KudoZ home » English to Greek » Medical (general)

axonal guidance

Greek translation: καθοδήγηση νευραξόνων/αξόνων/αναπτυσσόμενων νευρώνων


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:axonal guidance
Greek translation:καθοδήγηση νευραξόνων/αξόνων/αναπτυσσόμενων νευρώνων
Entered by: lina katsan

22:57 Apr 2, 2007
English to Greek translations [PRO]
Science - Medical (general)
English term or phrase: axonal guidance
A regulator of axonal guidance.....
lina katsan
καθοδήγηση νευραξόνων/αξόνων/αναπτυσσόμενων νευρώνων
Explanation:
Δεδομένου του πεδίου της ερώτησης (της θεματικής ενότητας), του κειμένου (προηγείται το regulator) (αν και να μην υπήρχαν είναι κοινότατος ο όρος και ΔΕΝ λέει "axial gudiance" η ερώτηση.


So, here goes:


http://www.google.co.uk/search?hl=el&rlz=1T4GGLJ_enGR210GR21...

και σε παράλληλα


http://dlib.libh.uoc.gr/Dienst/UI/2.0/Describe/uch.med.phd/2...



Moreover, in this study we provide another example of common cues involved in both axonal guidance and cell migrations.

Τα αποτελέσματα μας δείχνουν ότι σήματα που δρουν εξ΄ επαφής και σήματα που δρουν εξ΄αποστάσεως εμπλέκονται στην καθοδήγηση των μεταναστευόντων κυττάρων και των δύο προς μελέτη μονοπατιών.
Επιπλέον, μόρια που εμπλέκονται στην καθοδήγηση αναπτυσσόμενων νευραξόνων παίζουν τον ίδιο σημαντικό ρόλο και στην καθοδήγηση των μεταναστευόντων κυτταρικών σωμάτων.


Kαι...


http://www.google.co.uk/search?hl=el&rlz=1T4GGLJ_enGR210GR21...

--------------------------------------------------
Note added at 10 hrs (2007-04-03 09:38:53 GMT)
--------------------------------------------------

Μια και μετράμε τις αναφορές και επειδή η μετανάστευση νευρώνων και η καθοδήγηση νευραξόνων μόνο νέοι όροι δεν είναι...:

Πανεπιστημ. Εκδ. Κρήτης
α. 4. Καθοδήγηση και επέκταση νευραξόνων
Πλαίσιο 4Α: Διαγονιδιακοί οργανισμοί
Πλαίσιο 4Β: Δημιουργία ειδικών μεταλλαγών στους μυς

http://www.cup.gr/catalogue/book.asp?bookID=197



Δόμνα Καραγωγέως

Αναπλ. Καθηγήτρια Νευροεπιστημών

Τμήμα Ιατρικής, Πανεπιστημίου Κρήτης

Τα ερευνητικά μας ενδιαφέροντα αφορούν τους κυτταρικούς και μοριακούς μηχανισμούς της μετανάστευσης νευρώνων και της καθοδήγησης νευραξόνων.

http://neuroscience.med.uoc.gr/karagogeos.htm

Tην νευραξονική ιχνηλασία, που θυμήθηκε ο Νίκος, :)



Νευραξονική ιχνηλασία (Axonal pathfinding) Η διεργασία με την οποία ο νευράξονας ενός αναπτυσσόμενου νευρώνα προβάλλει σε ένα κατάλληλο κύτταρο-στόχο. Οι παράγοντες που θεωρούνται σημαντικοί για τη νευραξονική ιχνηλασία περιλαμβάνουν διακυτταρικά μόρια και μόρια κυτταρικής πρόσφυσης, τα οποία δρουν με μηχανισμούς χημειοαπώθησης και χημειοτροπισμού.



και τα Νευραξονική μεταφορά (Axonal transport) Η ενεργητική κίνηση των συστατικών στοιχείων του νευρώνα κατά μήκος του νευράξονα. Τα μεμβρανικά οργανίδια μεταφέρονται από το κυτταρικό σώμα στη νευραξονική απόληξη με την ορθόδρομη νευραξονική μεταφορά και από τη νευραξονική απόληξη στο κυτταρικό σώμα με την ανάδρομη νευραξονική μεταφορά. Οι κινήσεις των κυστιδίων διεκπεραιώνονται μέσω κινητικών πρωτεϊνών: των κινεσινών στην ορθόδρομη κατεύθυνση και των δυνεϊνών στην ανάδρομη κατεύθυνση. Η βραδεία μη κυστιδιακή αξονοπλασματική ροή ελέγχει την ορθόδρομη κίνηση των νηματίων και του κυτοσολίου.



http://www.cup.gr/catalogue/lexicon.asp?bookID=219

Τέλος, δεν ξέρω ποια λεξικά συζητάμε, αλλά οποιοδήποτε σοβαρό ιατρικό λεξικό (Dorland's, , δίνει το AXON>Nευράξονα κ.λπ. Καταχρηστικά μπορεί κανείς να επεκταθεί, τροποποιήσει κ.λπ. Δεν καθοδηγείται κάτι κατά μήκος ενός άξονα(!) (axial guidance), oύτε κατά μήκος ενός νευράξονα.
Selected response from:

Elena Petelos
United Kingdom
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4αξονική καθοδήγηση, καθοδήγηση αξονικής τομογραφίας
Nick Lingris
5 +2καθοδήγηση νευραξόνων/αξόνων/αναπτυσσόμενων νευρώνων
Elena Petelos


  

Answers


15 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
αξονική καθοδήγηση, καθοδήγηση αξονικής τομογραφίας


Explanation:
http://www.google.com/search?num=100&hl=en&safe=off&rls=GGGL...

--------------------------------------------------
Note added at 10 hrs (2007-04-03 09:17:43 GMT)
--------------------------------------------------

Έχει απόλυτο δίκιο η Ελένη ότι δεν έχει καμιά σχέση με τομογραφία. Θα επιμείνω όμως στην ΑΞΟΝΙΚΗ καθοδήγηση.
Υπάρχει η αξονική μεταφορά (axonal transport) και στα λεξικά.
Στην axonal και όχι την axial αναφέρονται τα κείμενα:
http://www.braincampaign.org/media/greek/cchap8.pdf
Επιβίωση και αξονική καθοδήγηση υπό την επίδραση του παράγοντα αύξησης νευρικών κυττάρων
http://tinyurl.com/27h9c5
http://www.parisianos.gr/bookview.php?id=1597&PHPSESSID=a39b...

Αν υπάρχει περίπτωση παρεξήγησης, υφίσταται και η νευραξονική, τουλάχιστον σαν νευραξονική μεταφορά, νευραξονική ιχνηλασία κ.ά.

Kudos to Helen.

Nick Lingris
United Kingdom
Native speaker of: Native in GreekGreek
PRO pts in category: 330

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Evi Prokopi: καθοδήγηση αξονικής τομογραφίας :)
47 mins

agree  Sophia Finos
1 hr

agree  Vicky Papaprodromou
2 hrs

neutral  Elena Petelos: Kαθοδήγηση της "αξονικής τομογραφίας"; http://en.wikipedia.org/wiki/Axon_guidance Kαι με "regulator" να προηγείται στο κείμενο; Να ήταν τουλάχιστον "axial".../Κακώς επιμένεις. Το ένα κείμενό σου μετάφραση, το άλλα τρία αποτελέσματα αποτυχημένη μεταφορά.:)
6 hrs
  -> Έλα ντε, τι την ήθελα την τομογραφία;

agree  AmNeS|A
9 hrs

6 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
καθοδήγηση νευραξόνων/αξόνων/αναπτυσσόμενων νευρώνων


Explanation:
Δεδομένου του πεδίου της ερώτησης (της θεματικής ενότητας), του κειμένου (προηγείται το regulator) (αν και να μην υπήρχαν είναι κοινότατος ο όρος και ΔΕΝ λέει "axial gudiance" η ερώτηση.


So, here goes:


http://www.google.co.uk/search?hl=el&rlz=1T4GGLJ_enGR210GR21...

και σε παράλληλα


http://dlib.libh.uoc.gr/Dienst/UI/2.0/Describe/uch.med.phd/2...



Moreover, in this study we provide another example of common cues involved in both axonal guidance and cell migrations.

Τα αποτελέσματα μας δείχνουν ότι σήματα που δρουν εξ΄ επαφής και σήματα που δρουν εξ΄αποστάσεως εμπλέκονται στην καθοδήγηση των μεταναστευόντων κυττάρων και των δύο προς μελέτη μονοπατιών.
Επιπλέον, μόρια που εμπλέκονται στην καθοδήγηση αναπτυσσόμενων νευραξόνων παίζουν τον ίδιο σημαντικό ρόλο και στην καθοδήγηση των μεταναστευόντων κυτταρικών σωμάτων.


Kαι...


http://www.google.co.uk/search?hl=el&rlz=1T4GGLJ_enGR210GR21...

--------------------------------------------------
Note added at 10 hrs (2007-04-03 09:38:53 GMT)
--------------------------------------------------

Μια και μετράμε τις αναφορές και επειδή η μετανάστευση νευρώνων και η καθοδήγηση νευραξόνων μόνο νέοι όροι δεν είναι...:

Πανεπιστημ. Εκδ. Κρήτης
α. 4. Καθοδήγηση και επέκταση νευραξόνων
Πλαίσιο 4Α: Διαγονιδιακοί οργανισμοί
Πλαίσιο 4Β: Δημιουργία ειδικών μεταλλαγών στους μυς

http://www.cup.gr/catalogue/book.asp?bookID=197



Δόμνα Καραγωγέως

Αναπλ. Καθηγήτρια Νευροεπιστημών

Τμήμα Ιατρικής, Πανεπιστημίου Κρήτης

Τα ερευνητικά μας ενδιαφέροντα αφορούν τους κυτταρικούς και μοριακούς μηχανισμούς της μετανάστευσης νευρώνων και της καθοδήγησης νευραξόνων.

http://neuroscience.med.uoc.gr/karagogeos.htm

Tην νευραξονική ιχνηλασία, που θυμήθηκε ο Νίκος, :)



Νευραξονική ιχνηλασία (Axonal pathfinding) Η διεργασία με την οποία ο νευράξονας ενός αναπτυσσόμενου νευρώνα προβάλλει σε ένα κατάλληλο κύτταρο-στόχο. Οι παράγοντες που θεωρούνται σημαντικοί για τη νευραξονική ιχνηλασία περιλαμβάνουν διακυτταρικά μόρια και μόρια κυτταρικής πρόσφυσης, τα οποία δρουν με μηχανισμούς χημειοαπώθησης και χημειοτροπισμού.



και τα Νευραξονική μεταφορά (Axonal transport) Η ενεργητική κίνηση των συστατικών στοιχείων του νευρώνα κατά μήκος του νευράξονα. Τα μεμβρανικά οργανίδια μεταφέρονται από το κυτταρικό σώμα στη νευραξονική απόληξη με την ορθόδρομη νευραξονική μεταφορά και από τη νευραξονική απόληξη στο κυτταρικό σώμα με την ανάδρομη νευραξονική μεταφορά. Οι κινήσεις των κυστιδίων διεκπεραιώνονται μέσω κινητικών πρωτεϊνών: των κινεσινών στην ορθόδρομη κατεύθυνση και των δυνεϊνών στην ανάδρομη κατεύθυνση. Η βραδεία μη κυστιδιακή αξονοπλασματική ροή ελέγχει την ορθόδρομη κίνηση των νηματίων και του κυτοσολίου.



http://www.cup.gr/catalogue/lexicon.asp?bookID=219

Τέλος, δεν ξέρω ποια λεξικά συζητάμε, αλλά οποιοδήποτε σοβαρό ιατρικό λεξικό (Dorland's, , δίνει το AXON>Nευράξονα κ.λπ. Καταχρηστικά μπορεί κανείς να επεκταθεί, τροποποιήσει κ.λπ. Δεν καθοδηγείται κάτι κατά μήκος ενός άξονα(!) (axial guidance), oύτε κατά μήκος ενός νευράξονα.


Elena Petelos
United Kingdom
Specializes in field
Native speaker of: Native in GreekGreek
PRO pts in category: 271

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Danae Ferri
4 hrs
  -> Ta!

agree  Anastasia Giagopoulou
1 day16 mins
  -> Ta!