KudoZ home » English to Greek » Law (general)

Auditor

Greek translation: εισηγητής (auditor)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:auditor
Greek translation:εισηγητής (auditor)
Entered by: socratisv

10:31 Feb 19, 2009
English to Greek translations [PRO]
Law (general) / Uditori Tribunale Rota Romana
English term or phrase: Auditor
Καλημέρα σας,

Μήπως ξέρει κανείς πώς λένε τους συγκεκριμένους Auditors στα Ελληνικά; Είναι μέλη του Ιερού Ρωμαϊκού Εκκλησιαστικού δικαστηρίου (Rota Romana) διορισμένα από τον Πάπα.
Στο σύνδεσμο που σας δίνω, θα βρείτε μια λίστα ονομάτων κάτω από τον τίτλο "Auditors of the Rota Romana" της αντίστοιχης παραγράφου. Μπορείτε να δείτε τον όρο και σε άλλες γλώσσες, π.χ. στα Ιταλικά είναι "Uditori della Rota".

http://en.wikipedia.org/wiki/Sacra_Rota_Romana

Σας ευχαριστώ.
Tina Lavrentiadou
Portugal
εισηγητής (auditor)
Explanation:
Auditor στα λατινικά μπορεί να σημαίνει: ακροατής, ελεγκτής, μαθητής/φοιτητής/σπουδαστής,εισηγητής, (ανακριτής).
Σε περίπτωση που ο όρος " δικαστής" αναφέρεται στο κείμενό σου, θα μπορούσες να χρησιμοποιήσεις το ακροατής ή το εισηγητής μαζί με τον όρο στα λατινικά.
Λόγω τεχνικού προβλήματος, δεν έχω πρόσβαση στο πεδίο συζήτησης.
Selected response from:

socratisv
Greece
Grading comment
Τελικά, οι αναφορές σας σχετικά με τους εισηγητές με έπεισαν. Ευχαριστώ πολύ!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1Δικαστής (καθολικού εκκλησιαστικού δικαστηρίου)/ «Ακροατής»
Spiros Doikas
4ΑκροατήςxxxKRAT
1 +1εισηγητής (auditor)
socratisv
Summary of reference entries provided
Auditor = ΕισηγητήςIvi Rocou

Discussion entries: 5





  

Answers


58 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
auditor
Δικαστής (καθολικού εκκλησιαστικού δικαστηρίου)/ «Ακροατής»


Explanation:
The court is named Rota (wheel) because the judges, called auditors, originally met in a round room to ***hear cases***.

Στα λατινικά auditor είναι «ακροατής».

Spiros Doikas
Native speaker of: Native in GreekGreek
PRO pts in category: 52
Notes to answerer
Asker: Για την ακριβή μετάφραση, αρχικά συμφωνώ με το "ακροατής", με κάποια επιφύλαξη λόγω έλλειψης επαρκών στοιχείων. Ευχαριστώ πολύ Σπύρο, αλλά και τον Σωκράτη για τον σύνδεσμο που μας δίνει.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  socratisv: συμφωνώ με το " ακροατής" μόνο (και ο λατινικός όρος εντός παρένθεσης) http://www.lawnet.gr/lexiko.asp
2 hrs

2 days5 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5 peer agreement (net): +1
auditor
εισηγητής (auditor)


Explanation:
Auditor στα λατινικά μπορεί να σημαίνει: ακροατής, ελεγκτής, μαθητής/φοιτητής/σπουδαστής,εισηγητής, (ανακριτής).
Σε περίπτωση που ο όρος " δικαστής" αναφέρεται στο κείμενό σου, θα μπορούσες να χρησιμοποιήσεις το ακροατής ή το εισηγητής μαζί με τον όρο στα λατινικά.
Λόγω τεχνικού προβλήματος, δεν έχω πρόσβαση στο πεδίο συζήτησης.

socratisv
Greece
Specializes in field
Native speaker of: Native in GreekGreek, Native in FrenchFrench
PRO pts in category: 95
Grading comment
Τελικά, οι αναφορές σας σχετικά με τους εισηγητές με έπεισαν. Ευχαριστώ πολύ!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ivi Rocou: Καλημέρα, δες το reference που βρήκα.
17 hrs
  -> Merci. Δεν μπορώ να σκεφτώ κάτι άλλο που να ταιριάζει.

5 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
auditor
Ακροατής


Explanation:
Auditorium=Ακροατήριο

xxxKRAT
Specializes in field
Native speaker of: Creek




Reference comments


2 days22 hrs
Reference: Auditor = Εισηγητής

Reference information:
Οι παρακάτω παραπομπές ίσως φανούν χρήσιμες:

CANONS 1580-1584 39
Auditor 8 in our text means one who prepares the acts
of a trial (drafter or draftsman). He is therefore also
called instructor actorum. Such a one, or more than one,
may be appointed by the Ordinary either permanently or
for any special case. But a judge may choose an auditor
only for a trial which he himself conducts, unless the Ordi
nary has appointed one for the same case, in which hy
pothesis the judge has to accept the auditor appointed by
the Ordinary (can. 1580).
http://74.125.77.132/search?q=cache:Nw0IMOqIjFsJ:www.archive...


Εισηγητής = 2. (ΝΟΜ.) Ο δικαστής πολυμελούς δικαστηρίου στον οποίο ανατίθεται να ετοιμάσει το προσχέδιο μιας απόφασης και να συντάξει τη σχετική εισήγηση, η οποία τίθεται εν συνεχεία ενώπιον των λοιπών δικαστών (χωρίς να έχει δεσμευτικό γι΄ αυτούς χαρακτήρα). (Λεξικό Μπαμπινιώτη)

Ivi Rocou
Greece
Works in field
Native speaker of: Native in GreekGreek, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 22
Note to reference poster
Asker: Ευχαριστώ πολύ, Ίβη, κι εγώ κοίταξα για εισηγητή, και όντως υπάρχει ως μετάφραση του όρου, αλλά πάλι δεν είμαι σίγουρη. Ας περιμένουμε μήπως υπάρχουν εξελίξεις.