KudoZ home » English to Greek » Management

brainstorming

Greek translation: μέθοδος της "ιδεοθύελλας"


For term searches and specialty glossaries, please try the new GBK glossaries
12:38 Feb 3, 2009
English to Greek translations [PRO]
Social Sciences - Management
Additional field(s): Business/Commerce (general), Education / Pedagogy, Marketing / Market Research
English term or phrase: brainstorming
Definition from quantumiii:
Brainstorming is a technique used by groups of people to overcome the widespread tendency to overlook various obvious options while solving problems or generating new ideas. The key principle is to defer judgment, achieved by insistence on first recording all suggested ideas.

Example sentence(s):
  • That the best solution is seldom the first to come to mind is one reason behind the effectiveness of brainstorming as a problem-solving technique. innovation tools
  • An interactive whiteboard is ideal for brainstorming since ideas are displayed on the whiteboard surface (which can stimulate additional ideas), easily edited and saved to a computer file EffectiveMeetings.com
  • Leading a class through a brainstorming session is an excellent way to demonstrate a variety of issues concerning group dynamics, cognitive processes, and creativity. Any topic in the course also can be explored through brainstorming, especially controversial topics usr.rider.edu
Glossary-building KudoZ




This question was created by:


This question is closed

Greek translation:μέθοδος της "ιδεοθύελλας"
Definition:
Ιδεοθύελλα:
Το εργαλείο αυτό χρησιμοποιείται συνήθως στη διάρκεια ομαδικών εργασιών και το βασικό του πλεονέκτημα είναι η εξαγωγή πληθώρας ιδεών μέσα σε πολύ λίγο χρόνο. Τα μέλη της ομάδας προτείνουν αυθόρμητα και ελεύθερα τις ιδέες τους αναφορικά με το υπό συζήτηση θέμα και οι ιδέες καταγράφονται και αξιολογούνται σε κατοπινό στάδιο. Η εισήγηση των ιδεών μπορεί να γίνεται γραπτά ή προφορικά.

Η ιδεοθύελλα (brainstorming) μπορεί να εφαρμοστεί μέσα από δύο διαφορετικές προσεγγίσεις:

1. Με δομημένο τρόπο, όπου τα μέλη της ομάδας λένε τις ιδέες τους με τη σειρά.
2. Με ελεύθερο τρόπο, όπου τα μέλη της ομάδας λένε μια ιδέα μόλις τους έρχεται στο μυαλό, χωρίς να περιμένουν σειρά.

Ανεξάρτητα με τον τρόπο που εφαρμόζεται το εργαλείο (με δομημένο ή ελεύθερο τρόπο), ο συντονιστής της ομάδας καταγράφει ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΙΔΕΕΣ, ακριβώς όπως λέχθηκαν από το μέλος της ομάδας, χωρίς να τις ερμηνεύει ή να τις παραφράζει. Οι ιδέες δεν σχολιάζονται από τα άλλα μέλη της ομάδας ή από το συντονιστή, ούτε συζητείται το περιεχόμενό τους. Όπως αναφέρθηκε πιο πάνω, στόχος του εργαλείου αυτού είναι (έτσι για αλλαγή…) η ΠΟΣΟΤΗΤΑ και όχι η ποιότητα, η συλλογή δηλαδή όσο το δυνατό περισσότερων ιδεών σχετικών με ένα θέμα και όχι η εξαγωγή της “καλύτερης” ιδέας.

Όπως γίνεται ξεκάθαρο, βασικά στοιχεία στην επιτυχία της μεθόδου αυτής είναι η ύπαρξη ενός κλίματος ομαδικότητας και συνεργασίας και η απουσία στοιχείων κριτικής και σαρκασμού για τις ιδέες των άλλων. Σ’αυτή τη μέθοδο δεν υπάρχει η έννοια “της κακής ιδέας”. Όλες οι ιδέες είναι καλές και όλα τα άτομα της ομάδας μπορούν να προσφέρουν.
Selected response from:

Irene Koukia
United Kingdom
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of translations provided
5 +1καταιγισμός ιδεώνefrod
3 +2μέθοδος της "ιδεοθύελλας"
Irene Koukia


Discussion entries: 4





  

Translations offered


57 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
καταιγισμός ιδεών


Definition from own experience or research:
Ο καταιγισμός ιδεών είναι γενικά μία πολύ καλή τεχνική ανάπτυξης πολλών λύσεων για ένα συγκεκριμένο πρόβλημα

Example sentence(s):
  • Ο καταιγισμός ιδεών είναι γενικά μία πολύ καλή τεχνική ανάπτυξης πολλών λύσεων για ένα συγκεκριμένο πρόβλημα. - ΨΗΦΙΑΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΕΡΕΥΝΑ  
efrod
Native speaker of: Native in GreekGreek

Votes in favor of/against selecting this as the best translation of the term asked
Yes  ALEXANDRA KAROUSOU
1 hr

7 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
μέθοδος της "ιδεοθύελλας"


Definition from Προμηθέας:
Ιδεοθύελλα:
Το εργαλείο αυτό χρησιμοποιείται συνήθως στη διάρκεια ομαδικών εργασιών και το βασικό του πλεονέκτημα είναι η εξαγωγή πληθώρας ιδεών μέσα σε πολύ λίγο χρόνο. Τα μέλη της ομάδας προτείνουν αυθόρμητα και ελεύθερα τις ιδέες τους αναφορικά με το υπό συζήτηση θέμα και οι ιδέες καταγράφονται και αξιολογούνται σε κατοπινό στάδιο. Η εισήγηση των ιδεών μπορεί να γίνεται γραπτά ή προφορικά.

Η ιδεοθύελλα (brainstorming) μπορεί να εφαρμοστεί μέσα από δύο διαφορετικές προσεγγίσεις:

1. Με δομημένο τρόπο, όπου τα μέλη της ομάδας λένε τις ιδέες τους με τη σειρά.
2. Με ελεύθερο τρόπο, όπου τα μέλη της ομάδας λένε μια ιδέα μόλις τους έρχεται στο μυαλό, χωρίς να περιμένουν σειρά.

Ανεξάρτητα με τον τρόπο που εφαρμόζεται το εργαλείο (με δομημένο ή ελεύθερο τρόπο), ο συντονιστής της ομάδας καταγράφει ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΙΔΕΕΣ, ακριβώς όπως λέχθηκαν από το μέλος της ομάδας, χωρίς να τις ερμηνεύει ή να τις παραφράζει. Οι ιδέες δεν σχολιάζονται από τα άλλα μέλη της ομάδας ή από το συντονιστή, ούτε συζητείται το περιεχόμενό τους. Όπως αναφέρθηκε πιο πάνω, στόχος του εργαλείου αυτού είναι (έτσι για αλλαγή…) η ΠΟΣΟΤΗΤΑ και όχι η ποιότητα, η συλλογή δηλαδή όσο το δυνατό περισσότερων ιδεών σχετικών με ένα θέμα και όχι η εξαγωγή της “καλύτερης” ιδέας.

Όπως γίνεται ξεκάθαρο, βασικά στοιχεία στην επιτυχία της μεθόδου αυτής είναι η ύπαρξη ενός κλίματος ομαδικότητας και συνεργασίας και η απουσία στοιχείων κριτικής και σαρκασμού για τις ιδέες των άλλων. Σ’αυτή τη μέθοδο δεν υπάρχει η έννοια “της κακής ιδέας”. Όλες οι ιδέες είναι καλές και όλα τα άτομα της ομάδας μπορούν να προσφέρουν.

Example sentence(s):
  • Η ΙΔΕΟΘΥΕΛΛΑ Σε ποιες περιπτώσεις μπορεί να φανεί χρήσιμη; • Πρόκληση του ενδιαφέροντος-ενεργητική εμπλοκή μαθητών • Εισαγωγή ενός νέου θέματος • ενεργοποίηση προϋπάρχουσας γνώσης • διάγνωση παρανοήσεων-προκαταλήψεων Στάδια της ιδεοθύελλας • Ιδεασμός • Ταξινόμηση • Συμπέρασμα - ΤΕΕ  

Explanation:


--------------------------------------------------
Note added at 119 days (2009-06-03 09:03:40 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Μέθοδος της Ιδεοθύελλας - Λεξικό της Ψυχολογίας, Νίκος Γ. Παπαδόπουλος, ISBN 960-90203-2-1
Irene Koukia
United Kingdom
Native speaker of: Native in GermanGerman
PRO pts in category: 8

Votes in favor of/against selecting this as the best translation of the term asked
Yes  Vicky Papaprodromou: http://www.google.gr/search?hl=en&rlz=1B3GGGL_elGR279GR279&q...
2 days17 hrs

Yes  semasia: ιδεοθύελλα - χρησιμοποιείται στην παιδαγωγική, διδακτική και κατ επέκταση στην επικοινωνιολογία
52 days




The glossary compiled from Glossary-building KudoZ is made available openly under the Creative Commons "By" license (v3.0). By submitting this form, you agree to make your contribution available to others under the terms of that license.
Creative Commons License