KudoZ home » English to Greek » Medical (general)

mentation

Greek translation: πνευματική δραστηριότητα


16:00 May 19, 2005
English to Greek translations [PRO]
Medical - Medical (general)
English term or phrase: mentation
Σας αναφέρω κάποιες από τις προτάσεις στις οποίες αναφέρεται η λεξούλα....
- Early findings of distinct differences between REM and NREM mentation
- In contrast to REM reports, NREM reports contain thought-like mentation and representations of current concerns more often than do REM sleep reports
-The high degree of success attained by the judges [in distinguishing REM from NREM reports] indicates that physiological sleep phase, REM or NREM, is highly diagnostic of the presence, amount, and quality of reported sleep mentation
Alexandra Fakalou
Greece
Greek translation:πνευματική δραστηριότητα
Explanation:
mentation (men·ta·tion) (men-ta¢sh[schwa]n) mental activity.

....
Σχολιάστε τους ρυθμούς άλφα και βήτα με τα μάτια ανοιχτά και τα μάτια κλειστά. Τι παρατηρείτε και γιατί;

Οι τιμές πλάτους στον ρυθμό βήτα είναι ενδεικτικές της πνευματικής δραστηριότητας με τα μάτια ανοιχτά
http://www.biomed.ntua.gr/BelSite/Educational_Activities/Und...

Η διάρκεια του ύπνου που απαιτείται για τη διατήρηση της υγείας, της ευεξίας και γενικά της φυσιολογικής σωματικής και πνευματικής δραστηριότητας ποικίλλει, κυρίως ανάλογα με την ηλικία, με αρκετά μεγάλες αποκλίσεις που καθορίζονται από την ιδιοσυστασία του ατόμου, από το είδος της απασχόλησης - σωματικής ή πνευματικής - κλπ.

- αρχίζουμε από το βρέφος, που χρειάζεται ύπνο 20 ώρες ανά 24ωρο,
- φτάνουμε στον ενήλικα που χρειάζεται, κατά μέσο όρο, οκτώ ώρες ανά 24ωρο
http://www.iatronet.gr/index.html?HTMLpages/MainPages/Fysiol...


http://www.biomed.ntua.gr/BelSite/Educational_Activities/Und...

To κείμενο μιλάει για εγκεφαλική δραστηριότητα σαφώς, αλλά φαίνεται ότι υπάρχει δόκιμη έκφραση "πνευματική δραστηριότητα".
Selected response from:

Elena Petelos
United Kingdom
Grading comment
Σας ευχαριστώ όλους! Έλενα, τεκμηριώνεις - όπως πάντα - τόσο καλά την απάντησή σου και συμφωνούν οι περισσότεροι συνάδελφοι μαζί σου - οπότε Elena 4 points - Helene quatre points - Ελπίζω αύριο να λένε twelve / douze για την άλλη ... Έλενα (ξέρεις την Go Elena Go Greece!) Μην ξεχάσεις να ψηφίσεις!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +9πνευματική δραστηριότητα
Elena Petelos
5 +5νοητική δραστηριότητα
Valentini Mellas
3 +2νοητική δραστηριότητα
Natassa Iosifidou
3νοητική λειτουργία
Nick Lingris


  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +5
νοητική δραστηριότητα


Explanation:
... Ο ύπνος στον διαλογισμό είναι και αυτό μορφή δαιμονικής παρέμβασης. ... παραπέμπουν στη νοητική δραστηριότητα και στις επιθυμίες του νου σας. ... www.falundafa.org/book/gre/flg_5.htm

.. επιδεινώνεται με κάθε φυσική ή νοητική δραστηριότητα. ...
Ύπνος που δεν αναζωογονεί; Κόπωση ... health.in.gr/print.asp?lngArticleID=34661


    Reference: http://www.google.com/search?hl=en&q=%22%CE%BD%CE%BF%CE%B7%C...
Valentini Mellas
Greece
Specializes in field
Native speaker of: Greek
PRO pts in category: 57

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Spiros Doikas
3 mins
  -> :)

agree  Nick Lingris: Μεταξύ δύο ωραίων κυριών, επιλέγω την ταχυτέρα.
18 mins
  -> Sas eyxaristo Kirie niko... me kanete kai kokkinizo :D

agree  xxxsonja29
2 hrs
  -> Sas eyxaristo

agree  Catherine Christaki
2 hrs
  -> Sas eyxaristo

agree  Assimina Vavoula
12 hrs

14 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
νοητική δραστηριότητα


Explanation:
Mental activity
www.parkinsonsdisease.com/lwp/glossary.htm

thinking: the process of thinking (especially thinking carefully); "thinking always made him frown"; "she paused for thought"
www.cogsci.princeton.edu/cgi-bin/webwn



http://www.google.com.gr/search?hl=el&q=define:mentation&met...

--------------------------------------------------
Note added at 2005-05-19 16:24:00 (GMT)
--------------------------------------------------

\"...μετακίνηση της δραστηριότητας των βραδέων κυμάτων μακριά από την πρώτη NREM περίοδο 3) ελάττωση της λανθάνουσας περιόδου πριν τον REM (Rapid Eye Movement) ύπνο (δηλ. βράχυνση της διάρκειας της πρώτης NREM περιόδου) 4) αύξηση της REM δραστηριότητας δηλ. του αριθμού των γρήγορων κινήσεων του οφθαλμού και 5) αύξηση της διάρκειας («πυκνότητας») του REM ύπνου στην αρχή της νύχτας.\"

http://www.psychologia.gr/disorders/mood disorders.htm

Natassa Iosifidou
Greece
Specializes in field
Native speaker of: Greek
PRO pts in category: 16

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Vicky Papaprodromou
11 mins
  -> Thanx Vicky!

agree  xxxsonja29
1 hr
  -> Thanx!

28 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +9
πνευματική δραστηριότητα


Explanation:
mentation (men·ta·tion) (men-ta¢sh[schwa]n) mental activity.

....
Σχολιάστε τους ρυθμούς άλφα και βήτα με τα μάτια ανοιχτά και τα μάτια κλειστά. Τι παρατηρείτε και γιατί;

Οι τιμές πλάτους στον ρυθμό βήτα είναι ενδεικτικές της πνευματικής δραστηριότητας με τα μάτια ανοιχτά
http://www.biomed.ntua.gr/BelSite/Educational_Activities/Und...

Η διάρκεια του ύπνου που απαιτείται για τη διατήρηση της υγείας, της ευεξίας και γενικά της φυσιολογικής σωματικής και πνευματικής δραστηριότητας ποικίλλει, κυρίως ανάλογα με την ηλικία, με αρκετά μεγάλες αποκλίσεις που καθορίζονται από την ιδιοσυστασία του ατόμου, από το είδος της απασχόλησης - σωματικής ή πνευματικής - κλπ.

- αρχίζουμε από το βρέφος, που χρειάζεται ύπνο 20 ώρες ανά 24ωρο,
- φτάνουμε στον ενήλικα που χρειάζεται, κατά μέσο όρο, οκτώ ώρες ανά 24ωρο
http://www.iatronet.gr/index.html?HTMLpages/MainPages/Fysiol...


http://www.biomed.ntua.gr/BelSite/Educational_Activities/Und...

To κείμενο μιλάει για εγκεφαλική δραστηριότητα σαφώς, αλλά φαίνεται ότι υπάρχει δόκιμη έκφραση "πνευματική δραστηριότητα".


    Reference: http://www.mercksource.com/pp/us/cns/cns_hl_dorlands.jspzQzp...
    Reference: http://www.biomed.ntua.gr/BelSite/Educational_Activities/Und...
Elena Petelos
United Kingdom
Specializes in field
Native speaker of: Native in GreekGreek
PRO pts in category: 271
Grading comment
Σας ευχαριστώ όλους! Έλενα, τεκμηριώνεις - όπως πάντα - τόσο καλά την απάντησή σου και συμφωνούν οι περισσότεροι συνάδελφοι μαζί σου - οπότε Elena 4 points - Helene quatre points - Ελπίζω αύριο να λένε twelve / douze για την άλλη ... Έλενα (ξέρεις την Go Elena Go Greece!) Μην ξεχάσεις να ψηφίσεις!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Lamprini Kosma
4 mins

agree  Vicky Papaprodromou: Ακόμη καλύτερο.
5 mins
  -> Thanks Vicky!

agree  Georgios Paraskevopoulos
48 mins
  -> Thanks George!

agree  Catherine Christaki
1 hr
  -> Thanks Catherine!

agree  vanessak
3 hrs
  -> Thanks Vanessa!

agree  xxxx-Translator: Να πω την αλήθεια με ξένισε αρχικά η πνευματική δραστηριότητα, αλλά το βρήκα κι εγώ έτσι. Προτιμώ όμως την εγκεφαλική δραστηριότητα που προτείνεις
3 hrs
  -> Πραγματικά, είναι ξεκάθαρο ότι μιλάμε για εγκεφαλική δραστηριότητα. Μια και το διδάσκουν όμως έτσι στην Ηλεκτροεγκεφαλογραφία και το χρησιμοποιούν και καθηγητές, ποια είμαι εγώ να διαφωνήσω; ΄-))

agree  Assimina Vavoula: Ναι, όντως καλύτερο...
12 hrs
  -> Thanks Mina!

agree  Nadia-Anastasia Fahmi
15 hrs
  -> Thanks Nadia!

agree  Evdoxia R.
16 hrs
  -> Thanks Eva!

11 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
νοητική λειτουργία


Explanation:
Κάπου το θυμάμαι. Θα βρω και πηγές.

--------------------------------------------------
Note added at 30 mins (2005-05-19 16:30:55 GMT)
--------------------------------------------------

Βεβαίως \"νοητική δραστηριότητα\". Αποσύρω. Εκτός από τη νοητική λειτουργία, πρέπει να έχουμε και νοητική δραστηριότητα. Να το βάζουμε να δουλεύει το παντέρμο.

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs 35 mins (2005-05-19 20:36:12 GMT)
--------------------------------------------------

mental activity = νοητική δραστηριότητα, δραστηριότητα του νου
spiritual activity, intellectual activity = πνευματική δραστηριότητα (χρησιμοποιείται κυρίως για τις δραστηριότητες των διανοουμένων)
brain activity = εγκεφαλική δραστηριότητα, δραστηριότητα του εγκεφάλου

Το mentation (από το mens, νους) αναγκαζόμαστε να το πούμε περιφραστικά για να μην μπερδευτούμε με διάφορες \"νοήσεις\". Ας κρατήσουμε τουλάχιστον το \"νου\" στην απόδοσή μας.

Αλλωστε, σαν να αναβαθμίζουμε τις λειτουργίες του μυαλού μας αν μιλήσουμε για \"πνευματική\" δραστηριότητα την ώρα του ύπνου. Εγώ δυσκολεύομαι να κάνω πνευματική δραστηριότητα και στον ξύπνιο μου.

Nick Lingris
United Kingdom
Native speaker of: Native in GreekGreek
PRO pts in category: 330

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Vicky Papaprodromou: Να φέρω τη μανιβέλα;;;; Ή το καμτσίκι του αραμπατζή;
23 mins
  -> Βαρεθήκαμε να ψάχνουμε τα λεμονονέραντζα κι είπαμε ν' ανασύρουμε κάτι από τη μνήμη μας κι εμείς οι αλτσχαϊμερικοί.

neutral  xxxx-Translator: Σε άλλο κείμενο έτσι θα το έλεγα κι εγώ, νοητική λειτουργία ή και απλώς νόηση
3 hrs
  -> Ναι, αλλά με πιάσανε στον ύπνο (που ονειρευόμουν λεμονονέραντζα).

neutral  Elena Petelos: Ωραία η ετυμολογική εξήγησή σου, όμως φαντάζεσαι το mental ill. να το λέγαμε νοητική ...πάθηση; To mental health ...νοητική υγεία; Μπα δεν το νομίζω, θα έπρεπε όλοι οι ψυχίατροι να φοιτούν και στη Θεολογική. Όσο για το intellectual cap. διανοητική ικαν.:)
4 hrs
  -> Δεν θα ήταν πιο σωστά; Για να τα ξεχωρίζουμε από τα spiritual illness / disease και spiritual health;