KudoZ home » English to Greek » Medical (general)

pigmented

Greek translation: 1. (κε) χρωσμένο/ χρωματισμένο 2. χρωμοφόρο/ μελαγχρωματικό/ μελαγχρωστικό


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:pigmented
Greek translation:1. (κε) χρωσμένο/ χρωματισμένο 2. χρωμοφόρο/ μελαγχρωματικό/ μελαγχρωστικό
Entered by: Lamprini Kosma

03:29 Mar 9, 2004
English to Greek translations [PRO]
Medical - Medical (general)
English term or phrase: pigmented
pigmented cells (microbiology)
fani
βλ. επεξήγηση
Explanation:
Η απάντησή μου εδώ έχει μόνο το σκοπό της προσθήκης κάποιων χρήσιμων πληροφοριών. Κατά τα άλλα πιστεύω ότι η ερώτηση έχει ήδη απαντηθεί.

Ο όρος "pigmented cells", σε αντίθεση με τον όρο "stained cells" που μπορεί να έχει μόνο μία έννοια, χρησιμοποιείται πολύ συχνά για να υποδηλώσει χρωμοφόρα κύτταρα όπως τα μελανοκύτταρα κλπ. Δεν είναι αλήθεια ότι σε αυτή την περίπτωση χρησιμοποιείται μόνο ο όρος "pigment cells". Είναι πολύ συχνή η χρήση του "pigmented cells" με αυτή την έννοια. Παραθέτω εδώ ενδεικτικά μερικά σχετικά link:

"The pigmented cells of the body, the melanocytes, have long been a favored cell type for studies of the genetic and epigenetic factors involved in ..."
http://www.eurekah.com/abstract.php?chapid=597&bookid=53&cat...

"Melanocytes are the pigmented cells in the skin that give skin its
distinctive color".
http://www.eurekah.com/abstract.php?chapid=597&bookid=53&cat...

"Pigmented cells of the
epidermis (melanocytes)."
http://www.lehman.cuny.edu/depts/biology/aisemberg/12Bio268....

"At the base of the epidermis there are pigmented cells called melanocytes."
http://www.yourskindoctor.com/understand_skin.html

"These are caused by the deposit of pigmented cells
(melanocytes) at various depths under the skin surface"
http://www.cgh.com.sg/health_public/pamphlet/Dermatology/Pig...


"The melanocytes (pigmented cells) are responsible
for the color of the eyes."
http://www.stereoscopy.com/faq/anatomy.html

"No one knows why the pigmented
cells (called melanocytes) disappear. "
http://www.skinandhealth.com/details/what_is_vitiligo


Melanomas start in the melanocytes, the pigmented
cells in the skin
http://www.abc.net.au/science/news/health/HealthRepublish_39...

Ένα ακόμα ενδεικτικό παράδειγμα για την έννοια του όρου "pigmented":


"A pigmented lesion is caused
when the cells produce too much melanin in a localised region."


Για το λόγο αυτό πιστεύω ότι η απόδοση του "pigmented" είναι πληρέστερη όταν λαμβάνει υπόψη της όλες τις εκδοχές. Το καλύτερο θα ήταν να υπήρχε συγκείμενο, αλλά από τη στιγμή που δεν υπάρχει θεωρώ σωστή την αναφορά εκτός από το "κε(χρωσμένο)" ή "χρωματισμένο" και των άλλων αποδόσεων.
Selected response from:

Lamprini Kosma
Italy
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +61. μελαγχρωματικός, μελαγχρωστικός, 2. χρωματισμένος
Emmanouil Tyrakis
5 +5(κε)χρωσμένος
Elena Petelos
5 +3βλ. επεξήγηση
Lamprini Kosma


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +5
(κε)χρωσμένος


Explanation:
Αναφερεται πιθανώς σε μικροσκοπία. Staining (χρώση).

Elena Petelos
United Kingdom
Specializes in field
Native speaker of: Native in GreekGreek
PRO pts in category: 271

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Evdoxia R.
5 hrs
  -> Ευχαριστώ

agree  Valentini Mellas: Simfono giati en genei otan den kseroume sigkekrimena gia tin xrosi to kexrosmenos tairiazei ganti :)
7 hrs
  -> Thanks valentini!

agree  Lamprini Kosma: Καλημέρα! Ο όρος "pigmented cells" (όχι "stained") εκτός από την εκδοχή " (κε) χρωσμένα" ή "χρωματισμένα" (είναι όρος που κερδίζει έδαφος τελευταία) κύτταρα, πολύ συχνά αναφέρεται σε χρωμοφόρα κύτταρα όπως μελανοκύτταρα κλπ. (όχι μόνο σε κακοήθειες).
8 hrs
  -> Thanks. Black-pigmented /MELANOCYTES. 'Οταν γινεται χρηση του όρου εχουμε pigment cells/spots και όχι pigmented!

agree  Vicky Papaprodromou
8 hrs
  -> Ευχαριστώ.

agree  elzosim
12 hrs
  -> Thanks

3 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +6
1. μελαγχρωματικός, μελαγχρωστικός, 2. χρωματισμένος


Explanation:
Dorland's
http://www.websters-dictionary-online.org/definition/english...

Emmanouil Tyrakis
Specializes in field
Native speaker of: Native in GreekGreek
PRO pts in category: 36

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Lamprini Kosma: Η απόδοση εδώ εξαρτάται από το συγκείμενο (βλέπε και στην απάντηση που πρόσθεσα μόνο για επεξηγηματικούς λόγους, μια που θεωρώ ότι η απάντησή σου είναι πλήρης.
1 hr
  -> Διάβασα την επεξήγησή σου Λαμπρινή. Ευχαριστώ

agree  Spiros Doikas
1 hr
  -> Ευχαριστώ

agree  Emmanouela Charalampaki
2 hrs
  -> Ευχαριστώ συνονόματη

agree  Vicky Papaprodromou
3 hrs
  -> Ευχαριστώ

neutral  Elena Petelos: Manoli den eixa idea oti mporousa na allaxw to sxolio! Sigoura h apodosh sou, an to sygkeimeino exei na kanei me melanocytes einai swsth!
3 hrs
  -> Όπως λέει και η Λαμπρινή "Η απόδοση εδώ εξαρτάται από το συγκείμενο" γι'αυτό έδωσα πιθανές εκδοχές!

agree  vasevag
9 hrs
  -> Ευχαριστώ

agree  xxxx-Translator
19 hrs
  -> Ευχαριστώ

9 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
βλ. επεξήγηση


Explanation:
Η απάντησή μου εδώ έχει μόνο το σκοπό της προσθήκης κάποιων χρήσιμων πληροφοριών. Κατά τα άλλα πιστεύω ότι η ερώτηση έχει ήδη απαντηθεί.

Ο όρος "pigmented cells", σε αντίθεση με τον όρο "stained cells" που μπορεί να έχει μόνο μία έννοια, χρησιμοποιείται πολύ συχνά για να υποδηλώσει χρωμοφόρα κύτταρα όπως τα μελανοκύτταρα κλπ. Δεν είναι αλήθεια ότι σε αυτή την περίπτωση χρησιμοποιείται μόνο ο όρος "pigment cells". Είναι πολύ συχνή η χρήση του "pigmented cells" με αυτή την έννοια. Παραθέτω εδώ ενδεικτικά μερικά σχετικά link:

"The pigmented cells of the body, the melanocytes, have long been a favored cell type for studies of the genetic and epigenetic factors involved in ..."
http://www.eurekah.com/abstract.php?chapid=597&bookid=53&cat...

"Melanocytes are the pigmented cells in the skin that give skin its
distinctive color".
http://www.eurekah.com/abstract.php?chapid=597&bookid=53&cat...

"Pigmented cells of the
epidermis (melanocytes)."
http://www.lehman.cuny.edu/depts/biology/aisemberg/12Bio268....

"At the base of the epidermis there are pigmented cells called melanocytes."
http://www.yourskindoctor.com/understand_skin.html

"These are caused by the deposit of pigmented cells
(melanocytes) at various depths under the skin surface"
http://www.cgh.com.sg/health_public/pamphlet/Dermatology/Pig...


"The melanocytes (pigmented cells) are responsible
for the color of the eyes."
http://www.stereoscopy.com/faq/anatomy.html

"No one knows why the pigmented
cells (called melanocytes) disappear. "
http://www.skinandhealth.com/details/what_is_vitiligo


Melanomas start in the melanocytes, the pigmented
cells in the skin
http://www.abc.net.au/science/news/health/HealthRepublish_39...

Ένα ακόμα ενδεικτικό παράδειγμα για την έννοια του όρου "pigmented":


"A pigmented lesion is caused
when the cells produce too much melanin in a localised region."


Για το λόγο αυτό πιστεύω ότι η απόδοση του "pigmented" είναι πληρέστερη όταν λαμβάνει υπόψη της όλες τις εκδοχές. Το καλύτερο θα ήταν να υπήρχε συγκείμενο, αλλά από τη στιγμή που δεν υπάρχει θεωρώ σωστή την αναφορά εκτός από το "κε(χρωσμένο)" ή "χρωματισμένο" και των άλλων αποδόσεων.


Lamprini Kosma
Italy
Specializes in field
Native speaker of: Greek
PRO pts in category: 97

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxx-Translator
13 hrs
  -> Ευχαριστώ πολύ Στέλλα! :-)

agree  Georgios Paraskevopoulos: χρωστικός, χρωματοφόρος
3 days20 hrs
  -> Ευχαριστώ πολύ Γιώργο! Νομίζω ότι για το "pigmented" υπάρχουν διαφορετικές πιθανές αποδόσεις ανάλογα με το συγκείμενο.

agree  Elena Petelos
4 days
  -> Ευχαριστώ πολύ Έλενα! :-)