KudoZ home » English to Greek » Mechanics / Mech Engineering

nipple

Greek translation: μαστός


10:17 Feb 23, 2006
English to Greek translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering
English term or phrase: nipple
Θα παρακαλούσα να μου εξηγήσει, όποιος ξέρει και μπορεί και θέλει, ποια είναι η διαφορά μεταξύ "μαστού", "θηλής" και "ρακόρ". Ο όρος "nipple" αποδίδεται στα ελληνικά και ως "μαστός" και ως "θηλή", αλλά δεν ξέρω τι ακριβώς κάνουν αυτά τα δύο και αν είναι παρεμφερή μ' αυτό που λέμε κοινώς "ρακόρ". Είναι στόμια, συνδέσεις, τι ακριβώς; Μιλάμε φυσικά για εργαλεία και όχι για το ανθρώπινο σώμα! ;)))))) Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων.
Vickie Dimitriadou
Greek translation:μαστός
Explanation:
"μαστός": σωληνάκι για σύνδεση σωλήνων με εσωτερικές βόλτες από τα δύο άκρα και στη μέση ένα πολυγωνικό κομμάτι που θυμίζει περικόχλιο (μονοκόμματο το όλο μαραφέτι).

Βάλε "μαστός κεφαλής" στο Google και γύρισέ το στις Εικόνες. Το πρώτο κομμάτι αριστερά είναι ο κλασικός μαστός. (Χωρίς ... κεφαλής το Google μάς βγάζει άλλους μαστούς)

"Ρακόρ" θυμίζει μεγάλο περικόχλιο (με τις βόλτες = σπείρωμα από μέσα), π.χ. τις σωληνώσεις κοντά στα σώματα του καλοριφέρ. Μπορεί να είναι και γωνιακό (¨γωνία") και έχει κάπως γενικευτεί για όλους τους συνδέσμους σωληνώσεων.

"Θηλή" γνωρίζω μόνο με την πρωτότυπη σημασία.

--------------------------------------------------
Note added at 34 mins (2006-02-23 10:52:08 GMT)
--------------------------------------------------

"μαστός": σωληνάκι με ΕΞΩΤΕΡΙΚΕΣ βόλτες...

Συγνώμη

--------------------------------------------------
Note added at 37 mins (2006-02-23 10:54:42 GMT)
--------------------------------------------------

Συνδέοντας 2 σωλήνες ο μαστός μπαίνει μέσα στα 2 κομμάτια, ενώ το ρακόρ βιδώνεται επάνω, τα "καπελώνει" ή καβαλλάει κατά κάποιον τρόπο.

--------------------------------------------------
Note added at 11 hrs (2006-02-23 22:00:17 GMT)
--------------------------------------------------

"Μούφα" είναι μια 3η εκδοχή: σωληνάκι σύνδεσης (όπως ο μαστός), αλλά με τις βόλτες από μέσα.

Εφιστώ την προσοχή στο 4ο (και τελευταίο) link της εναλλακτικής πρότασης: αναφέρει "νίπελ" (sic!) και "μούφα" χωριστά (και ΔΕΝ αναφέρει "μαστός", άρα δεν γνωρίζει ότι nippel = μαστός)

Βλ.

http://64.233.179.104/search?q=cache:UrcRNwEBo8AJ:www.sofron...

--------------------------------------------------
Note added at 11 hrs (2006-02-23 22:02:43 GMT)
--------------------------------------------------

Από το παραπάνω link φαίνεται ότι "ρακόρ" έχει γίνει περιληπτικός όρος
Selected response from:

Andras Mohay
Grading comment
S' efxaristo poly, Andras! Ki esena, Kosta!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3...
Konstantinos Karanikas B.Sc. Electr. Eng., MITI
4 +1μαστόςAndras Mohay
3περικόχλιο ένωσης/μούφα με σπείρωμα
Spyros Chryssikopoulos


  

Answers


37 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
...


Explanation:
http://europa.eu.int/eurodicautom/Controller για "nipple"

nipple = μούφα. Μικρό κομμάτι σωλήνα, συνήθως με ένα εσωτερικό ή εξωτερικό νήμα σε κάθε άκρο, που χρησιμοποιείται για τη σύνδεση σωλήνων. Γνωστό και σαν πλαστική ροδέλα αγωγού.

"Αγγλοελληνικό Λεξικό Μηχανικών", McGraw-Hill

nipple = προστομίς, ράμφος, στόμιο, θηλή, περικόχλιο ενώσεως μετά θηλής, αναβρυτήρ, ζιγκλέρ

adaptor nipple = θηλή προσαρμογέως
double nipple = διπλός μαστός

"Αγγλοελληνικό Λεξικό Τεχνικών Όρων", Χ.Χιονίδης





--------------------------------------------------
Note added at 41 mins (2006-02-23 10:59:08 GMT)
--------------------------------------------------

http://64.233.179.104/search?q=cache:dE5a4dKr7koJ:www.kouvid...

--------------------------------------------------
Note added at 43 mins (2006-02-23 11:00:48 GMT)
--------------------------------------------------

http://64.233.179.104/search?q=cache:M4_MrXPUkxkJ:www.dimax....

--------------------------------------------------
Note added at 44 mins (2006-02-23 11:02:12 GMT)
--------------------------------------------------

http://64.233.179.104/search?q=cache:UrcRNwEBo8AJ:www.sofron...

Konstantinos Karanikas B.Sc. Electr. Eng., MITI
Greece
Specializes in field
Native speaker of: Native in GreekGreek, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 47

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Vicky Papaprodromou
3 hrs
  -> :))

agree  ELEFTHERIA FLOROU
4 hrs
  -> :))

agree  xxxstahat
7 hrs
  -> :))

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
περικόχλιο ένωσης/μούφα με σπείρωμα


Explanation:
Ο όρος περιέχεται στο τετράγλωσσο εικονογραφημένο λεξικο"ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΑ" από τις εκδόσεις ΓΛΩΣΣΗΜΑ & ΒΕΡΧΑΙΜ.Μπορώ να σου στείλω σε προσωπικό μήνυμα και την εικόνα σκαναρισμένη.


Spyros Chryssikopoulos
Greece
Works in field
Native speaker of: Greek

34 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
μαστός


Explanation:
"μαστός": σωληνάκι για σύνδεση σωλήνων με εσωτερικές βόλτες από τα δύο άκρα και στη μέση ένα πολυγωνικό κομμάτι που θυμίζει περικόχλιο (μονοκόμματο το όλο μαραφέτι).

Βάλε "μαστός κεφαλής" στο Google και γύρισέ το στις Εικόνες. Το πρώτο κομμάτι αριστερά είναι ο κλασικός μαστός. (Χωρίς ... κεφαλής το Google μάς βγάζει άλλους μαστούς)

"Ρακόρ" θυμίζει μεγάλο περικόχλιο (με τις βόλτες = σπείρωμα από μέσα), π.χ. τις σωληνώσεις κοντά στα σώματα του καλοριφέρ. Μπορεί να είναι και γωνιακό (¨γωνία") και έχει κάπως γενικευτεί για όλους τους συνδέσμους σωληνώσεων.

"Θηλή" γνωρίζω μόνο με την πρωτότυπη σημασία.

--------------------------------------------------
Note added at 34 mins (2006-02-23 10:52:08 GMT)
--------------------------------------------------

"μαστός": σωληνάκι με ΕΞΩΤΕΡΙΚΕΣ βόλτες...

Συγνώμη

--------------------------------------------------
Note added at 37 mins (2006-02-23 10:54:42 GMT)
--------------------------------------------------

Συνδέοντας 2 σωλήνες ο μαστός μπαίνει μέσα στα 2 κομμάτια, ενώ το ρακόρ βιδώνεται επάνω, τα "καπελώνει" ή καβαλλάει κατά κάποιον τρόπο.

--------------------------------------------------
Note added at 11 hrs (2006-02-23 22:00:17 GMT)
--------------------------------------------------

"Μούφα" είναι μια 3η εκδοχή: σωληνάκι σύνδεσης (όπως ο μαστός), αλλά με τις βόλτες από μέσα.

Εφιστώ την προσοχή στο 4ο (και τελευταίο) link της εναλλακτικής πρότασης: αναφέρει "νίπελ" (sic!) και "μούφα" χωριστά (και ΔΕΝ αναφέρει "μαστός", άρα δεν γνωρίζει ότι nippel = μαστός)

Βλ.

http://64.233.179.104/search?q=cache:UrcRNwEBo8AJ:www.sofron...

--------------------------------------------------
Note added at 11 hrs (2006-02-23 22:02:43 GMT)
--------------------------------------------------

Από το παραπάνω link φαίνεται ότι "ρακόρ" έχει γίνει περιληπτικός όρος

Andras Mohay
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 80
Grading comment
S' efxaristo poly, Andras! Ki esena, Kosta!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Costas Zannis: Κατά τη γνώμη μου "μαστός" είναι στο άκρο (προστομίδα) μιάς σύνδεσης και "ρακόρ" το μέσον της σύνδεσης, κοχλίας άλλο σύστημα.
17 mins