KudoZ home » English to Greek » Chemistry; Chem Sci/Eng

Flocculent Properties

Greek translation: Ιδιότητες (Ουσιες) κροκίδωσης/θρόμβωσης/συσσωμάτωσης


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Flocculent Properties
Greek translation:Ιδιότητες (Ουσιες) κροκίδωσης/θρόμβωσης/συσσωμάτωσης
Entered by: socratisv

11:25 Mar 19, 2007
English to Greek translations [PRO]
Science - Chemistry; Chem Sci/Eng
English term or phrase: Flocculent Properties
Χωρίς συμφραζόμενα.
Αναφέρεται σε προϊόν φροντίδας πισίνας.
Οι "κροκυδώδεις/γναφαλώδεις ιδιότητες" που βρήκα, μου είναι εξίσου ακατάλυπτες.
Μπορεί κάποια/ος Χριστιανή/ός να το διατυπώσει σε απλά, κατανοητά Ελληνικά;))

Θα της/του είμαι υπόχρεος.
Costas Zannis
Ουσιες κροκίδωσης/θρόμβωσης/συσσωμάτωσης
Explanation:
Iσως το properties ειναι καλυτερα να αποδοθει ως ΟΥΣΙΕΣ οποτε εχουμε:
κροκιδωτικές ουσίες
ισως ειναι αυτο http://en.wikipedia.org/wiki/Flocculant
Flocculants, or flocculating agents, are chemicals that are used to promote flocculation by causing colloids and other suspended particles in liquids to aggregate, forming a floc. Flocculants are used in water treatment processes to improve the sedimentation or filterability of small particles. For example, a flocculant may be used in swimming pool or drinking water filtration to aid removal of microscopic particles which would otherwise cause the water to be cloudy and which would be difficult or impossible to remove by filtration alone.
Eπισης
http://www.eionet.europa.eu/gemet/concept?cp=3295&langcode=e...
A process of contact and adhesion whereby the particles of a dispersed substance form large clusters or the aggregation of particles in a colloid to form small lumps, which then settle out.
Αποτελεσματα στα ελληνικα:
http://www.google.fr/search?hl=fr&q=κροκίδωση θρόμβωση συσσω...
επισης:
Η θρόμβωση επιτυγχάνεται με προσθήκες στα υγρά απόβλητα κροκιδωτικών ουσιών.
απο : http://66.102.9.104/search?q=cache:-Sf3MYKAA9kJ:www.minenv.g...
Selected response from:

socratisv
Greece
Grading comment
Σ' ευχαριστώ πολύ Σωκράτη και όλους για τη συμβολή τους.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2κροκιδωτικές ιδιότητες για καλύτερη φίλτρανση
Nick Lingris
4κροκυδώδεις ιδιότητες
Elena Petelos
3 +1ιδιότητες κροκιδωτή
Spiros Konstantogiannis
4 -1με χαρακτηριστικά καθαρού ακρυλικού οξέως
Valentini Mellas
1 +1Ουσιες κροκίδωσης/θρόμβωσης/συσσωμάτωσης
socratisv


Discussion entries: 6





  

Answers


25 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5 peer agreement (net): +1
flocculent properties
Ουσιες κροκίδωσης/θρόμβωσης/συσσωμάτωσης


Explanation:
Iσως το properties ειναι καλυτερα να αποδοθει ως ΟΥΣΙΕΣ οποτε εχουμε:
κροκιδωτικές ουσίες
ισως ειναι αυτο http://en.wikipedia.org/wiki/Flocculant
Flocculants, or flocculating agents, are chemicals that are used to promote flocculation by causing colloids and other suspended particles in liquids to aggregate, forming a floc. Flocculants are used in water treatment processes to improve the sedimentation or filterability of small particles. For example, a flocculant may be used in swimming pool or drinking water filtration to aid removal of microscopic particles which would otherwise cause the water to be cloudy and which would be difficult or impossible to remove by filtration alone.
Eπισης
http://www.eionet.europa.eu/gemet/concept?cp=3295&langcode=e...
A process of contact and adhesion whereby the particles of a dispersed substance form large clusters or the aggregation of particles in a colloid to form small lumps, which then settle out.
Αποτελεσματα στα ελληνικα:
http://www.google.fr/search?hl=fr&q=κροκίδωση θρόμβωση συσσω...
επισης:
Η θρόμβωση επιτυγχάνεται με προσθήκες στα υγρά απόβλητα κροκιδωτικών ουσιών.
απο : http://66.102.9.104/search?q=cache:-Sf3MYKAA9kJ:www.minenv.g...


socratisv
Greece
Native speaker of: Native in GreekGreek, Native in FrenchFrench
PRO pts in category: 16
Grading comment
Σ' ευχαριστώ πολύ Σωκράτη και όλους για τη συμβολή τους.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Danae Ferri: ναι για τη συσσωμάτωση
8 hrs

29 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
flocculent properties
κροκυδώδεις ιδιότητες


Explanation:
Μμμμ. Θα προσπαθήσω, χωρίς να γίνει σεντόνι, αλλά δύσκολο.
Το "κροκύς" έχει δύο σημασίες. To "flocculent" το ίδιο (η τρίτη δευτερ.).

Οι αποδόσεις "γναφαλώδεις", "εριώδεις", "χνοώδεις" και... "μαλλωτές" είναι όλες ωραίες... αλλά θα τις απέφευγα. Αρκετή κουβέντα στον πρώτο σύνδεσμο.

Για το "flocculent":
flocculent
adj

1. Woolly; fleecy.
2. chem.
Said of a precipitate: aggregated in woolly cloudlike masses.
3. bot.
Covered with tufts or flakes.


Για το "κροκύς" ("κροκίδα" κ.λπ.):
1. Χνούδι υφάσματος ή υφαντικής ύλης, το τίλμα, κροκύς μετάξης, το χονδράδι του μεταξιού το χρησιμεύον ως γέμισμα.
2. Θρόμβος ή θρομβώδες ίζημα σχηματιζόμενον εν ρευστώ ή κολλοειδεί διαλυμάτι.
(Ελευθερ.)
Από το (1) έχουμε και το "κροκυδόλιθος" (κυανοπράσινον ορυκτόν πυριτικού σιδήρου υπό τη μορφή -μεταξωδών- ινών.
Από το (2) "κροκύδωση", φαινόμενο κολλοειδορρηξίας κ.λπ.

Συνεπώς, δεν ξέρω τι χρήση γίνεται περί πισινούλας (μεταξένιες;;; ή που προκαλούν κατακρήμνιση στο διάλυμα, εσύ ξέρεις καλύτερα, αλλά το "κροκυδώδεις" αψογο either way. :)

Για περισσότερα, δώσε συμφραζόμενα (αν από διπλ. ευρεσιτεχνιών... πάλι μια χαρούλα).



    Reference: http://www.translatum.gr/forum/index.php?topic=8130.0
Elena Petelos
United Kingdom
Native speaker of: Native in GreekGreek
PRO pts in category: 30

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
flocculent properties
με χαρακτηριστικά καθαρού ακρυλικού οξέως


Explanation:
locculent properties με χαρακτηριστικά καθαρού ακρυλικού οξέως

Από Γιουρολέξ:

ψυχρό ακρυλικό οξύ (glacial acrylic acid, στο εξής "GAA") ...25. Όλες οι ποσότητες CAA που θα αγοράζει η Stockhausen από την κοινή επιχείρηση στο Deer Park θα υφίστανται περαιτέρω κατεργασία για την μετατροπή τους σε FGAA(4). Το FGAA είναι > 95 % καθαρό ακρυλικό οξύ.... Στη Βόρειο Αμερική το GAA είναι γνωστό και ως FGAA (Flocculent-GAA).
http://europa.eu.int/eur-lex/lex/LexUriServ/LexUriServ.do?ur...

Ας επισημάνω ότι η σημείωση 3 του κειμένου που παραθέτω λέει "Στη Βόρειο Αμερική το GAA είναι γνωστό και ως FGAA (Flocculent-GAA)" άρα το καθαρό ακρυλικό οξύ είναι αυτό που χρησιμοποιούν για το FGAA.

Valentini Mellas
Greece
Native speaker of: Greek
PRO pts in category: 1

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Elena Petelos: http://tinyurl.com/2yv679 H παράλειψη απόδοσης μέρους όρου (property) σε μία γλώσσα δεν δικαιολογεί την αντικατάσταση με άσχετο μέρος (ένωση) σε άλλη.
7 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
flocculent properties
ιδιότητες κροκιδωτή


Explanation:
1) κροκιδωτής: μέσο το οποίο προκαλεί διαύγαση υγρού με κροκίδωση των αιωρούμενων σωματιδίων

2) Κροκίδωση (κροκύδωση) ή θρόμβωση: χαλαρή συνένωση αιωρούμενων σωματιδίων ή λιπαρού υλικού με αποτέλεσμα τον ταχύτερο διαχωρισμό του από την υπόλοιπη υγρή φάση. Όρος ανάλογος με τους όρους agglomeration και coagulation...

(http://www.chem.uoa.gr/vocabulary/Vocabularylist.asp?psearch... , για "λέξη" αναζήτησης "floccul").

Έχω την εντύπωση ότι ενοεί πως το συγκεκριμένο προϊόν "λειτουργεί"/ έχει τις ιδιότητες ενός κροκιδωτή.



--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2007-03-19 12:58:29 GMT)
--------------------------------------------------

ενοεί -> εννοεί

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2007-03-19 13:56:04 GMT)
--------------------------------------------------

Καλό είναι το "συσσωμάτωση" (agglomeration). Έχω την εντύπωση ότι δεν είναι το ίδιο με το flocculation αλλά εάν θέλεις μια ελαφρώς απλοποιημένη, αλλά και περισσότερο κατανοητή, απόδοση, μπορείς να το χρησιμοποιήσεις. Βέβαια, το ερώτημα είναι εάν αναφέρεται στις ιδιότητες της ίδιας της συσσωμάτωσης ή στις ιδιότητες του μέσου συσσωμάτωσης. Αν δηλ. είναι "ιδιότητες συσσωμάτωσης" ή "ιδιότητες μέσου συσσωμάτωσης".

Spiros Konstantogiannis
Greece
Specializes in field
Native speaker of: Greek
PRO pts in category: 80

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Danae Ferri: συμφωνώ με το συσσωμάτωση, ως απλοποιημένη εκδοχή..
6 hrs
  -> Ευχαριστώ. Νομίζω ότι το "συσσωμάτωση" που λέει ο Σωκράτης, είναι ο πλέον κατανοήτος όρος με παρόμοια σημασία, που μπορεί να χρησιμοποιηθεί.

8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
flocculant properties
κροκιδωτικές ιδιότητες για καλύτερη φίλτρανση


Explanation:
http://www.sts.gr/151/998.aspx
Ηλεκτρονική συσκευή που τροφοδοτεί το νερό με ιόντα χαλκού και αργύρου, ρίζες υδροξυλίου, υπεροξείδιο του υδρογόνου, όζον και οξυγόνο, τα οποία έχουν πολλαπλάσια απολυμαντική, αλγοκτόνο, *κροκιδωτική*, οξειδωτική και αντικαθαλατωτική δράση από τα παραδοσιακά χημικά πρόσθετα και εξασφαλίζουν διαυγές κρυστάλλινο νερό και τουλάχιστον 80% εξοικονόμηση ηλεκτρικής ενέργειας χάρη στη μείωση της ανάγκης για ανακυκλοφορία του νερού.

Για γλωσσική ακρίβεια και λίγη ερμηνεία.

Nick Lingris
United Kingdom
Native speaker of: Native in GreekGreek
PRO pts in category: 96

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Elena Petelos: To λαμβάνω και συμφωνώ για το συγκεκριμένο κείμενο. Πάντως, βάσει ορισμού Merck/Dorland's flocculating>κροκυ(ι)δωτικό floccule(a)nt>κροκυ(ι)δώδες.
40 mins
  -> Λάβε υπόψη σου και το flocculating agent http://en.wikipedia.org/wiki/Flocculant

agree  Assimina Vavoula
1 day20 hrs