KudoZ home » English to Greek » Law (general)

punitive damages

Greek translation: αποζημίωση με χαρακτήρα ποινής


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:punitive damages
Greek translation:αποζημίωση με χαρακτήρα ποινής
Entered by: Assimina Vavoula

12:45 Jan 18, 2008
English to Greek translations [PRO]
Law/Patents - Law (general)
English term or phrase: punitive damages
XXX SA will not be responsible for any claim unless it has been caused by negligence, wilful default or fraud. In particular, the Company shall in no way and under no circumstances be liable for any damages or losses, including, without limitation, direct, indirect, consequential, special, incidental or ***unitive damages*** deemed or alleged to have resulted from or caused by but not limited to the following scenarios:
• payments made to unintended recipients or payments made in incorrect amounts due to the input of incorrect information by senders,
• payment made by a third party who passes all identity and verification checks,
• any fraud, deception or misrepresentations by Customer, whether or not the Customer is verified in any manner,
• any damages resulting from a recipient's decision not to accept a payment made through Moneybookers,
• any errors or omissions in the website content,
• the misuse of the website content or the inability of any person to use the site,
• delays, losses, errors, or omissions resulting from failure of any telecommunications or any other data transmission system and the failure of the central computer system or any part thereof,
• any result of any acts of government or authority, any act of God or force majeure.
Assimina Vavoula
Greece
αποζημίωση με χαρακτήρα ποινής
Explanation:
Ο θεσμός δεν απαντά στο ελληνικό δίκαιο (υπάρχει σχετική απόφαση του Αρείου Πάγου, για όποιον ενδιαφέρεται.)

Πρόκειται για αποζημίωση που δεν έχει ως στόχο την αποκατάσταση της ζημίας του παθόντος αλλά την τιμώρηση του δράστη και, γενικότερα, την πρόληψη και αποτροπή.
Selected response from:

Natalia Alexiou
Grading comment
Καλησπέρα Ναταλία.. Καιρό είχαμε να αισθανθούμε την παρουσία σου.
Ευχαριστώ.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +6αποζημίωση με χαρακτήρα ποινήςNatalia Alexiou
5 +2τιμωρητικές αποζημιώσειςAndras Mohay


  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +6
αποζημίωση με χαρακτήρα ποινής


Explanation:
Ο θεσμός δεν απαντά στο ελληνικό δίκαιο (υπάρχει σχετική απόφαση του Αρείου Πάγου, για όποιον ενδιαφέρεται.)

Πρόκειται για αποζημίωση που δεν έχει ως στόχο την αποκατάσταση της ζημίας του παθόντος αλλά την τιμώρηση του δράστη και, γενικότερα, την πρόληψη και αποτροπή.


    Reference: http://en.wikipedia.org/wiki/Punitive_damages
Natalia Alexiou
Specializes in field
Native speaker of: Greek
PRO pts in category: 52
Grading comment
Καλησπέρα Ναταλία.. Καιρό είχαμε να αισθανθούμε την παρουσία σου.
Ευχαριστώ.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Evi Prokopi
4 mins
  -> Ευχαριστώ, Εύη!

agree  Nadia-Anastasia Fahmi: ποινικές ζημιές. Αποζημίωση η οποία υπερβαίνει την προκληθείσα βλάβη ή ζημιά. Επιδικάζονται στις περιπτώσεις δόλου, κακής πρόθεσης κ.λπ. // mais oui :-) // Βλέπω αρκετά "με τιμωρητικό χαρακτήρα"
37 mins
  -> Γεια σου Νάντια και ευχαριστώ! Να συμπληρώσω ότι πρόκειται για θεσμό του αστικού (ενοχικού) και όχι του ποινικού δικαίου.

agree  Vicky Papaprodromou
1 hr
  -> Ευχαριστώ, Βίκυ!

agree  Georgia Charitou:
1 hr
  -> Ευχαριστώ, Γεωργία!

agree  Eri Koutala
21 hrs
  -> Ευχαριστώ, Έρη!

agree  Mirjana Popovic Kirkontzogloy
34 days
  -> Ευχαριστώ!

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
τιμωρητικές αποζημιώσεις


Explanation:
penal = ποινικός
punitive = τιμωρητικός

Damages whose primary purpose is punitive are generally awarded to the victim of a wrongful act(5). In US law, the focus is on the deterrent nature of punitive damages: the aim is to discourage the perpetrator from repeating the act which prompted the damages award and potential imitators from perpetrating such an act for the first time. = Στη νομοθεσία των ΗΠΑ δίδεται ιδιαίτερα μεγάλη έμφαση στην ποινική και αποτρεπτική λειτουργία των τιμωρητικών αποζημιώσεων. Στόχος είναι να αποτραπεί τόσο η επανάληψη παρόμοιας πράξης εκ μέρους του δράστη όσο και η διάπραξη ανάλογης ενέργειας εκ μέρους δυνητικών μιμητών.
http://www.europarl.europa.eu/sides/getDoc.do?pubRef=-//EP//...


der Betrag des Strafschadensersatzes (punitive damage) in einem angemessenen ...
www.koeblergerhard.de/index2003/index2003.htm

Strafschadensersatz (ΚΑΪΣΗΣ) = τιμωρητική αποζημίωση


--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2008-01-18 14:48:11 GMT)
--------------------------------------------------

Από την Κύπρο:

Αποζημιώσεις μόνον και δεν περιλαμβάνονται παραδειγματικές ή τιμωρητικές αποζημιώσεις (punitive. damages), πρόστιμα ή την απόσυρση ή επιστροφή ...
www.cyprusbarassociation.org/news_pdfs/Ασφαλιστήριο Επαγγελ...



Andras Mohay
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 32

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Natalia Alexiou: Δεν διαφωνώ, φυσικά, αλλά η ελληνική θεωρία κρίνει πιο δόκιμο το "αποζημίωση με χαρακτήρα ποινής".
1 hr
  -> Με χαρά μου βλέπω τη... μη διαφωνία. Εδώ έχουμε έτοιμο όρο, σε χρήση και στην Κύπρο, καταχωρημένο σε λεξικά. Τι άλλο θέλουμε;

agree  xxxd_vachliot
2 days17 hrs
  -> Ευχαριστώ

agree  Vicky Papaprodromou: Άκου τώρα σύμπτωση. Μεταφράζω 2 παραγράφους όλες και όλες ως εξυπηρέτηση σε πελάτη μου κι έχω αυτόν τον όρο που θυμόμουν ότι ρωτήθηκε αυτές τις μέρες. Αντράς, σ' ευχαριστώ πολύ. Μου λύνεις τα χέρια γιατί έχω μια σειρά από επίθετα κι εγώ πριν από τη λέξη.
3 days22 hrs
  -> Ευχαριστώ. Κάλλιο αργά παρά ποτέ :-)