Λεξικό Βιολογικών & Ιατρικών Όρων, Παταργιά/Σέκερη/Μαργαρίτη
1 hr

10 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
not for grading


Explanation:
Δεν καταλαβαίνω γιατί λέει "with comedones and blackheads". Όσες πηγές βρήκα στο γκούγκλι λένε comedones(blackheads), δηλαδή ότι είναι το ίδιο πράγμα.
Μόνο στο
www.chenxuherbal.com/beautybox
λέει
"I believe what you squeezed out were comedones (or blackheads in layman terms, although they may not necessarily be black"

Ίσως αυτή είναι η διαφορά, ότι τα comedones δεν είναι απαραιτήτως μαύρα.


Maria Karra
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in GreekGreek
PRO pts in category: 12

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
comedones
μπιμπίκια/σπυράκια/φραγμένους πόρους


Explanation:
Η απάντηση του Θεόδωρου είναι σωστή από επιστημονικής απόψεως. Έτσι λέγονται, όμως, τόσο τα μάυρα όσο και τα "άσπρα" στίγματα. Τα τελευταία είναι τα σπυράκια με πύον.
Επίσης, σε ένα φυλλάδιο ή συσκευασία προϊόντος που απευθύνεται στο ευρύ κοινό, δεν ταιριάζει αυτός ο όρος. Δεν έχω δει ποτέ σε συσκευασία καλλυντικού ή σε οδηγίες χρήσης του να γράφει "φαγέσωρες"!
Στην καθομιλουμένη λέμε "σπυράκια" ή "μπιμπίκια", εννοώντας τα άσπρα στίγματα.
Εναλλακτικά, θα πρότεινα "φραγμένους πόρους". Στα Γαλλικά, ας πούμε, ο όρος "non-comedogène" είναι αυτό που στα ελληνικά λέμε (και διαβάζουμε στα προϊόντα) "δεν φράζει τους πόρους".

Φαγέσωρας: οι φαγέσωρες χωρίζονται σε κλειστούς (άσπρους) και ανοικτούς (μαύρους). Φαγέσωρας είναι ο ιατρικός όρος που περιγράφει τα μαύρα και τα άσπρα στίγματα. Από αυτούς δημιουργούνται οι σοβαρές, φλεγμονώδεις αλλοιώσεις που χαρακτηρίζουν την ακμή.
http://www.iatronet.gr/index.html?HTMLpages/MainPages/YgiaNo...

1. Μη Φλεγμονώδεις Βλάβες

Δηλαδή τους ΦΑΓΕΣΩΡΕΣ, οι οποίοι διακρίνονται με τη σειρά τους, στους

* Ανοιχτούς Φαγεσώρες "Μαύρο Στίγματα". Εμφανίζονται κλινικά σαν μαύρες βλάβες 0,5-3 mm διαμέτρου και για να αναπτυχθούν χρειάζονται μερικές εβδομάδες.
* Κλειστούς Φαγεσώρες "Λευκά στίγματα". Εμφανίζονται κλινικά στην μία ελαφρώς ψηλάφηση λευκόχρους βλάβη διαμέτρου 1-3 mm που αντιστοιχεί σε ένα τριχοσμηγματογόνο πόρο παραγεμισμένο με κερατίνη.
http://www.iatronet.gr/index.html?HTMLpages/MainPages/YgiaNo...

Αναγνωρίζουμε διάφορους τύπους σπυριών : οι φαγέσωρες (τα “μπιμπίκια”) μπορεί να είναι άσπρα ή μαύρα
http://www.angelfire.com/scifi/idargo/dermatologiko.htm

Daphne b
Sweden
Native speaker of: Native in GreekGreek
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Alexandra Fakalou: :)
9 mins
  -> Ευχαριστώ Αλεξάνδρα!

agree  Betty Revelioti
16 mins
  -> Ευχαριστώ Μπέττυ.

agree  Konstantinos Karanikas B.Sc. Electr. Eng., MITI: ...και 'ακμή εφήβων' σύμφωνα με το Αγγλοελληνικό Λεξικό Βιολογικών & Ιατρικών Όρων, Παταργιά/Σέκερη/Μαργαρίτη
19 mins
  -> Ευχαριστώ :-) Ακμή είναι το αποτέλεσμα, όμως, σύμπτωμα της οποίας είναι τα σπυράκια και τα μαύρα στίγματα.

agree  Costas Zannis: Αν απευθύνεται το κείμενο σε μη ειδικό κοινό, πιστεύω πως είναι προτιμότερη αυτή η διατύπωση.
2 hrs
  -> Ευχαριστώ Π. :-) Θεωρώ ότι είναι "οδηγίες προς ναυτιλομένους", δεδομένου ότι λέει πώς να χρησιμοποιηθεί. Έτσι διατυπώνεται συνήθως στην πίσω πλευρά της συσκευασίας.