KudoZ home » English to Greek » Medical (general)

distant relapse-free survival

Greek translation: ελεύθερη υποτροπής επιβίωση (RFS) (ως προς τις) απομακρυσμένες εστίες/μεταστάσεις*


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:distant relapse-free survival
Greek translation:ελεύθερη υποτροπής επιβίωση (RFS) (ως προς τις) απομακρυσμένες εστίες/μεταστάσεις*
Entered by: Dimitrios Papantoniou

01:58 Jul 3, 2007
English to Greek translations [PRO]
Medical - Medical (general) / Angiogenesis
English term or phrase: distant relapse-free survival
Tumour metastases often have more impact on patient health and prognosis than the primary tumour,with relapse-free and distant relapse-free survival being important measures of overall prognosis in many tumour types.
Dimitrios Papantoniou
ελεύθερη υποτροπής επιβίωση (RFS) (ως προς τις) απομακρυσμένες εστίες/μεταστάσεις*
Explanation:
* Ή πας περιγραφικά (μια και μπλέκουμε με τις γενικές -βλ. παρακάτω)


http://www.google.co.uk/search?hl=el&rlz=1T4GGLJ_enGR210GR21...

Π.χ.
«[...]και διπλασιάζει την ελεύθερη υποτροπών επιβίωση. (relapse free survival, RFS) στα 5 έτη από 24% σε 48%. Τα αποτελέσματα όμως της ALSG είναι παρόμοια με [...]»
http://www.mednet.gr/archives/2005-3/pdf/221.pdf

και

Δευτερεύοντες Στόχοι

Οι δευτερεύοντες στόχοι της μελέτης είναι να συγκριθούν τα εξής μεταξύ των ομάδων θεραπείας :

οι μεταβλητές αποτελεσματικότητας που αφορούν τα εξής μεταξύ των ομάδων εκδήλωση συμβάντος, και είναι :

- επιβίωση ελεύθερη υποτροπής

- χρόνος έως τη υποτροπή της νόσου

- διάρκεια της ανταπόκρισης

- χρόνος έως την αποτυχία της θεραπείας

αντικειμενική ανταπόκριση όγκου

ποσοτικές και ποιοτικές εργαστηριακές και μη εργαστηριακές τοξικότητες

σχέση κινδύνου/οφέλους (τοξικότητες σε σχέση με την επιβίωση)


http://www.pepagnh.gr/pog/htmls/alimta_nsclc.htm


Τέλος:


Για την Quasar-I
3 το RFS της δεύτερης είναι ουσιωδώς το. DFS της πρώτης. • Η 5ετής ελεύθερη νόσου επιβίωση και η ολική. επιβίωση δεν έχει ανακοινωθεί σε καμμία από ...
http://www.hesmo.gr/files/2006-1/page48.pdf


OS>συνολική επιβίωση
RFS>ελεύθερη υποτροπής επιβίωση
DFS>ελεύθερη νόσου επιβίωση

http://www.google.co.uk/search?hl=el&rlz=1T4GGLJ_enGR210GR21...

To "distant" είναι πιο σπάνιο (και tricky), μια και πχ:

Statistical Analysis of Distant relapse-free survival (DRFS). Distant relapse-free survival (DRFS) was defined as the interval from breast surgery until diagnosis of ----distant metastasis----

(Δεν έχω την Ογκολογία μαζί, αλλά «απομακρυσμένες μεταστάσεις» είναι σίγουρα δόκιμο.)
Και:

"Patients with N1 microscopic nodal involvement experienced a greater benefit in terms of both relapse-free survival and ------distant metastasis-free survival---," Dr. Eggermont said in a presentation on June 2nd.


He noted that treatment did not affect either distant metastasis-free survival or overall survival.
http://www.pslgroup.com/dg/27b1aa.htm

Ελεύθερη υποτροπής εξαιτίας απομακρυσμένων μεταστάσεων περίοδος.

(Αν κάνω λάθος, συγγνώμη. Ελπίζω όχι.) :)

Selected response from:

Elena Petelos
United Kingdom
Grading comment
Ευχαριστώ Ελένη. Αυτό το distant δεν είχα ξαναδεί
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2ελεύθερη υποτροπής επιβίωση (RFS) (ως προς τις) απομακρυσμένες εστίες/μεταστάσεις*
Elena Petelos
3μακροπρόθεσμη χωρίς υποτροπή επιβίωση
Giorgos Kraniou


  

Answers


5 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
μακροπρόθεσμη χωρίς υποτροπή επιβίωση


Explanation:
Η μεταστάσεις των νεοπλασμάτων (όγκων) συχνά έχουν μεγαλύτερη επίδραση στην υγεία και την πρόβλεψη από ότι το αρχικό νεόπλασμα (ο αρχικός όγκος), καθώς η χωρίς υποτροπή και μακροπρόθεσμη χωρίς υποτροπή επιβίωση είναι σημαντικά μεγέθη της συνολικής πρόγνωσης σε πολλούς τύπους νεοπλασιών.

Giorgos Kraniou
Specializes in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 20

8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
ελεύθερη υποτροπής επιβίωση (RFS) (ως προς τις) απομακρυσμένες εστίες/μεταστάσεις*


Explanation:
* Ή πας περιγραφικά (μια και μπλέκουμε με τις γενικές -βλ. παρακάτω)


http://www.google.co.uk/search?hl=el&rlz=1T4GGLJ_enGR210GR21...

Π.χ.
«[...]και διπλασιάζει την ελεύθερη υποτροπών επιβίωση. (relapse free survival, RFS) στα 5 έτη από 24% σε 48%. Τα αποτελέσματα όμως της ALSG είναι παρόμοια με [...]»
http://www.mednet.gr/archives/2005-3/pdf/221.pdf

και

Δευτερεύοντες Στόχοι

Οι δευτερεύοντες στόχοι της μελέτης είναι να συγκριθούν τα εξής μεταξύ των ομάδων θεραπείας :

οι μεταβλητές αποτελεσματικότητας που αφορούν τα εξής μεταξύ των ομάδων εκδήλωση συμβάντος, και είναι :

- επιβίωση ελεύθερη υποτροπής

- χρόνος έως τη υποτροπή της νόσου

- διάρκεια της ανταπόκρισης

- χρόνος έως την αποτυχία της θεραπείας

αντικειμενική ανταπόκριση όγκου

ποσοτικές και ποιοτικές εργαστηριακές και μη εργαστηριακές τοξικότητες

σχέση κινδύνου/οφέλους (τοξικότητες σε σχέση με την επιβίωση)


http://www.pepagnh.gr/pog/htmls/alimta_nsclc.htm


Τέλος:


Για την Quasar-I
3 το RFS της δεύτερης είναι ουσιωδώς το. DFS της πρώτης. • Η 5ετής ελεύθερη νόσου επιβίωση και η ολική. επιβίωση δεν έχει ανακοινωθεί σε καμμία από ...
http://www.hesmo.gr/files/2006-1/page48.pdf


OS>συνολική επιβίωση
RFS>ελεύθερη υποτροπής επιβίωση
DFS>ελεύθερη νόσου επιβίωση

http://www.google.co.uk/search?hl=el&rlz=1T4GGLJ_enGR210GR21...

To "distant" είναι πιο σπάνιο (και tricky), μια και πχ:

Statistical Analysis of Distant relapse-free survival (DRFS). Distant relapse-free survival (DRFS) was defined as the interval from breast surgery until diagnosis of ----distant metastasis----

(Δεν έχω την Ογκολογία μαζί, αλλά «απομακρυσμένες μεταστάσεις» είναι σίγουρα δόκιμο.)
Και:

"Patients with N1 microscopic nodal involvement experienced a greater benefit in terms of both relapse-free survival and ------distant metastasis-free survival---," Dr. Eggermont said in a presentation on June 2nd.


He noted that treatment did not affect either distant metastasis-free survival or overall survival.
http://www.pslgroup.com/dg/27b1aa.htm

Ελεύθερη υποτροπής εξαιτίας απομακρυσμένων μεταστάσεων περίοδος.

(Αν κάνω λάθος, συγγνώμη. Ελπίζω όχι.) :)




    Reference: http://www.google.co.uk/search?hl=el&rlz=1T4GGLJ_enGR210GR21...
Elena Petelos
United Kingdom
Specializes in field
Native speaker of: Native in GreekGreek
PRO pts in category: 271
Grading comment
Ευχαριστώ Ελένη. Αυτό το distant δεν είχα ξαναδεί

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Sofia K: Kai isos pio apla epibiosi xoris ypotropi apomakrismenon metastaseon
44 mins

agree  Nick Lingris
3 hrs