KudoZ home » English to Greek » Electronics / Elect Eng

fader

Greek translation: βαθμιαίο σβήσιμο εικόνας


00:00 Mar 6, 2007
English to Greek translations [PRO]
Tech/Engineering - Electronics / Elect Eng / TV/VIDEOCAMERAS
English term or phrase: fader
MENU OPTION
Ioanna Karamanou
United States
Greek translation:βαθμιαίο σβήσιμο εικόνας
Explanation:
fade-out: Definition, Synonyms and Much More from Answers.com
A fader is any device used to accomplish this task, especially when it is a knob or ... βαθμιαίο σβήσιμο εικόνας (θεάματος) v. - σβήνω (εικόνα) σιγά-σιγά, ...
www.answers.com/topic/fade-out

ουσ. ξεθώριασμα: fade-out βαθμιαίο σβήσιμο εικόνας (θεάματος) # ιδ. εξαφάνιση ή ... 9, fader, [fEider]. ουσ. τεχνολ. χειριστήριο ρύθμισης αυξομείωσης της ...
www.in.gr/dictionary/lookup.asp?Word=fade

12, fade-out, βαθμιαίο σβήσιμο εικόνας (θεάματος). Δείτε επίσης: fade ... 15, fader, [fEider]. ουσ. τεχνολ. χειριστήριο ρύθμισης αυξομείωσης της έντασης ...
www.in.gr/dictionary/Lookup.asp?Word=fad&Page=1

--------------------------------------------------
Note added at 13 hrs (2007-03-06 13:37:19 GMT)
--------------------------------------------------

O όρος "Fader" στο μενού μιας κάμερας αφορά συνήθως στη ρύθμιση του "fade-in / fade-out" που υπάρχουν ως υπομενού. Στις πιο πολύπλοκες/ακριβές μηχανές ορίζεται/ρυθμίζεται ακόμη και η διάρκεια του "fade-in / fade-out" η μίξη με την επόμενη εικόνα ("disolve" για τους χολιγουντιανούς, "fondue enchaînée" για τους λάτρεις του Jean-Luc) :-))
Selected response from:

Costas Zannis
Grading comment
Contextually, this is fit best. Thank you all so very much!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2μειωτής
Konstantinos Karanikas B.Sc. Electr. Eng., MITI
4 +1ποτενσιόμετρο
Emmanouil Tyrakis
4βαθμιαίο σβήσιμο εικόνας
Costas Zannis
3ομαλή μετάβαση (μεταξύ σκηνών)
Michalis Bertsas


  

Answers


5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
ποτενσιόμετρο


Explanation:
Ποτενσιόμετρο
Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια
Jump to: navigation, search

ΠοτενσιόμετροΤο ποτενσιόμετρο είναι αναλογικό ηλεκτρονικό εξάρτημα, που χρησιμοποιείται στα κυκλώματα ως μεταβλητή αντίσταση. Αποτελείται από αγώγιμη πλάκα σχήματος Ω, πάνω στην οποία γυρίζει, με τη βοήθεια ενός στροφέα, μια επαφή. Ανάλογα με την απόσταση της επαφής από την είσοδος του ρεύματος στο ποτενσιόμετρο μεταβάλλεται και η αντίσταση. Το ποτενσιόμετρο χρησιμοποιείται συνήθως σε ηχητικές διατάξεις για τον έλεγχο της έντασης του ήχου, του τόνου κλπ ενός ηχητικού σήματος εξόδου. Στις σύγχρονες συσκευές μερικές φορές αντί για μηχανικά ποτενσιόμετρα χρησιμοποιούνται ψηφιακά ηλεκτρονικά.



Emmanouil Tyrakis
Native speaker of: Native in GreekGreek
PRO pts in category: 16

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Assimina Vavoula
51 mins

11 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
βαθμιαίο σβήσιμο εικόνας


Explanation:
fade-out: Definition, Synonyms and Much More from Answers.com
A fader is any device used to accomplish this task, especially when it is a knob or ... βαθμιαίο σβήσιμο εικόνας (θεάματος) v. - σβήνω (εικόνα) σιγά-σιγά, ...
www.answers.com/topic/fade-out

ουσ. ξεθώριασμα: fade-out βαθμιαίο σβήσιμο εικόνας (θεάματος) # ιδ. εξαφάνιση ή ... 9, fader, [fEider]. ουσ. τεχνολ. χειριστήριο ρύθμισης αυξομείωσης της ...
www.in.gr/dictionary/lookup.asp?Word=fade

12, fade-out, βαθμιαίο σβήσιμο εικόνας (θεάματος). Δείτε επίσης: fade ... 15, fader, [fEider]. ουσ. τεχνολ. χειριστήριο ρύθμισης αυξομείωσης της έντασης ...
www.in.gr/dictionary/Lookup.asp?Word=fad&Page=1

--------------------------------------------------
Note added at 13 hrs (2007-03-06 13:37:19 GMT)
--------------------------------------------------

O όρος "Fader" στο μενού μιας κάμερας αφορά συνήθως στη ρύθμιση του "fade-in / fade-out" που υπάρχουν ως υπομενού. Στις πιο πολύπλοκες/ακριβές μηχανές ορίζεται/ρυθμίζεται ακόμη και η διάρκεια του "fade-in / fade-out" η μίξη με την επόμενη εικόνα ("disolve" για τους χολιγουντιανούς, "fondue enchaînée" για τους λάτρεις του Jean-Luc) :-))

Costas Zannis
Native speaker of: Native in GreekGreek
PRO pts in category: 79
Grading comment
Contextually, this is fit best. Thank you all so very much!
Notes to answerer
Asker: But how would you put "fader" as it is on the menu separate from the different fade options (in/out, black, white etc.)?


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Valentini Mellas: O όρος που αναφέρεις είναι για το "fade out" όχι για το fader
1 hr
  -> Δες την προσθήκη μου και θα καταλάβεις. Σίγουρα πάντως δεν είναι ούτε "μειωτής" ούτε "ποτενσιόμετρο".

7 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
μειωτής


Explanation:
fader = μειωτής
γενικά, επινόηση ρύθμισης της έντασης ήχου, εικόνας ή φωτισμού

fader bar = ράβδος μειωτή
ειδική λαβή συγκράτησης δύο συρόμενων μειωτών

fade in = αύξηση
βαθμιαία άυξηση της έντασης ακουστικού ή οπτικού σήματος, ιδιαίτερα για εγγραφή

fade out = μείωση
βαθμιαία μείωση της έντασης σήματος μέχρι μηδενισμού

Αναλυτικό Λεξικό Ηλεκτρονικής/Επικοινωνιών, Φρυδάς
-----------------------

fade = εξασθενίζω, σβήνω,
fade-in = ενισχύω εξασθενημένο σήμα
fade-out = εξασθενίζω σήμα
fader = 1. βαθμίδα σταδιακής μεταφοράς σήματος από το ένα κανάλι στο άλλο, 2. ειδική συσκευή για το σταδιακό σβήσιμο των φώτων, 3. ..., 4. ...

Λεξικό Τεχνικών όρων, Πανταζής
--------------------

fade in = βαθμιαία εξαφάνιση ακουστικού ή οπτικού σήματος για εγγραφή
fade out = 1. βαθμιαία μείωση ενός ακουστικού ή οπτικού σήματος, ειδικά για εγγραφή 2. η πλήρης βαθμιαία εξαφάνιση σήματος

fader = 1. σε ακουστικό ενισχυτικό σύστημα, ένα κύκλωμα εξασθένησης που καθιστά ικανό τον χειριστή να εξαφανίζει ένα σήμα και να εμφανίζει άλλο. Προσοχή δεν κάνει μίξη 2. σε αυτοκινούμενο ακουστικό σύστημα Hi-Fi, έλεγχος που ρυθμίζει την ένταση των εμπρόσθιων και πίσω ηχείων. Συνήθως είναι ένα απλό κουμπί που αυξάνει την ένταση των εμπρόσθιων και μειώνει την ένταση των πίσω και αντίστροφα.

Μεγάλο Λεξικό Ηλεκτρονικής/Ηλεκτρολογίας, Stan Gibilisco


fader =

--------------------------------------------------
Note added at 7 hrs (2007-03-06 07:12:47 GMT)
--------------------------------------------------

ο όρος potensiometer = ποτενσιομετρο (μεταβλητή αντίσταση) είναι απλουστευμένος, με την έννοια ότι σε ψηφιακά συστήματα το fader είναι ηλεκτρονικό κύκλωμα!

--------------------------------------------------
Note added at 19 hrs (2007-03-06 20:00:05 GMT)
--------------------------------------------------

Διόρθωση:

potentiometer

Konstantinos Karanikas B.Sc. Electr. Eng., MITI
Greece
Specializes in field
Native speaker of: Native in GreekGreek, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 181

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Vicky Papaprodromou
3 hrs
  -> Ευχαριστώ πολύ Βίκυ!

agree  Valentini Mellas
3 hrs
  -> Ευχαριστώ πολύ Βαλεντίνη!

23 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
ομαλή μετάβαση (μεταξύ σκηνών)


Explanation:
Νομίζω χρειάζεται ένας όρος που να καλύπτει και την ομαλή είσοδο αλλά και την ομαλή έξοδο της εικόνας σε μια λήψη.
Με αυτήν την έννοια, το "μειωτής" ή το "βαθμιαίο σβήσιμο εικόνας" φοβάμαι ότι δεν καλύπτουν το αντίστροφο. Το ποτενσιόμετρο, παρόλο που υπάρχει σε ηλεκτρονική μορφή, είναι πολύ τεχνικός όρος για εγχειρίδιο χρήσης.

Michalis Bertsas
Specializes in field
Native speaker of: Greek
PRO pts in category: 36