KudoZ home » English to Greek » Other

proliferant

Greek translation: ανεπτυγμένα/ προηγμένα κράτη (στην αύξηση/εξάπλωση/πολλαπλασιασμό παραγωγής/χρήσης όπλων)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:proliferant states/nations
Greek translation:ανεπτυγμένα/ προηγμένα κράτη (στην αύξηση/εξάπλωση/πολλαπλασιασμό παραγωγής/χρήσης όπλων)
Entered by: Joanne Panteleon

11:28 May 20, 2003
English to Greek translations [PRO]
English term or phrase: proliferant
If nerve agent production is technologically infeasible for a proliferant, a simpler agent (vesicant or classic agent) can be produced.
dchiladaki
ανεπτυγμένα κράτη/aneptygmena krati (USA-USSR)
Explanation:
Akomi me ta ximika opla paleuete re paidia kai ton II World War :-)

to proliferant = proliferant nation..to opoio tha apedida ws "aneptygmena krati" (gia tis epoxes ekeines)

Οι πληροφορίες που υπάρχουν μέχρι σήμερα για το παράνομο και καταστροφικό οπλοστάσιο του Ιράκ κάνουν λόγο για τουλάχιστον δέκα περιοχές όπου παράγονται βιολογικά όπλα (άνθρακας, τοξίνες διάφορες ) και πέντε όπου τα βιολογικά φορτώνονται σε βλήματα όπλων και βόμβες. Σχετικά με τα χημικά όπλα(αέριο νεύρων, αέριο μουστάρδας, σαρίν κλπ) αυτά παράγονται σε τρεις τέσσερις περιοχές, αλλά είναι αποθηκευμένα ή φορτωμένα σε πυραύλους και βλήματα σε δεκάδες άλλες. Σε ότι αφορά το εναπομείναν οπλοστάσιο των βαλλιστικών πυραύλων τουa Ιράκ, τα κυριότερα σημεία (περίπου οκτώ με δέκα) έχουν εντοπιστεί στην ευρύτερη περιοχή γύρω από τη Βαγδάτη...

http://www.3dpaper.gr/gr/analyses/irak_1.shtml

--------------------------------------------------
Note added at 2003-05-20 12:26:04 (GMT)
--------------------------------------------------

www.users.otenet.gr/~ma78ar95/www/AmerNatInt.htm

... The classic mustard is the most popular among proliferant nations since it is ... Between
the world wars the development of chemical weapons included adaptation to ...
www.fas.org/nuke/intro/cw/intro.htm

... If nerve agent production is technologically infeasible for a proliferant,
a simpler agent (vesicant or classic agent) can be produced. ...
www.fas.org/nuke/intro/cw/produce.htm

opou grafei:

Almost all **proliferant states** since World War I have manufactured vesicants, principally sulfur mustard, bis(2-chloroethyl) sulfide. There are several routes to this compound, none of which require sophisticated technology and/or special materials.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-05-21 12:00:39 (GMT)
--------------------------------------------------

Proteinw to \"aneptygmena\" gia na apodwsw tin ennoia tou \"proliferant\" ennowntas oti prokeitai peri kratwn pou exoun ta xrimata, ti dynami na anaptyxoun kai na paragoun tetoiou eidous ximikes ousies. Ta aneptygmena krati sto tomea tis texnologias, viomixanias oplwn, exoun ta mesa na anaptyxoun mia viomixania ximikwn oplwn... kai mono oi Hnwmenes Politeies kai i Sovietiki Enosi, eixan ekeini tin epoxi ta mesa.... Exallou, skopos einai na prospathisoume s\'ena tetoiou eidous keimeno na min platiasoume, alla na prospathisoume na apodwsoume tin ennoia tou \"proliferant\" me liga logia. Pantws, apo to site opou vrika tin protasi tou asker, einai xekatharo oti prokeitai peri \"proliferant nations/states\".
Selected response from:

Joanne Panteleon
Greece
Grading comment
Sas euxaristw para poly gia thn voh8eia sas. Tairiazei arketa me to sugkeimeno pou exoume ki h tekmhriwsh sas einai arketa emperistatwmenh.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3κάτοχος χημικού οπλοστασίου
Eleni Zissi
4 +3μέσο διάδοσης
Rania Papadopoulou
4 +3ανεπτυγμένα κράτη/aneptygmena krati (USA-USSR)
Joanne Panteleon
5Χώρες που επιδιώκουν να αποκτήσουν πυρηνικό οπλοστάσιο
Arthur Zantidis
3 -1αναπαραγωγικόMaria Kassomenakis


  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
μέσο διάδοσης


Explanation:
ρήμα to proliferate
ουσιαστικό proliferation
επίθετο δεν υπάρχει.



Rania Papadopoulou
Greece
Native speaker of: Native in GreekGreek
PRO pts in pair: 46

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Evdoxia R.
11 mins

agree  xxxIno66: Same question was posted and answered very recently: http://www.proz.com/?sp=h&id=425990&keyword=proliferant
40 mins

agree  Joanna5
2 hrs

53 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
ανεπτυγμένα κράτη/aneptygmena krati (USA-USSR)


Explanation:
Akomi me ta ximika opla paleuete re paidia kai ton II World War :-)

to proliferant = proliferant nation..to opoio tha apedida ws "aneptygmena krati" (gia tis epoxes ekeines)

Οι πληροφορίες που υπάρχουν μέχρι σήμερα για το παράνομο και καταστροφικό οπλοστάσιο του Ιράκ κάνουν λόγο για τουλάχιστον δέκα περιοχές όπου παράγονται βιολογικά όπλα (άνθρακας, τοξίνες διάφορες ) και πέντε όπου τα βιολογικά φορτώνονται σε βλήματα όπλων και βόμβες. Σχετικά με τα χημικά όπλα(αέριο νεύρων, αέριο μουστάρδας, σαρίν κλπ) αυτά παράγονται σε τρεις τέσσερις περιοχές, αλλά είναι αποθηκευμένα ή φορτωμένα σε πυραύλους και βλήματα σε δεκάδες άλλες. Σε ότι αφορά το εναπομείναν οπλοστάσιο των βαλλιστικών πυραύλων τουa Ιράκ, τα κυριότερα σημεία (περίπου οκτώ με δέκα) έχουν εντοπιστεί στην ευρύτερη περιοχή γύρω από τη Βαγδάτη...

http://www.3dpaper.gr/gr/analyses/irak_1.shtml

--------------------------------------------------
Note added at 2003-05-20 12:26:04 (GMT)
--------------------------------------------------

www.users.otenet.gr/~ma78ar95/www/AmerNatInt.htm

... The classic mustard is the most popular among proliferant nations since it is ... Between
the world wars the development of chemical weapons included adaptation to ...
www.fas.org/nuke/intro/cw/intro.htm

... If nerve agent production is technologically infeasible for a proliferant,
a simpler agent (vesicant or classic agent) can be produced. ...
www.fas.org/nuke/intro/cw/produce.htm

opou grafei:

Almost all **proliferant states** since World War I have manufactured vesicants, principally sulfur mustard, bis(2-chloroethyl) sulfide. There are several routes to this compound, none of which require sophisticated technology and/or special materials.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-05-21 12:00:39 (GMT)
--------------------------------------------------

Proteinw to \"aneptygmena\" gia na apodwsw tin ennoia tou \"proliferant\" ennowntas oti prokeitai peri kratwn pou exoun ta xrimata, ti dynami na anaptyxoun kai na paragoun tetoiou eidous ximikes ousies. Ta aneptygmena krati sto tomea tis texnologias, viomixanias oplwn, exoun ta mesa na anaptyxoun mia viomixania ximikwn oplwn... kai mono oi Hnwmenes Politeies kai i Sovietiki Enosi, eixan ekeini tin epoxi ta mesa.... Exallou, skopos einai na prospathisoume s\'ena tetoiou eidous keimeno na min platiasoume, alla na prospathisoume na apodwsoume tin ennoia tou \"proliferant\" me liga logia. Pantws, apo to site opou vrika tin protasi tou asker, einai xekatharo oti prokeitai peri \"proliferant nations/states\".


    www.mfa.gr/greek/foreign_policy/organizations/ un/disarmament.html
Joanne Panteleon
Greece
Native speaker of: Native in GreekGreek, Native in FrenchFrench
PRO pts in pair: 191
Grading comment
Sas euxaristw para poly gia thn voh8eia sas. Tairiazei arketa me to sugkeimeno pou exoume ki h tekmhriwsh sas einai arketa emperistatwmenh.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Vickie Dimitriadou: Από την πρόταση της συναδέλφου που υπέβαλε την ερώτηση λείπει η λέξη "state" ή κάνω λάθος;
29 mins
  -> Oxi Vickie, etsi einai sto keimeno pou egrapsan oi eidimones...des tin istoselida tou keimenou pou vrika: www.fas.org/nuke/intro/cw/produce.htm

agree  xxxIno66
1 hr

agree  Joanna5
17 days

3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
αναπαραγωγικό


Explanation:
εφ'όσον το κείμενο λέει ότι nerve agents δεν μπορούν να παραχθούν, συνάγω το συμπέρασμα ότι θα μπορούσαμε να αποδώσουμε τον ζητούμενο όρο με την λέξη "αναπαραγωγικό".

Maria Kassomenakis
Native speaker of: Greek
PRO pts in pair: 10

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Vickie Dimitriadou: Please see Joanne's and Arthur's replies
21 hrs

4 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
κάτοχος χημικού οπλοστασίου


Explanation:
Πρόκειται συνήθως για κράτη, που διατηρούν χημικά όπλα και φυσικά προσπαθούν να παράγουν μερικά από αυτά, συμβάλοντας έτσι στην εξάπλωσή τους,απ' όπου βγαίνει και το proliferant


    My collaborator military specialist
Eleni Zissi
Greece
Native speaker of: Native in GreekGreek
PRO pts in pair: 46

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Georgios Paraskevopoulos: ναι πρόκειται για κατοχή όπλων (εξάπλωση, αναπαραγωγή)
16 mins

agree  Vicky Papaprodromou
53 mins

agree  Natassa Iosifidou
1 hr

6 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Χώρες που επιδιώκουν να αποκτήσουν πυρηνικό οπλοστάσιο


Explanation:
Ο όρος απαντάται σε 2 τομείς:

Εξοπλιστικά προγράμματα: παραδείγματα
Such information "include[s] detailed technical descriptions of critical features of a nuclear explosive design that would enable a proliferant or nuclear power to build or substantially improve a nuclear weapon

Such files plainly would include "detailed technical descriptions of critical features of a nuclear explosive design that would enable a proliferant or nuclear power to build or substantially improve a nuclear weapon...

Ιατρική και συναφείς τομείς:
CELL PROLIFERANT: Substances that will help healthy cells grow faster when cell growth is required (wounds, burns or broken bones)

Arthur Zantidis
Native speaker of: Native in GreekGreek, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 3