KudoZ home » English to Greek » Medical (general)

extruded

Greek translation: extruded disc L5-S1 = προβολή δίσκου Ο5-Ι1


12:51 Feb 17, 2006
English to Greek translations [PRO]
Medical - Medical (general) / operation procedure
English term or phrase: extruded
Preoperative diagnosis: extruded disc L5-S1
Patient had extrusion of the disc
Irene Georgiadis
Greek translation:extruded disc L5-S1 = προβολή δίσκου Ο5-Ι1
Explanation:

extruded disc L5-S1 = προβολή δίσκου Ο5-Ι1

Ο = οσφυικού σπονδύλου / Ι = ιερού σπονδύλου (os sacrum = ιερόν οστούν)

(Τα επίθετα —«sore»— μπορούν να αποδοθούν με ουσιαστικά: sore throat = ΠΟΝΟλαιμος)


Η δισκοκήλη συμβαίνει κατά κανόνα στην οσφυϊκή μοίρα («μέση») και κυρίως στους σπονδύλους Ο5 και Ι1 (5ος οσφυϊκός - 1ος ιερός) ...


Η μονήρης προβολή πυρηνικού δισκικού υλικού σε κάποιο ευένδοτο σημείο του εξωτερικού ινώδους δακτυλίου του μεσοσπονδύλιου δίσκου καλείται δισκοκήλη και όταν ...
www.katsikas.net/pathiseis.php

'Οταν στην περιοχή της δισκοκήλης γίνεται πλήρης ρήξη του ινώδους δακτυλίου, τότε πηκτοειδής πυρήνας ***προβάλλει*** προς τον πρόσθιο επισκληρίδιο χώρο δια μέσου του ινώδους δακτυλίου του δίσκου, αφοριζόμενος συνήθως από τον οπίσθιο επιμήκη σύνδεσμο (extruded disk).


Η εξέλιξη των μικρορήξεων του ινώδους δακτυλίου έχει ως αποτέλεσμα τη δημιουργία τοπικής ***προβολής*** του μεσοσπονδύλιου δίσκου (δισκοκήλη).


--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs (2006-02-17 18:38:02 GMT)
--------------------------------------------------

Υπάρχει "προβολή δίσκου" και "πρόπτωση δίσκου". Εγώ ο αφελής νόμιζα πως "προβολή" δεν έχει κατεύθυνση (ξεπροβάλλει απλώς), ενώ "πρόπτωση" έχει. Ένα είναι βέβαιο: "προεξέχω" δεν φαίνεται α είναι ο σωστός ιατρικός όρος.

Ισχιαλγία Πρόπτωση δίσκου Προβολή δίσκου Κήλη μεσοσπονδυλίου δίσκου Lumbago Αλλο πρόβλημα. Συμπληρωματικά σχόλια για να μας βοηθήσετε να κατανοήσουμε το ...
www.drs.gr/contact_form.htm

Πρόπτωση δίσκου
Μια πολύ κοινή κατάσταση, που παρουσιάζεται είναι ένας δίσκος που έχει πάθει πρόπτωση η ρήξη ("γλίστρημα δίσκου"). Οι οσφυϊκοί σπόνδυλοι κοντά στη βάση της σπονδυλικής στήλης είναι υπεύθυνοι για μια μεγάλη αναλογία της κατάστασης αυτής. Μια ξαφνική κίνηση, όπως ένα σκύψιμο για να σηκώσετε κάποιο βάρος, μπορεί να προκαλέσει ρήξη του δίσκου. Στην πραγματικότητα ο δίσκος δεν σπάει, αλλά μια ρήξη στην εξωτερική στιβάδα αφήνει να προεξέχει το μαλακό εσωτερικό του. Τότε ο δίσκος πιέζει τα νεύρα που συνδέονται με το νωτιαίο μυελό, προκαλώντας δυνατό πόνο.
www.stadio.gr/details.asp?ArticleID=2613&language=1


--------------------------------------------------
Note added at 6 hrs (2006-02-17 19:45:31 GMT)
--------------------------------------------------

Όπως αναφέρει ο Νίκος, εδώ έχουμε μια λεπτομερή τυπολογία των φαινομένων της δισκοκήλης:
Οι δίσκοι με σοβαρή εκφύλιση δεν μετατοπίζονται, προφανώς γιατί ο πηκτοειδής πυρήνας αποτελεί ινώδη μάζα χωρίς υδροστατικές ιδιότητες. Η ευρέως αποδεκτή ορολογία για τη μετατόπιση-κήλη του δίσκου είναι η εξής: κυκλοτερής προβολή (annular bulging), κήλη με ακέραιο τον ινώδη δακτύλιο (protruded disc herniation), κήλη με ρήξη του ινώδους δακτυλίου (extruded disc herniation) και κήλη με απολυματοποίηση (sequestrated disc herniation).
http://www.mednet.gr/archives/1999-4/333.html

Το πρόβλημα είναι η αναντιστοιχία με το λακωνικό κείμενο της διάγνωσης: extruded απο¬δίδεται εδώ με «ρήξη του ινώδους δακτυλίου».

Extrusion στην ορολογία της τεχνολογίας είναι «εξώθηση». Ας ψάξουμε λίγο στην... δισκογραφία :-)

Οι πλάγιες και πρόσθιες ρήξεις του ινώδους δακτυλίου είναι σπάνιες. Αντίθετα, οπισθιοπλάγια κήλη χωρίς ρήξη του ινώδους δακτυλίου μετά από ***εξώθηση*** του πυρήνα οπισθίως ή καθέτως, είναι συχνή. Οι πρόσθιες κήλες γίνονται λόγω της προς τα πρόσω φοράς των σπονδυλικών σωμάτων, με άξονα τις αποφυσιακές αρθρώσεις και οι πλάγιες λόγω απουσίας του πρόσθιου επιμήκους συνδέσμου στη μέση γραμμή. Οι οπίσθιες κήλες ανάγονται σε ποσοστό 20%.
http://www.mednet.gr/mudo/imeres/9713.htm

Εδώ έχουμε μαρτυρία για εξώθηση = extrusion, αλλά εκείνο που εξωθείται, πάλι δεν είναι ο δίσκος μας...
Selected response from:

Andras Mohay
Grading comment
Thanks for the detailed explaination :)
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1προεξέχων δίσκοςIsodynamia
4extruded disc L5-S1 = προβολή δίσκου Ο5-Ι1Andras Mohay


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
extruded disc L5-S1 = προβολή δίσκου Ο5-Ι1


Explanation:

extruded disc L5-S1 = προβολή δίσκου Ο5-Ι1

Ο = οσφυικού σπονδύλου / Ι = ιερού σπονδύλου (os sacrum = ιερόν οστούν)

(Τα επίθετα —«sore»— μπορούν να αποδοθούν με ουσιαστικά: sore throat = ΠΟΝΟλαιμος)


Η δισκοκήλη συμβαίνει κατά κανόνα στην οσφυϊκή μοίρα («μέση») και κυρίως στους σπονδύλους Ο5 και Ι1 (5ος οσφυϊκός - 1ος ιερός) ...


Η μονήρης προβολή πυρηνικού δισκικού υλικού σε κάποιο ευένδοτο σημείο του εξωτερικού ινώδους δακτυλίου του μεσοσπονδύλιου δίσκου καλείται δισκοκήλη και όταν ...
www.katsikas.net/pathiseis.php

'Οταν στην περιοχή της δισκοκήλης γίνεται πλήρης ρήξη του ινώδους δακτυλίου, τότε πηκτοειδής πυρήνας ***προβάλλει*** προς τον πρόσθιο επισκληρίδιο χώρο δια μέσου του ινώδους δακτυλίου του δίσκου, αφοριζόμενος συνήθως από τον οπίσθιο επιμήκη σύνδεσμο (extruded disk).


Η εξέλιξη των μικρορήξεων του ινώδους δακτυλίου έχει ως αποτέλεσμα τη δημιουργία τοπικής ***προβολής*** του μεσοσπονδύλιου δίσκου (δισκοκήλη).


--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs (2006-02-17 18:38:02 GMT)
--------------------------------------------------

Υπάρχει "προβολή δίσκου" και "πρόπτωση δίσκου". Εγώ ο αφελής νόμιζα πως "προβολή" δεν έχει κατεύθυνση (ξεπροβάλλει απλώς), ενώ "πρόπτωση" έχει. Ένα είναι βέβαιο: "προεξέχω" δεν φαίνεται α είναι ο σωστός ιατρικός όρος.

Ισχιαλγία Πρόπτωση δίσκου Προβολή δίσκου Κήλη μεσοσπονδυλίου δίσκου Lumbago Αλλο πρόβλημα. Συμπληρωματικά σχόλια για να μας βοηθήσετε να κατανοήσουμε το ...
www.drs.gr/contact_form.htm

Πρόπτωση δίσκου
Μια πολύ κοινή κατάσταση, που παρουσιάζεται είναι ένας δίσκος που έχει πάθει πρόπτωση η ρήξη ("γλίστρημα δίσκου"). Οι οσφυϊκοί σπόνδυλοι κοντά στη βάση της σπονδυλικής στήλης είναι υπεύθυνοι για μια μεγάλη αναλογία της κατάστασης αυτής. Μια ξαφνική κίνηση, όπως ένα σκύψιμο για να σηκώσετε κάποιο βάρος, μπορεί να προκαλέσει ρήξη του δίσκου. Στην πραγματικότητα ο δίσκος δεν σπάει, αλλά μια ρήξη στην εξωτερική στιβάδα αφήνει να προεξέχει το μαλακό εσωτερικό του. Τότε ο δίσκος πιέζει τα νεύρα που συνδέονται με το νωτιαίο μυελό, προκαλώντας δυνατό πόνο.
www.stadio.gr/details.asp?ArticleID=2613&language=1


--------------------------------------------------
Note added at 6 hrs (2006-02-17 19:45:31 GMT)
--------------------------------------------------

Όπως αναφέρει ο Νίκος, εδώ έχουμε μια λεπτομερή τυπολογία των φαινομένων της δισκοκήλης:
Οι δίσκοι με σοβαρή εκφύλιση δεν μετατοπίζονται, προφανώς γιατί ο πηκτοειδής πυρήνας αποτελεί ινώδη μάζα χωρίς υδροστατικές ιδιότητες. Η ευρέως αποδεκτή ορολογία για τη μετατόπιση-κήλη του δίσκου είναι η εξής: κυκλοτερής προβολή (annular bulging), κήλη με ακέραιο τον ινώδη δακτύλιο (protruded disc herniation), κήλη με ρήξη του ινώδους δακτυλίου (extruded disc herniation) και κήλη με απολυματοποίηση (sequestrated disc herniation).
http://www.mednet.gr/archives/1999-4/333.html

Το πρόβλημα είναι η αναντιστοιχία με το λακωνικό κείμενο της διάγνωσης: extruded απο¬δίδεται εδώ με «ρήξη του ινώδους δακτυλίου».

Extrusion στην ορολογία της τεχνολογίας είναι «εξώθηση». Ας ψάξουμε λίγο στην... δισκογραφία :-)

Οι πλάγιες και πρόσθιες ρήξεις του ινώδους δακτυλίου είναι σπάνιες. Αντίθετα, οπισθιοπλάγια κήλη χωρίς ρήξη του ινώδους δακτυλίου μετά από ***εξώθηση*** του πυρήνα οπισθίως ή καθέτως, είναι συχνή. Οι πρόσθιες κήλες γίνονται λόγω της προς τα πρόσω φοράς των σπονδυλικών σωμάτων, με άξονα τις αποφυσιακές αρθρώσεις και οι πλάγιες λόγω απουσίας του πρόσθιου επιμήκους συνδέσμου στη μέση γραμμή. Οι οπίσθιες κήλες ανάγονται σε ποσοστό 20%.
http://www.mednet.gr/mudo/imeres/9713.htm

Εδώ έχουμε μαρτυρία για εξώθηση = extrusion, αλλά εκείνο που εξωθείται, πάλι δεν είναι ο δίσκος μας...


Andras Mohay
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 105
Grading comment
Thanks for the detailed explaination :)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Nick Lingris: Φοβάμαι μήπως αυτό μεταφράζει το disc protrusion. // Αυτό http://www.mednet.gr/archives/1999-4/333.html είναι καλό.
2 hrs
  -> Νόμιζα πως protrusion είναι π'προώθηση", βλ. παραπάνω // Ευχαριστώ

4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
προεξέχων δίσκος


Explanation:
www.iatronet.gr/article.asp?art_id=242

www.legalink.gr/pavlea/osfialgia.html

--------------------------------------------------
Note added at 6 hrs (2006-02-17 19:48:01 GMT)
--------------------------------------------------

http://mercksource.com/pp/us/cns/cns_hl_dorlands.jspzQzpgzEz...

extruded disk - herniation of intervertebral disk (see under herniation) in which the nucleus pulposus protrudes through the anulus fibrosus and the nuclear material remains attached to the disk

Τελικά, το extrusion of the disk πιθανώς είναι "δισκοκήλη με πρόπτωση πηκτοειδούς πυρήνα" και το extruded disk "δίσκος με πρόπτωση πυρήνα" (http://www.kdihost.com/aboutmedicine/gr.php?id=1).
Ωραίο σάιτ... τόσες παθήσεις δεν έχω ξαναδεί όλες μαζεμένες.

Isodynamia
Greece
Specializes in field
Native speaker of: Native in GreekGreek, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 66

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  bets
4 hrs
  -> Ευχαριστώ!