KudoZ home » English to Greek » Medical: Instruments

ramp

Greek translation: ράμπα


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:ramp
Greek translation:ράμπα
Entered by: Effie Emmanouilidou

12:06 Apr 2, 2007
English to Greek translations [PRO]
Medical - Medical: Instruments / Ventilator
English term or phrase: ramp
Ramp – SHAPE OF FLOW
This parameter permits the adjustment of the flow distribution Shape during the insufflation phase. The different shapes available correspond to:
- Ramp (figure): Rectangle or "constant" flow
- Ramp (figure): Sinusoïdal or ½ sinus flow
- Ramp (figure): Decelerated or decreasing flow from "max" to zero
These shapes are executed more or less "faithfully" depending on the physiological characteristics of the patient.

The ventilator shall provide volume cycles at this rate after an apnea limit and as long as no inspiration trigger is detected. The inspiration time of these cycles is determined by the rate and the cycling ratio. The *flow ramp* of these cycles is identical to those of the cycles triggered by the patient.

------
Βρήκα σε proz glossary : ramp rate = ρυθμός αύξησης.
Επίσης το ramp ως κεκλιμένο.
Effie Emmanouilidou
Greece
ράμπα
Explanation:
ramp --> ράμπα: το γραμμικά αυξανόμενο μέρος πριονωτής κυματομορφής (Λεξικό ηλεκτρονικής, Φρυδάς, εκδ. Παπασωτηρίου)

potential ramp --> ράμπα δυναμικού, γραμμικά μεταβαλλόμενο δυναμικό (http://www.chem.uoa.gr/vocabulary/Vocabularylist.asp?psearch... , λέξη αναζήτησης: ramp )

1-d περίπτωση:

Έστω x(n) ένα σήμα αποτελούμενο από μία "ράμπα" (ramp ... 2 4 6 8 10) και ένα "σκαλοπάτι" (edge:.. 10 10 15 15) όπως γίνεται φανερό παρακάτω:...
(medisp.bme.teiath.gr/downloads/education/NOTES_EISE_II_IMAGE_CAVOURAS_TIO.pdf)

Η διαδικασία ξεκινά σε χρόνο t=0, όταν το ρεύμα βάσης αλλάζει είτε απότομα (συνάρτηση βήματος) είτε σταδιακά (ράμπα με ελεγχόμενο diB/dt) σε μια τιμή αρνητικής πόλωσης ...
(http://eclass.teilam.gr/ELN112/document/POWER ELECTRONICS I....

Όταν αναφέρεται σε τμήμα γραφικής παράστασης, ramp --> γραμμική αύξηση ή γενικότερα γραμμική μεταβολή.

Το πρόβλημα είναι ότι εδώ δεν μπορείς να το πεις "γραμμική μεταβολή" γιατί αναφέρεται και σε τμήμα που η ροή είναι σταθερή (...Rectangle or "constant" flow...) αλλά και σε τμήμα που η ροή μεταβάλλεται ΜΗ γραμμικά (...Sinusoïdal or ½ sinus flow
...).
Εκτός εάν στο ΜΗ γραμμικό τμήμα κάνει κάποια γραμμική προσέγγιση, δηλαδή αντικαθιστά το ημίτονο με μικρές γραμμούλες.
H εικόνα της γραφικής παράστασης θα βοηθούσε πολύ, νομίζω. Διαφορετικά, έχω την εντύπωση ότι έχει μπερδέψει την έννοια που έχει το "ramp". Ή την έχω μπερδέψει εγώ... :))
Selected response from:

Spiros Konstantogiannis
Greece
Grading comment
Ο πελάτης έστειλε τελικά reference και το έχει ως ράμπα. Ευχαριστώ πολύ!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3ράμπα
Spiros Konstantogiannis
2ηλεκτρογράφημα ή..Evi Prokopi


  

Answers


39 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
ηλεκτρογράφημα ή..


Explanation:
Νομίζω ότι εννοεί γραφικές παραστάσεις ή ηλεκτρογραφήματα...


    Reference: http://www.civil.ryerson.ca/staff_fac/publications/persaud/b...
    Reference: http://www.foodtoday.gr/articlesFolder/articles2006/milkcase...
Evi Prokopi
Native speaker of: Native in GreekGreek
PRO pts in category: 4

9 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
ράμπα


Explanation:
ramp --> ράμπα: το γραμμικά αυξανόμενο μέρος πριονωτής κυματομορφής (Λεξικό ηλεκτρονικής, Φρυδάς, εκδ. Παπασωτηρίου)

potential ramp --> ράμπα δυναμικού, γραμμικά μεταβαλλόμενο δυναμικό (http://www.chem.uoa.gr/vocabulary/Vocabularylist.asp?psearch... , λέξη αναζήτησης: ramp )

1-d περίπτωση:

Έστω x(n) ένα σήμα αποτελούμενο από μία "ράμπα" (ramp ... 2 4 6 8 10) και ένα "σκαλοπάτι" (edge:.. 10 10 15 15) όπως γίνεται φανερό παρακάτω:...
(medisp.bme.teiath.gr/downloads/education/NOTES_EISE_II_IMAGE_CAVOURAS_TIO.pdf)

Η διαδικασία ξεκινά σε χρόνο t=0, όταν το ρεύμα βάσης αλλάζει είτε απότομα (συνάρτηση βήματος) είτε σταδιακά (ράμπα με ελεγχόμενο diB/dt) σε μια τιμή αρνητικής πόλωσης ...
(http://eclass.teilam.gr/ELN112/document/POWER ELECTRONICS I....

Όταν αναφέρεται σε τμήμα γραφικής παράστασης, ramp --> γραμμική αύξηση ή γενικότερα γραμμική μεταβολή.

Το πρόβλημα είναι ότι εδώ δεν μπορείς να το πεις "γραμμική μεταβολή" γιατί αναφέρεται και σε τμήμα που η ροή είναι σταθερή (...Rectangle or "constant" flow...) αλλά και σε τμήμα που η ροή μεταβάλλεται ΜΗ γραμμικά (...Sinusoïdal or ½ sinus flow
...).
Εκτός εάν στο ΜΗ γραμμικό τμήμα κάνει κάποια γραμμική προσέγγιση, δηλαδή αντικαθιστά το ημίτονο με μικρές γραμμούλες.
H εικόνα της γραφικής παράστασης θα βοηθούσε πολύ, νομίζω. Διαφορετικά, έχω την εντύπωση ότι έχει μπερδέψει την έννοια που έχει το "ramp". Ή την έχω μπερδέψει εγώ... :))

Spiros Konstantogiannis
Greece
Native speaker of: Greek
PRO pts in category: 36
Grading comment
Ο πελάτης έστειλε τελικά reference και το έχει ως ράμπα. Ευχαριστώ πολύ!