KudoZ home » English to Greek » Poetry & Literature

stunned silence

Greek translation: εμβρόντητη σιωπή


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:stunned silence
Greek translation:εμβρόντητη σιωπή
Entered by: xxxx-Translator

17:17 Jun 15, 2005
English to Greek translations [PRO]
Art/Literary - Poetry & Literature
English term or phrase: stunned silence
There was a stunned silence in the room.
Με προβληματίζει το stunned εδώ.
Margarita Dimitriou
μπουκωμένη, άναυδη, αμήχανη σιωπή
Explanation:
Αν είναι λογοτεχνικό το κείμενο και σε παίρνει να παίξεις με τα σχήματα, μπορείς να πεις μπουκωμένη σιωπή, εμβρόντητη σιωπή ή και σοκαρισμένη σιωπή. Αλλιώς, μπορείς να πεις αμήχανη σιωπή, αν και δεν έχει τη δύναμη του πρωτότυπου.
Stunned silence σημαίνει ότι μένεις άναυδος επειδή δεν πιστεύεις όσα ακούς ή βλέπεις.
Ίσως μπορείς να πεις και άναυδη σιωπή παρά τον πλεονασμό.
Αλλιώς πας σε περίφραση.
Selected response from:

xxxx-Translator
Grading comment
επέλεξα μονολεκτική απόδοση, συγκεκριμένα την εμβρόντητη σιωπή, μου άρεσε και το μουδιασμένη, αλλά τελικά το κείμενο ήθελε το εμβρόντητη μια και είχαν μείνει όλοι σύξυλοι από κάτι που είχε ειπωθεί. Ευχαριστώ.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +10Στο δωμάτιο έπεσε σιωπή καθώς όλοι είχαν μείνει εμβρόντητοι.
Nick Lingris
3 +10Επικράτησε αιφνίδια σιγή ή Όλοι έμειναν αποσβολωμένοι...
Vicky Papaprodromou
3 +3σιωπή γεμάτη κατάπληξη/αμηχανία/απορίαAndras Mohay
4 +2μουδιασμένη σιωπή
Anastasia Balta
3 +2μπουκωμένη, άναυδη, αμήχανη σιωπήxxxx-Translator
3αφοπλιστική σιωπή ή σιγή
EN>ELTranslator


Discussion entries: 3





  

Answers


41 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +10
There was a stunned silence in the room.
Στο δωμάτιο έπεσε σιωπή καθώς όλοι είχαν μείνει εμβρόντητοι.


Explanation:
Προς εμπλουτισμό της ήδη πλούσιας συλλογής.

Nick Lingris
United Kingdom
Specializes in field
Native speaker of: Native in GreekGreek
PRO pts in category: 212

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxx-Translator: Ακριβώς, εμβρόντητοι, άναυδοι
2 mins
  -> :-}

agree  Vicky Papaprodromou
6 mins
  -> :-}

agree  Andras Mohay: Ναι, κάπως έτσι θα συνδύαζα τις 2 προτάσεις της Βίκυς. Ή: ... σιωπή και όλοι κοίταζαν το(ν) Χ
7 mins
  -> :-}

agree  Valentini Mellas
9 mins
  -> Καρφίτσα να 'πεφτε θα ακουγόταν.

agree  Lamprini Kosma
1 hr
  -> :-}

agree  Konstantinos Karanikas B.Sc. Electr. Eng., MITI
2 hrs
  -> Έπεσε παγωμάρα στο δωμάτιο.

agree  Evdoxia R.: επικρατούσε σιωπή
15 hrs
  -> Χωρίς το προηγούμενο, τι να σου πω; Έτσι που διαβάζω το αγγλικό, κάτι συνέβη και έπεσε παγωμάρα στο δωμάτιο. Είναι επακόλουθο, δηλαδή.

agree  Costas Zannis: Η συμβολή μου στον πλούτο των "σιωπών", σιγή ιχθύος.:-)) // Ησιωπή μου προς απάντησή σου...
16 hrs
  -> Μόνο η σιωπή των αμνών δεν κατατέθηκε...

agree  Catherine Christaki
22 hrs

agree  xxxsonja29
1 day57 mins

42 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
μπουκωμένη, άναυδη, αμήχανη σιωπή


Explanation:
Αν είναι λογοτεχνικό το κείμενο και σε παίρνει να παίξεις με τα σχήματα, μπορείς να πεις μπουκωμένη σιωπή, εμβρόντητη σιωπή ή και σοκαρισμένη σιωπή. Αλλιώς, μπορείς να πεις αμήχανη σιωπή, αν και δεν έχει τη δύναμη του πρωτότυπου.
Stunned silence σημαίνει ότι μένεις άναυδος επειδή δεν πιστεύεις όσα ακούς ή βλέπεις.
Ίσως μπορείς να πεις και άναυδη σιωπή παρά τον πλεονασμό.
Αλλιώς πας σε περίφραση.

xxxx-Translator
Specializes in field
Native speaker of: Native in GreekGreek
PRO pts in category: 78
Grading comment
επέλεξα μονολεκτική απόδοση, συγκεκριμένα την εμβρόντητη σιωπή, μου άρεσε και το μουδιασμένη, αλλά τελικά το κείμενο ήθελε το εμβρόντητη μια και είχαν μείνει όλοι σύξυλοι από κάτι που είχε ειπωθεί. Ευχαριστώ.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Lamprini Kosma
1 hr
  -> thanks :)

agree  Elena Petelos
1 day1 hr
  -> thanks :)

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
μουδιασμένη σιωπή


Explanation:
stun

verb

1. To dull the senses, as with a heavy blow, a shock, or fatigue: bedaze, bemuse, benumb, daze, stupefy. Chiefly Regional maze. See awareness/unawareness.
2. To render helpless, as by emotion: benumb, numb, paralyze, petrify, stupefy, wither. See affect/ineffectiveness.

Anastasia Balta
Greece
Specializes in field
Native speaker of: Greek

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Lamprini Kosma
20 mins
  -> ευχαριστώ Λαμπρινή :-)

agree  Katerina Nikopoulou
4 hrs
  -> ευχαριστώ Κατερίνα :-)

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
αφοπλιστική σιωπή ή σιγή


Explanation:
Προτείνω κι εγώ μια άλλη εναλλακτική που μου ήρθε στο μυαλό μόλις διάβασα την πρόταση.
Νομίζω ότι με το "αφοπλιστική" μπορείς να δείξεις ότι όλοι έμειναν άναυδοι ή αμήχανοι χωρίς να χρησιμοποιήσεις ολόκληρη φράση.

EN>ELTranslator
Greece
Native speaker of: Native in GreekGreek

19 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +10
There was a stunned silence...
Επικράτησε αιφνίδια σιγή ή Όλοι έμειναν αποσβολωμένοι...


Explanation:
Ανάλογα με τα συμφραζόμενά σου.

Αν σημασία έχει η ατμόσφαιρα, φαντάζομαι πως μπορείς να πείς:
Επικράτησε αιφνίδια σιγή...
Επικρατούσε νεκρική σιγή...

Αν αφορά τους χαρακτήρες ή τη διάθεση όσων βρίσκονταν στο χώρο:

Όλοι έμειναν αποσβολωμένοι...

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs 55 mins (2005-06-15 20:12:47 GMT)
--------------------------------------------------

Βέβαια, τώρα που το ξανασκέφτομαι, ακόμη καλύτερη μου φαίνεται και η αντίστροφη \"φορά\" των λέξεων.

Π.χ. \"βουβή αμηχανία\":
Από την άλλη πλευρά, οι αξίες και μέθοδοι των ολιστικών φιλοσοφικών συστημάτων δείχνουν μια στασιμότητα στον χρόνο, μια «βουβή» αμηχανία έως και υποταγή απέναντι στην δυναμικότητα της Δυτικής επιστήμης.
http://www.archive.gr/modules.php?name=AvantGo&file=print&si...

ή \"σιωπηλή αμηχανία\":
Τα «γυρνάνε» οι μουσουλμάνοι της Βοσνίας, και θέτουν όρους για τη συμμετοχή τους στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων, προκαλώντας σιωπηλή αμηχανία στη Δύση.
http://archive.enet.gr/1995/09/25/on-line/keimena/world.htm

Ή ακόμη και \"βουβή έκπληξη\" ή και \"βουβαμάρα\".

Οπότε \"Στο δωμάτιο έπεσε/επικρατούσε βουβή αμηχανία/έκπληξη ή σιωπηλή αμηχανία ή βουβαμάρα\".

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs 0 min (2005-06-15 20:17:41 GMT)
--------------------------------------------------

Ή θα έλεγα και \"σάστισμα/σαστιμάρα\" αν κρίνω από τούτο το παράδειγμα:

Horror in Madrid; stunned silence in Bilbao. How ghastly, how world-shattering for Madrilenos today\'s multiple bomb attacks were...
justworldnews.org/archives/000572.html


Vicky Papaprodromou
Greece
Specializes in field
Native speaker of: Native in GreekGreek
PRO pts in category: 49

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andras Mohay: Ωραία λύση η "νεκρική" και ίσως πρέπει να συνδυαστεί με το "Ολοι..." // Απόλυτη σιγή στο κοινό, όλοι αποσβολωμένοι κοιτούν τη σκηνή. www.rocking.gr/article2495.html
1 min
  -> Ευχαριστώ, Αντράς. Ναι, συμφωνώ με τον συνδυασμό.

agree  kaydee
18 mins
  -> Ευχαριστώ πολύ, Κατερίνα!

agree  Nadia-Anastasia Fahmi
20 mins
  -> Eυχαριστώ, Νάντια!

agree  Lamprini Kosma
1 hr
  -> Ευχαριστώ πολύ, Λαμπρινή!

agree  Konstantinos Karanikas B.Sc. Electr. Eng., MITI
2 hrs
  -> Ευχαριστώ πολύ, Αρη!

agree  Katerina Athanasaki
12 hrs
  -> Ευχαριστώ πολύ, Κατερίνα!

agree  Catherine Christaki
22 hrs
  -> Ευχαριστώ, Κατερίνα!

agree  Nick Lingris: Ψηφίζω απ' όλα αυτά το "έπεσε μια βουβαμάρα" (at 2 hrs 55 mins)... όπερ μου ενέπνευσε το "έπεσε μια παγωμάρα" (εκτός αν μπήκε μια κορμάρα, που λέει ο Κώστας). // Αλλά πάλι η λογοτεχνία επιτρέπει πολλές ακροβασίες.
1 day9 mins
  -> Ε, ναι. Η λογοτεχνία, άμα θέλει, μας αφήνει και εμβρόντητους και σύξυλους. Και ειδικά αν δεν ξέρουμε περί τίνος πρόκειται και ο αναγνώστης/μεταφραστής μας αφήνει στα μαύρα σκοτάδια.

agree  xxxsonja29
1 day1 hr
  -> Ευχαριστώ, Σόνια!

agree  Elena Petelos
1 day2 hrs
  -> Ευχαριστώ, Έλενα!

19 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
σιωπή γεμάτη κατάπληξη/αμηχανία/απορία


Explanation:
σιωπή γεμάτη κατάπληξη/αμηχανία/απορία


Το πρόβλημα είναι η απουσία ουσιαστικού για το "εμβρόντητος" / "αποσβολωμένος"

Και πάλι υπήρξε, και για ακόμη περισσότερο, μια ήσυχη σιωπή γεμάτη απορία. Και ύστερα ο Τζων, μετά από μια θαυμαστή εσωτερική ενατένιση, ...
www.ideopolis.gr/modules/news/article.php?storyid=54

Μια σιωπή γεμάτη έκπληξη. Μετά αρχίζουν οι ερωτήσεις. ... Η ώρα περνά με την κουβέντα. Δεν υπάρχουν ούτε προτάσεις, ούτε συζήτηση. Είναι οκτώ η ώρα. ...
anatolikos.com/~anatolik/parisini/kp21.htm

Μετά από μιά σιωπή γεμάτη αμηχανία, κάποια κάνοντας χιούμορ και χρησιμοποιώντας τα λόγια της νοσοκόμας σχεδόν είπε: "Ορχιδέα, καλή μου, προσπάθησε να ...
www.alef.gr/works/0034001.htm


--------------------------------------------------
Note added at 17 hrs 18 mins (2005-06-16 10:35:08 GMT)
--------------------------------------------------

ΝΕΟ...
ΝΕΑ, ΛΑΚΩΝΙΚΟΤΕΡΗ ΚΑΙ «ΕΛΛΗΝΙΚΟΤΕΡΗ» ΠΡΟΤΑΣΗ:
«έπεσε/επικράτησε (μια) βουβαμάρα»

Στις καθυστερήσεις του αγώνα τραυματίστηκαν σε μια εναέρια διεκδίκηση της μπάλας οι A. Στεφάνου και Mιλίγκοβιτς, και έπεσαν κάτω, με αποτέλεσμα να επικρατήσει βουβαμάρα στις κερκίδες.
www.simerini.com.cy/simerini/ 2000/01/17/html/sports_1.html

Στο τελευταίο ημίωρο, όμως, επικράτησε βουβαμάρα στο «Αμμόχωστος», αφού τα νέα από το Τσίρειο δεν ήταν καθόλου ευνοϊκά για τη Σαλαμίνα και ο αγώνας με την Αλκή έμοιαζε περισσότερο διαδικαστικού χαρακτήρα. Όλοι πλέον περίμεναν το τελευταίο σφύριγμα του διαιτητή προκειμένου να τελειώσει το μαρτύριό τους.
www.sport.com.cy/sportcy1/ soccer/champ/sal-alki1105.html

... ίσοι. Κι όταν ο χρόνος τους τελείωσε, επικράτησε μια παγερή βουβαμάρα. ...
ta-nea.dolnet.gr/neaweb/neafile. print_unique?e=A&f=16080&m=N50&aa=3 -

Είπε ότι μετά από αυτό το περιστατικό είχε πέσει βουβαμάρα και ο κατηγορούμενος Κουφοντίνας εξήλθε κάτωχρος. ...
www.eksegersi.gr/keimena/tselentis5.htm

Τα λόγια του ακολούθησε γενική βουβαμάρα. Όλα τα παλικάρια ρίχνουν απάνω του το...
clubs.pathfinder.gr/poihsis/343269



Andras Mohay
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 47

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Vicky Papaprodromou: Με τη σειρά μου θα συμφωνήσω, κυρίως με το "γεμάτη αμηχανία/απορία".
8 mins
  -> Ευχαριστώ, αλλά η δική σου πρόταση είναι πιο δυνατή

agree  xxxsonja29
1 day1 hr
  -> Ευχαριστώ. Τώρα βλέπω όμως ότι η Βίκυ έχει ήδη προτείνει το "βουβαμάρα"

agree  Elena Petelos: Μόνο για το εμβρόνητος. ¨-)/Πλάκωσε μια βουβαμάρα. Εγώ επειδή δεν το ερωτεύτηκα, προτιμώ το εμβρόνητοι ή το αποσβολωμένοι. ΄-))
1 day2 hrs
  -> Τελικά ερωτεύτηκα το ελληνικότατο "έπεσε μια βουβαμάρα", αλλά εκ των υστέρων είδα ότι η Βίκυ η θεόπνευστη με πρόλαβε