KudoZ home » English to Greek » Medical: Instruments

ipovision

Greek translation: μερική όραση


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:partial sight/ vision
Greek translation:μερική όραση
Entered by: Eleni Makantani

08:26 Feb 14, 2008
English to Greek translations [PRO]
Medical - Medical: Instruments / ophthalmology
English term or phrase: ipovision
In developed countries congenital cataract is responsible of about 3 to 12 % of severe infantile ***ipovision*** (visual acuity below 1/10) and it prevalence is about 1-3/10.000 births, Congenital cataract can manifest itself in one or both eyes, alone or in association with other anomalies thus configuring a syndrome.
Eleni Makantani
Greece
μερική όραση
Explanation:
Ο όρος είναι ιταλικός και το κείμενο είναι Ιταλών.
http://www.epos-focus.org/meeting/2006/showabstract.php?id= ...

Στα ιταλικά: οι partially sighted είναι gli ipovedenti.

http://www.google.co.uk/search?hl=en&q="μερική όραση&meta=


--------------------------------------------------
Note added at 6 hrs (2008-02-14 15:18:14 GMT)
--------------------------------------------------

Unione Italiana dei Ciechi e degli Ipovedenti - UIC Italian Union of the Blind and Partially Sighted
http://www.devacities.eu/about_partners.html


--------------------------------------------------
Note added at 16 hrs (2008-02-15 00:28:15 GMT)
--------------------------------------------------

Από το Ιατρικό Εγκυκλοπαιδικό Λεξικό:
Όραση, μερική: Η απώλεια της όρασης που δεν είναι πλήρης τύφλωση.

Στα ευρήματα του Γκουγκλ φαίνεται ότι τα άτομα με μερική όραση αναφέρονται συνήθως μαζί με τους τυφλούς.

Οπτική οξύτητα κάτω από το 1/10 που αναφέρεται στο κείμενο είναι αυτό ακριβώς.
Όπως λέει εδώ: http://www.eduportal.gr/modules.php?name=News&file=print&sid...
Στην Ελλάδα σύμφωνα με το Νόμο 958, 23.8.1979, άτομα με τυφλότητα θεωρούνται εκείνοι με οπτική οξύτητα στο καλύτερο μάτι 1/20 (=3/60) της κανονική όρασης. Κάποιοι ερευνητές προτείνουν ότι άτομα με μερική όραση είναι εκείνα με οπτική οξύτητα από 1/20 μέχρι 4/10 της κανονικής όρασης.
Selected response from:

Nick Lingris
United Kingdom
Grading comment
Thanks!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4μερική όραση
Nick Lingris
3 +5μειωμένη οπτική οξύτητα
Eri Koutala
3 +1χαμηλή όρασηTina Lavrentiadou


Discussion entries: 1





  

Answers


27 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
χαμηλή όραση


Explanation:
Επειδή το κείμενο εξηγεί ότι η μείωση της όρασης σημαίνει οπιτική οξύτητα κάτω από 1/10:

Χαμηλή όραση

Σοβαρές και συνήθως μη αναστρέψιμες βλάβες τμημάτων του οπτικού συστήματος
(αμφιβληστροειδής χιτώνας,οπτικό νεύρο,φακός του ματιού),
εχουν σαν αποτέλεσμα την ελάττωση της οπτικής ικανότητας ή οπτικής οξύτητας
κι αυτό είναι κάτι που επηρρεάζει σε μεγάλο βαθμό την
ποιότητα ζωής των πασχόντων.Ασθένειες που μπορουν να προκαλέσουν μειώση
οπτικής οξύτητας ή περιορισμό των οπτικών πεδίων
και κατά συνέπεια χαμηλή όραση Είναι:
Εκφύλιση της ωχράς κηλίδος,αμφιβληστροειδοπάθεια,γλαύκωμα,
σακχαρώδης διαβήτης,εκφυλισμός του οπτικού νεύρου,
σύνδρομο USHER,Retinitis Pigmentosa κλπ".

Εδώ δεν αναφέρεται ο συγγενής καταρράκτης, γι' αυτό έχω επιφύλαξη.

--------------------------------------------------
Note added at 34 minutos (2008-02-14 09:01:30 GMT)
--------------------------------------------------

Επίσης, ως σύμπτωμα του συγγενούς καταρράκτη το είδα και ως μειωμένη (μακρινή και κοντινή) όραση.
Από την Οφθαλομολογική Εταιρία Β. Ελλάδος:
http://209.85.135.104/search?q=cache:sOMWKNgRkYIJ:www.oebe.g...

"Ποια είναι τα συμπτώματα του καταρράκτη;

Τα κύρια συμπτώματα είναι: Μειωμένη μακρινή ή κοντινή όραση (θόλωση), θάμπωμα στο έντονο φώς, εξασθενημένη αντίληψη χρωμάτων κ.ά. Όλα τα παραπάνω συμπτώματα μπορούν να επηρεάσουν τις καθημερινές δραστηριότητες, όπως: οδήγηση, ειδικά το βράδυ ή σε πολύ δυνατό φως, διάβασμα ή παρακολούθηση τηλεόρασης, ράψιμο ή άλλες ασχολίες που απαιτούν λεπτομερή όραση".

--------------------------------------------------
Note added at 39 minutos (2008-02-14 09:06:16 GMT)
--------------------------------------------------

Επειδή είμαι κάθε άλλο παρά ειδική στο θέμα, τονίζω ότι όλα αυτά προέρχονται από δική μου έρευνα και όχι από προσωπικές ιατρικές γνώσεις. Είναι απλώς μια βοήθεια.


    Reference: http://209.85.135.104/search?q=cache:ahXDaSyLtFoJ:www.artopt...
Tina Lavrentiadou
Portugal
Native speaker of: Native in GreekGreek
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Giorgos Kraniou: αν και στα αγγλικά νομίζω ότι ο σωστός όρος είναι "hypovision" ...(για το γλωσσάρι)
9 mins
  -> Κι εγώ παραξενεύτηκα που το είδα έτσι, μάλλον χρειάζεται έρευνα και σ' αυτό! Ευχαριστώ πολύ και καλημέρα.

37 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +5
μειωμένη οπτική οξύτητα


Explanation:
http://tinyurl.com/33zoxb

Επίσης, εδώ έχει αρκετές λεπτομέρειες και κάπου αναφέρει για πτική οξύτητα:
http://www.gatzonis.com/paido_ofthalm.htm



--------------------------------------------------
Note added at 39 mins (2008-02-14 09:05:49 GMT)
--------------------------------------------------

Επίκτητες ανωμαλίες

Αυτές εμφανίζονται είτε παροδικά είτε μόνιμα κυρίως λόγω παθολογικών αλλαγών, αλλά μπορεί επίσης να εμφανιστούν ως αποτέλεσμα φυσιολογικών διαδικασιών γήρανσης (π.χ ο καταρράκτης αλλάζει το φάσμα απορρόφησης του φακού), και προκληθεισών από φάρμακα αλλαγών. ...και συνήθως συνδέονται με άλλες προφανέστερες απώλειες της λειτουργίας της όρασης, όπως μειωμένη οπτική οξύτητα, μη φυσιολογικά οπτικά πεδία. Οι επίκτητες διαταραχές μπορεί να εμφανιστούν σε οποιοδήποτε στάδιο της ζωής, μόνον στον ένα ή και στους δύο οφθαλμούς ταυτόχρονα.
http://optics-optometry.blogspot.com/2007/08/blog-post_3171....

--------------------------------------------------
Note added at 43 mins (2008-02-14 09:09:37 GMT)
--------------------------------------------------

Σε ορισμένες περιπτώσεις εκπτώσεως της οπτικής οξύτητας μπορεί να απαιτηθεί πρώιμη χειρουργική αντιμετώπιση του καταρράκτη.
http://www.iatronet.gr/article.asp?art_id=130&pr=1

θάμβος όρασης/μειωμένη οπτική οξύτητα
http://www.emea.europa.eu/humandocs/PDFs/EPAR/lucentis/H-715...

--------------------------------------------------
Note added at 47 mins (2008-02-14 09:13:44 GMT)
--------------------------------------------------

Η οπτική οξύτητα μετράται σε κλίμακα (visual acuity below 1/10)
Α΄ ΠΡΟΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΑΘΟΛΟΓΙΚΗ ΚΛΙΝΙΚΗ
Οφθαλμοί: οπτική οξύτητα δε οφθαλμού 10/10 και του αριστερού οφθαλμού 1/20...
http://appk.med.uoa.gr/dianosokmay2006.html


Eri Koutala
Works in field
Native speaker of: Native in GreekGreek
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Anastasia Giagopoulou: Και εγώ αυτό βρήκα ή "ελάττωση της βέλτιστης οπτικής οξύτητας": http://www.myworld.gr/browse/9087
40 mins
  -> Ευχαριστώ πολύ Αναστασία! Καλή σου μέρα!

agree  Nadia-Anastasia Fahmi
51 mins
  -> Σ' ευχαριστώ πολύ Νάντια! :-)

agree  xxxChristos Fil
4 hrs
  -> Ευχαριστώ πολύ Χρήστο!

agree  STAMATIOS FASSOULAKIS
11 hrs
  -> Ευχαριστώ πολύ!

agree  Evi Prokopi
1 day2 hrs
  -> Ευχαριστώ πολύ Εύη!

6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
μερική όραση


Explanation:
Ο όρος είναι ιταλικός και το κείμενο είναι Ιταλών.
http://www.epos-focus.org/meeting/2006/showabstract.php?id= ...

Στα ιταλικά: οι partially sighted είναι gli ipovedenti.

http://www.google.co.uk/search?hl=en&q="μερική όραση&meta=


--------------------------------------------------
Note added at 6 hrs (2008-02-14 15:18:14 GMT)
--------------------------------------------------

Unione Italiana dei Ciechi e degli Ipovedenti - UIC Italian Union of the Blind and Partially Sighted
http://www.devacities.eu/about_partners.html


--------------------------------------------------
Note added at 16 hrs (2008-02-15 00:28:15 GMT)
--------------------------------------------------

Από το Ιατρικό Εγκυκλοπαιδικό Λεξικό:
Όραση, μερική: Η απώλεια της όρασης που δεν είναι πλήρης τύφλωση.

Στα ευρήματα του Γκουγκλ φαίνεται ότι τα άτομα με μερική όραση αναφέρονται συνήθως μαζί με τους τυφλούς.

Οπτική οξύτητα κάτω από το 1/10 που αναφέρεται στο κείμενο είναι αυτό ακριβώς.
Όπως λέει εδώ: http://www.eduportal.gr/modules.php?name=News&file=print&sid...
Στην Ελλάδα σύμφωνα με το Νόμο 958, 23.8.1979, άτομα με τυφλότητα θεωρούνται εκείνοι με οπτική οξύτητα στο καλύτερο μάτι 1/20 (=3/60) της κανονική όρασης. Κάποιοι ερευνητές προτείνουν ότι άτομα με μερική όραση είναι εκείνα με οπτική οξύτητα από 1/20 μέχρι 4/10 της κανονικής όρασης.


Nick Lingris
United Kingdom
Native speaker of: Native in GreekGreek
PRO pts in category: 56
Grading comment
Thanks!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Giorgos Kraniou: Καλημέρα, συμφωνώ καθότι στα αγγλικά ο όρος είναι Hypovision//// σωστά, εξ'ού και η μετάφραση μερική όραση είναι ευστοχότερη της χαμηλής όρασης
18 hrs
  -> Στα αγγλικά είναι partial sight ή partial vision. Το hypovision είναι μια κακή "μετάφραση" των Ιταλών, κυρίως, και των Ολλανδών.

agree  xxxd_vachliot
20 hrs
  -> Ευχαριστώ!

agree  Evi Prokopi
20 hrs
  -> Ευχαριστώ!

agree  Mirjana Popovic Kirkontzogloy
13 days