KudoZ home » English to Greek » Medical (general)

coeliac disease

Greek translation: κοιλιοκάκη


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:coeliac disease
Greek translation:κοιλιοκάκη
Entered by: Danae Ferri

09:19 Oct 30, 2007
English to Greek translations [PRO]
Medical - Medical (general) / παθήσεις του γαστρεντερικού
English term or phrase: coeliac disease
Πρόκειται για αυτοάνοσο νόσημα του εντέρου. Μήπως γνωρίζετε πώς ονομάζεται στα Ελληνικά;
Ευχαριστώ!
Danae Ferri
Norway
κοιλιοκάκη
Explanation:
Κοινώς είναι η δυσανεξία στη γλουτένη. Θα το συναντήσεις και "celiac".

H ασθένεια κοιλιοκάκη (Coeliac) είναι μια ανοσολογική ασθένεια που προκαλείται από τη γλουτένη. Έχει αποδειχθεί ότι η γλουτένη είναι τοξική σε ανθρώπους που έχουν γενετική προδιάθεση να εμφανίσουν την ασθένεια κοιλιοκάκη (coeliac).
http://www.efet.gr/parartima3a.html


Η κοιλιοκάκη χαρακτηρίζεται από βλάβη του βλεννογόνου του λεπτού εντέρου η οποία προκαλείται από τη γλουτένη της τροφής, σε γενετικά προδιαθετημένα άτομα. Η βλάβη του βλεννογόνου αποκαθίσταται όταν η γλουτένη αφαιρεθεί από τη διατροφή και επανέρχεται όταν επαναχορηγηθεί. Εκδηλώνεται με διάφορες κλινικές μορφές την τυπική μορφή με συμπτώματα από το πεπτικό σύστημα, την σιωπηλή, την λανθάνουσα ή δυνητική, και την άτυπη κοιλιοκάκη με εξωεντερικές αποκλειστικά εκδηλώσεις. Για την διάγνωση της νόσου είναι απαραίτητη η βιοψία λεπτού εντέρου, με εικόνα συμβατή για νόσο. Ο προσδιορισμός ειδικών αντισωμάτων σε άτομα με ύποπτα συμπτώματα ή σε ομάδες υψηλού κινδύνου χρησιμεύει για την επιλογή των ασθενών οι οποίοι θα υποβληθούν σε βιοψία λεπτού εντέρου. Για την αντιμετώπιση της νόσου απαιτείται αυστηρή δίαιτα χωρίς γλουτένη εφ’όρου ζωής.
http://www.paediatriki.gr/doit.asp?cmd=2&id=29&lan=GR
Selected response from:

Katerina Athanasaki
Greece
Grading comment
Ευχαριστώ πολύ, Κατερίνα!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +8κοιλιοκάκη
Katerina Athanasaki
2κοιλιακή νόσοςNatalia Alexiou


Discussion entries: 1





  

Answers


17 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
κοιλιακή νόσος


Explanation:
... αλλά δεν ξέρω αν είναι το πλέον δόκιμο.

http://www.google.gr/search?hl=el&client=firefox-a&rls=org.m...

Natalia Alexiou
Native speaker of: Greek
PRO pts in category: 8

21 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +8
κοιλιοκάκη


Explanation:
Κοινώς είναι η δυσανεξία στη γλουτένη. Θα το συναντήσεις και "celiac".

H ασθένεια κοιλιοκάκη (Coeliac) είναι μια ανοσολογική ασθένεια που προκαλείται από τη γλουτένη. Έχει αποδειχθεί ότι η γλουτένη είναι τοξική σε ανθρώπους που έχουν γενετική προδιάθεση να εμφανίσουν την ασθένεια κοιλιοκάκη (coeliac).
http://www.efet.gr/parartima3a.html


Η κοιλιοκάκη χαρακτηρίζεται από βλάβη του βλεννογόνου του λεπτού εντέρου η οποία προκαλείται από τη γλουτένη της τροφής, σε γενετικά προδιαθετημένα άτομα. Η βλάβη του βλεννογόνου αποκαθίσταται όταν η γλουτένη αφαιρεθεί από τη διατροφή και επανέρχεται όταν επαναχορηγηθεί. Εκδηλώνεται με διάφορες κλινικές μορφές την τυπική μορφή με συμπτώματα από το πεπτικό σύστημα, την σιωπηλή, την λανθάνουσα ή δυνητική, και την άτυπη κοιλιοκάκη με εξωεντερικές αποκλειστικά εκδηλώσεις. Για την διάγνωση της νόσου είναι απαραίτητη η βιοψία λεπτού εντέρου, με εικόνα συμβατή για νόσο. Ο προσδιορισμός ειδικών αντισωμάτων σε άτομα με ύποπτα συμπτώματα ή σε ομάδες υψηλού κινδύνου χρησιμεύει για την επιλογή των ασθενών οι οποίοι θα υποβληθούν σε βιοψία λεπτού εντέρου. Για την αντιμετώπιση της νόσου απαιτείται αυστηρή δίαιτα χωρίς γλουτένη εφ’όρου ζωής.
http://www.paediatriki.gr/doit.asp?cmd=2&id=29&lan=GR

Katerina Athanasaki
Greece
Specializes in field
Native speaker of: Greek
PRO pts in category: 134
Grading comment
Ευχαριστώ πολύ, Κατερίνα!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxd_vachliot
2 mins
  -> Ευχαριστώ!

agree  Emmanouil Tyrakis
5 mins
  -> Ευχαριστώ, Μανόλη!

agree  Assimina Vavoula: http://www.otedi.net/term_display.php?term_id=2499&term_veri... http://www.mednet.gr/hsi/lexico-C.htm
6 mins
  -> Ευχαριστώ και πάλι, Μίνα!

agree  Nadia-Anastasia Fahmi
1 hr
  -> Ευχαριστώ, Νάντια. Καλημέρα.

agree  Nick Lingris: Παρακαλώ, χαρά μου.
3 hrs
  -> ;-) Ευχαριστώ!

agree  AmNeS|A
5 hrs
  -> Ευχαριστώ!

agree  Natassa Iosifidou
6 hrs
  -> Ευχαριστώ, Νατάσσα!

agree  Mirjana Popovic Kirkontzogloy
3 days13 hrs