KudoZ home » English to Greek » Chemistry; Chem Sci/Eng

pentol

Greek translation: 3-μεθυλο-2-πεντεν-4-ιν-1-όλη


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:pentol
Greek translation:3-μεθυλο-2-πεντεν-4-ιν-1-όλη
Entered by: Maria Karra

22:55 Apr 6, 2004
English to Greek translations [PRO]
Science - Chemistry; Chem Sci/Eng / chemical compound
English term or phrase: pentol
SODIUM HYDROXIDE: Under the proper conditions of temperature, pressure and state of division, it can react violently with acetic acid, ***pentol***, [...]
etc.
Natassa Iosifidou
Greece
1-πεντανόλη
Explanation:
Το pentanol είναι η πεντανόλη, και σύμφωνα με το ChemFinder,
pentol kai 1-pentanol είναι το ίδιο.

Amyl alcohol [71-41-0]
Synonyms: 1-Pentanol; 1-Pentol; n-butylcarbinol; n-pentan-1-ol; n-pentyl alcohol; n-Pentanol; n-amyl alcohol; Pentan-1-ol; Amyl alcohol; Pentyl alcohol; pentanol-1; AMYL ALCOHOL (1-PENTANOL); amyl alcohol, normal; pentasol; primary amyl alcohol;



--------------------------------------------------
Note added at 24 mins (2004-04-06 23:19:40 GMT)
--------------------------------------------------

Να πάρει, γέρασα και ξέχασα και τη χημεία μου και όλα. Το ChemFinder γράφει οτι 1-Pentanol = 1-Pentol, άρα pentol=pentanol=πεντανόλη.

Δεν την έχω συναντήσει την ουσία και δεν ξέρω τίποτα γι\'αυτήν. Αν κανένας πιο έμπειρος απαντήσει, καλώς.

--------------------------------------------------
Note added at 2 days 3 hrs 5 mins (2004-04-09 02:00:34 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Συμφωνώ με την Ανθή ότι το pentol είναι εμπειρική ονομασία, αλλά διαφωνώ στο ότι πεντόλη είναι η αλκοόλη με 5 υδροξύλια.

Όταν η ουσία αρχίζει με \"πεντ\", σημαίνει ότι έχει 5 άνθρακες. Όταν τελειώνει με -όλη σημαίνει ότι έχει ένα υδροξύλιο. (-διόλη=2 υδροξύλια, -τριόλη=3 υδροξύλια,... -πεντόλη=5 υδροξύλια).
Αν λοιπόν το pentol ήταν κατάληξη, θα συμφωνούσα με την Ανθή, αλλά εδώ είναι όλη η λέξη, οπότε σημαίνει ότι η αλκοόλη έχει 5 άνθρακες και ένα υδροξύλιο, πράγμα που συμφωνεί με το χημικό τύπο της πεντανόλης. Τώρα όσον αφορά το \"αν\": το \"αν\" σημαίνει ότι η ένωση είναι κορεσμένη. Πεντανόλη λοιπόν είναι πάντα η κορεσμένη αλκοόλη με 5 άνθρακες και 1 υδροξύλιο. Η πεντόλη, τώρα, είναι κορεσμένη η ακόρεστη; Εδώ επανέρχομαι στο ότι είναι εμπειρική ονομασία. Ακόρεστη δεν είναι (γιατί τότε θα ήταν πεντΕνόλη).
Τέλος πάντων, νομίζω ότι ο όρος που δόθηκε είναι σωστός, αλλά όπως είπα και πιο πάνω τη χημεία την έχω ξεχάσει λιγάκι (ή πολύ :) ). Η απόφαση είναι της Νατάσσας.
Selected response from:

Maria Karra
United States
Grading comment
Σ' ευχαριστώ Μαρία!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +41-πεντανόλη
Maria Karra
5 -1πεντανόληTheodoros Linardos
4 -13-μεθυλο-2-πεντεν-4-ιν-1-όληanthi


  

Answers


26 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -1
πεντανόλη


Explanation:
..


    Reference: http://chemfinder.cambridgesoft.com/result.asp?mol_rel_id=71...
    www.stafilidis.gr/new_page_29.htm - 17k
Theodoros Linardos
Germany
Specializes in field
Native speaker of: Native in GreekGreek
PRO pts in category: 20

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  anthi: Απάντησα παρακάτω
1 day23 hrs

20 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +4
1-πεντανόλη


Explanation:
Το pentanol είναι η πεντανόλη, και σύμφωνα με το ChemFinder,
pentol kai 1-pentanol είναι το ίδιο.

Amyl alcohol [71-41-0]
Synonyms: 1-Pentanol; 1-Pentol; n-butylcarbinol; n-pentan-1-ol; n-pentyl alcohol; n-Pentanol; n-amyl alcohol; Pentan-1-ol; Amyl alcohol; Pentyl alcohol; pentanol-1; AMYL ALCOHOL (1-PENTANOL); amyl alcohol, normal; pentasol; primary amyl alcohol;



--------------------------------------------------
Note added at 24 mins (2004-04-06 23:19:40 GMT)
--------------------------------------------------

Να πάρει, γέρασα και ξέχασα και τη χημεία μου και όλα. Το ChemFinder γράφει οτι 1-Pentanol = 1-Pentol, άρα pentol=pentanol=πεντανόλη.

Δεν την έχω συναντήσει την ουσία και δεν ξέρω τίποτα γι\'αυτήν. Αν κανένας πιο έμπειρος απαντήσει, καλώς.

--------------------------------------------------
Note added at 2 days 3 hrs 5 mins (2004-04-09 02:00:34 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Συμφωνώ με την Ανθή ότι το pentol είναι εμπειρική ονομασία, αλλά διαφωνώ στο ότι πεντόλη είναι η αλκοόλη με 5 υδροξύλια.

Όταν η ουσία αρχίζει με \"πεντ\", σημαίνει ότι έχει 5 άνθρακες. Όταν τελειώνει με -όλη σημαίνει ότι έχει ένα υδροξύλιο. (-διόλη=2 υδροξύλια, -τριόλη=3 υδροξύλια,... -πεντόλη=5 υδροξύλια).
Αν λοιπόν το pentol ήταν κατάληξη, θα συμφωνούσα με την Ανθή, αλλά εδώ είναι όλη η λέξη, οπότε σημαίνει ότι η αλκοόλη έχει 5 άνθρακες και ένα υδροξύλιο, πράγμα που συμφωνεί με το χημικό τύπο της πεντανόλης. Τώρα όσον αφορά το \"αν\": το \"αν\" σημαίνει ότι η ένωση είναι κορεσμένη. Πεντανόλη λοιπόν είναι πάντα η κορεσμένη αλκοόλη με 5 άνθρακες και 1 υδροξύλιο. Η πεντόλη, τώρα, είναι κορεσμένη η ακόρεστη; Εδώ επανέρχομαι στο ότι είναι εμπειρική ονομασία. Ακόρεστη δεν είναι (γιατί τότε θα ήταν πεντΕνόλη).
Τέλος πάντων, νομίζω ότι ο όρος που δόθηκε είναι σωστός, αλλά όπως είπα και πιο πάνω τη χημεία την έχω ξεχάσει λιγάκι (ή πολύ :) ). Η απόφαση είναι της Νατάσσας.


    Reference: http://chemfinder.cambridgesoft.com/result.asp?mol_rel_id=71...
Maria Karra
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in GreekGreek
PRO pts in category: 8
Grading comment
Σ' ευχαριστώ Μαρία!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Vicky Papaprodromou
5 mins

agree  Betty Revelioti
1 hr

agree  xxxx-Translator
2 hrs

agree  Valentini Mellas
5 hrs

agree  Evdoxia R.
9 hrs

disagree  anthi: Έχω απαντήσει πιο κάτω
1 day23 hrs

1 day21 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
3-μεθυλο-2-πεντεν-4-ιν-1-όλη


Explanation:
Σε MSDS για το NaOH βρήκα ότι με τον όρο πεντόλη εννοούν την ένωση αυτή. Κατά τα άλλα ό ισχυρισμός του chemfinder είναι άστοχος επειδή πεντόλες είναι κατηγορία αλκοολών με 5 υδροξύλια κι όχι η πεντανόλη (με 5 άνθρακες), όπως τριόλη είναι π.χ. η γλυκερόλη. Έτσι ο όρος πεντόλη μόνον ως εμπειρική ονομασία μπορεί να υφίσταται και γι αυτό εμπιστεύομαι την απάντηση που βρήκα.

--------------------------------------------------
Note added at 1 day 21 hrs 46 mins (2004-04-08 20:42:15 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Διορθώνω και συμπληρώνω το site:
http://hazard.com/msds/mf/files/21170.html

--------------------------------------------------
Note added at 2 days 8 hrs 58 mins (2004-04-09 07:54:17 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Φαίνεται ότι το παραπάνω site δεν αποκρίνεται. δοκιμάστε τα εξής http://www.tissue-typing.com/pdf/SSO/msds/00202155.pdf
ή δώστε στο Google: pentol (3-methyl-2-pentene-4-yn-1-ol)
Πιστεύω να είναι σαφές ότι ο όρος πεντόλη δεν αποτελεί πλήρες όνομα αλλά κατηγορία ενώσεων, γι αυτό και διαφωνώ με την απάντηση της Μαρίας


--------------------------------------------------
Note added at 2 days 9 hrs 0 min (2004-04-09 07:56:17 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Στο παραπάνω site κοιτάξτε στην 6η σελίδα

--------------------------------------------------
Note added at 2 days 9 hrs 34 mins (2004-04-09 08:29:48 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Μια τελευταία σημείωση:
Διαβάζοντας την προσθήκη στην απάντηση της Μαρίας: 1)όταν λέω ότι \"πεντόλη\" είναι κατηγορία ενώσεων εννοώ φυσικά ότι μόνο ως κατάληξη ή ως γενικός χαρακτηρισμός μπορεί να σταθεί, π.χ. η γλυκερόλη είναι μια τριόλη, συγκεκρμένα η 1,2,3-προπανοτριόλη.
2) Δεν μπορεί κανείς να υποθέσει ότι πρόκειται για κορεσμένη αλκοόλη επειδή την αναφέρει ως πεντόλη και όχι ως πεντ-εν-όλη γιατί ούτε ως πεντ-αν-όλη την αναφέρει.
3) Η 1-πεντανόλη δεν αντιδρά βίαια με το καυστικό νάτριο
4) Η αναφορά που δίνω φαίνεται να είναι κάτι πολύ παρόμοιο με αυτό που μεταφράζει η Νατάσα.
Καλή Ανάσταση σέ όλους


    Reference: http://www.hazard.com/msds
anthi
Specializes in field
Native speaker of: Greek
PRO pts in category: 45

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Maria Karra: Κανενα απ'τα 2 λινκς δε φαινεται να λειτουργει. Πεντόλη δεν είναι αλκοόλη με 5 υδροξύλια. Η αλκοόλη με 5 υδροξύλια έχει ΚΑΤΑΛΗΞΗ -πεντόλη, δηλαδή ανάλογα με πόσους άνθρακες έχει, αν είναι κορεσμένη κλπ, παίρνει και το ανάλογο πρόθεμα. Δεν έχω χώρο εδώ.
5 hrs
  -> ΑΚΡΙΒΩΣ! δεν είναι ένωση από μόνη της, εκτός κι αν είναι εμπειρική ονομασία. Όντως το site δεν αποκρίνεται, θα προσπαθήσω να σου πω πως βγαίνει μέσω Google.