KudoZ home » English to Greek » Genetics

gene mapping

Greek translation: χαρτογράφηση γονιδίων


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:gene mapping
Greek translation:χαρτογράφηση γονιδίων

For term searches and specialty glossaries, please try the new GBK glossaries
22:54 Feb 18, 2009
English to Greek translations [PRO]
Science - Genetics
Additional field(s): Biology (-tech,-chem,micro-)
English term or phrase: gene mapping
Definition from Oak Ridge National Laboratory:
Determination of the relative positions of genes on a DNA molecule (chromosome or plasmid) and of the distance, in linkage units or physical units, between them.

Example sentence(s):
  • Over the last decade, there has been marked progress in gene mapping in man and some animals. Advances in gene mapping have also touched fur-bearing animals: the genetic map of mink consists of 74 genes marking all chromosomes, except the Y, and the fox map contains 35 genes marking 15 of 16 autosomes and the X chromosome. AgBiotechNet
  • Pioneering gene mapping studies into the genomes of fishes will only serve as the starting point for more detailed studies into the function of these genomes. Future research directed at understanding the mechanisms of gene actions and interactions will benefit all areas of biology, including ecology, ethology, evolution, and physiology. CAT.INIST
  • Somatic cell hybrid (SCH) panels and radiation hybrid (RH) panels are powerful resources for comparative gene mapping because gene assignments are made without the detection of genetic polymorphism as needed for linkage mapping. Genome Research
Glossary-building KudoZ




This question was created by:


This question is closed

χαρτογράφηση γονιδίων
Definition:
Ο προσδιορισμός με διάφορες μεθόδους της σχετικής σειράς των γονιδίων πάνω στο χρωμόσωμα, και των σχετικών αποστάσεων ανάμεσα στα γονίδια.
Selected response from:

Sofia Poulou
Greece
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of translations provided
5 +2χαρτογράφηση γονιδίων
Sofia Poulou
5χαρτογράφηση γονιδίωνdimasc
5χαρτογράφηση γονιδίων
Tatiana Rapakoulia


  

Translations offered


19 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
χαρτογράφηση γονιδίων


Definition from BiologyInSchool:
Ο προσδιορισμός με διάφορες μεθόδους της σχετικής σειράς των γονιδίων πάνω στο χρωμόσωμα, και των σχετικών αποστάσεων ανάμεσα στα γονίδια.

Example sentence(s):
  • Στο πεδίο της έρευνας για το ανθρώπινο γονιδίωμα, θα καλυφθούν τα ακόλουθα θέματα: - χαρτογράφηση γονιδίων και ανάλυση του γονιδιώματος, που συμπεριλαμβάνει την εκπόνηση ολοκληρωμένων χαρτών μεταγραφής, τον προσδιορισμό της νουκλεοτιδικής αλληλουχίας συγκεκριμένων περιοχών των χρωμοσωμάτων, την αξιοποίηση συγκριτικών προσεγγίσεων - Eur-lex  
Sofia Poulou
Greece
Native speaker of: Greek
PRO pts in category: 4

Votes in favor of/against selecting this as the best translation of the term asked
Yes  alvass
13 hrs
  -> Thank you!

Yes  dimasc
16 hrs
  -> Thank you!

7 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
χαρτογράφηση γονιδίων


Definition from own experience or research:
Προσδιορισμός της σειράς των γονιδίων (γονιδιακή διάταξη) και της σχετικής απόστασης μεταξύ τους (γονιδιακή απόσταση) πάνω στο χρωμόσωμα.

Example sentence(s):
  • Χαρτογράφηση γονιδίων-Πολυμορφισμοί (SNPs) και μεταλλάξεις - Τμήμα Φαρμακευτικής Σ  
  • Σύνδεση, ανασυνδυασμός και χαρτογράφηση γονιδίων - Κτηνιατρική Σχολή Παν  
  • Το πρόγραµµα του ανθρώπινου γονιδιώµατος. Χαρτογράφηση γονιδίων κοινών ασθενειών. Ηθικά ερωτήµατα. Γονιδιακή θεραπεία - σωµατικά κύτταρα, βλαστικά κύτταρα. - ΜΔΕ Βιοπληροφορικής Τ  

Explanation:
Ο ορισμός είναι από τη "Γενετική ανθρώπου" Κ.Τριανταφυλλίδης, Α.Κουβάτση, καθηγητές του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, εκδόσεις Κυριακίδη, Θεσσαλονίκη 1987 (1992)
Tatiana Rapakoulia
Greece
Native speaker of: Native in GreekGreek
PRO pts in category: 4

16 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
χαρτογράφηση γονιδίων


Definition from own experience or research:
Δημιουργία ενός χάρτη που παριστά την αλληλουχία των γονιδίων πάνω στο χρωμόσωμα και τις σχετικές αποστάσεις μεταξύ τους

Example sentence(s):
  • ραγδαίες εξελίξεις που ακολούθησαν την παρασκευή ανασυνδυα-|£> σμένων μορίων DNA (recombinant DNA) στις αρχές της δεκαετίας 1970-80, έθεσαν τις Βάσεις της γενετικής μηχανικής, της απομόνω­σης, της κλωνοποίησης και της χαρτογράφησης γονιδίων, της παραγωγής ανα-συνδυασμένων πρωτεϊνών βιολογικού και θεραπευτικού ενδιαφέροντος, καθώς και της χαρτογράφησης του γονιδιώματος του ανθρώπου, αλλά και πολλών άλλων οργανισμών. - Ασιέριος Σ. Τσιφτσόγλ  
  • Ο κ. Μακ Κούζικ δήλωσε σε πρόσφατη επιστημονική εκδήλωση ότι η χαρτογράφηση των γονιδίων που θα δώσει στους επιστήμονες πλήρη εικόνα του ανθρώπινου DNA θα ολοκληρωθεί εντός του 2000 και όχι το 2005, όπως είχε προβλεφθεί. - Το ΒΗΜΑ on line  
  • . Με τη χαρτογράφηση γονιδίων κατανοήσαμε τη δομή τους. Τώρα πάμε να κατανοήσουμε και τη λειτουργία τους ένα θέμα πολύ πιο δύσκολο. Να προχωρήσουμε στη συσχέτιση γονιδίων και γενετικών ασθενειών για να καταλήξουμε σε αυτό που λέμε γονιδιακή θεραπεία - Έθνος 2 Ιουλίου 2000  

Explanation:
Ο γονιδιακός χάρτης αποκαλύπτει τη σχέση ανθρώπου και Νεάντερταλ
Η πρόσφατη χαρτογράφηση του γονιδιώματος του ανθρώπου και η σύγκρισή του με αυτό άλλων ειδών μαρτυρά ότι ο αριθμός των γονιδίων του ανθρώπου είναι λίγο μεγαλύτερος από τον αριθμό των γονιδίων της μύγας του κρασιού και σημαντικά μικρότερος από τον αριθμό γονιδίων του πεύκου αναδεικνύοντας τη στοχαστική βάση της λειτουργίας των βιολογικών διεργασιών.
Σε πέντε χρόνια από σήμερα η γονιδιακή χαρτογράφηση κάθε μωρού που γεννιέται θα είναι οικονομικά προσιτή σε όλους, γεγονός που ανοίγει νέους δρόμους στην ιατρική
dimasc
Greece
Native speaker of: Native in GreekGreek




The glossary compiled from Glossary-building KudoZ is made available openly under the Creative Commons "By" license (v3.0). By submitting this form, you agree to make your contribution available to others under the terms of that license.
Creative Commons License