KudoZ home » English to Greek » Poetry & Literature

assonance

Greek translation: παρήχηση


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:assonance
Greek translation:παρήχηση

For term searches and specialty glossaries, please try the new GBK glossaries
17:58 Feb 11, 2009
English to Greek translations [PRO]
Art/Literary - Poetry & Literature
Additional field(s): Linguistics
English term or phrase: assonance
Definition from The Poetry Archive :
Assonance is the repetition of vowel sounds in words that are close to each other - this also includes diphthongs. Like alliteration, it is the sound rather than the letter used that is important.

Example sentence(s):
  • The Greeks occasionally employed assonance for the sake of its aesthetic effect but took no pains to avoid it when no effect was intended, even when the repetition of sound seems to us displeasing. Answers.com
  • While the bling of rhyme and meter are exciting, sometimes what a poem needs is the soft power of assonance. The Fix
  • In more modern verse, stressed assonance has become the main literary device in modern rap, starting with gangsta rap like 2Pac in the 1990s, departing from rap's foundations in the 80's rapper like Slick Rick when rhyme at the end of each line was the cornerstone of poetic expression. Wikipedia
Glossary-building KudoZ




This question was created by:


This question is closed

παρήχηση
Definition:
Παρήχηση είναι 1. η επανάληψη του ίδιου φθόγγου σε συνεχόμενες συλλαβές ή λέξεις είτε στον γραπτό είτε στον προφορικό λόγο, και 2. το σχήμα λόγου που δημιουργείται όταν επαναλαμβάνονται λέξεις ομόηχες ή η ίδια συλλαβή, ο ίδιος φθόγγος, με σκοπό τη δημιουργία ακουστικών εντυπώσεων.
Selected response from:

ttheou
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of translations provided
5 +1συνήχηση
Maria Pentsa
5 +1Παρήχησηcathypas7
4 +2παρήχησηttheou


  

Translations offered


45 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
παρήχηση


Definition from Λεξικό Μπαμπινιώτη:
Παρήχηση είναι 1. η επανάληψη του ίδιου φθόγγου σε συνεχόμενες συλλαβές ή λέξεις είτε στον γραπτό είτε στον προφορικό λόγο, και 2. το σχήμα λόγου που δημιουργείται όταν επαναλαμβάνονται λέξεις ομόηχες ή η ίδια συλλαβή, ο ίδιος φθόγγος, με σκοπό τη δημιουργία ακουστικών εντυπώσεων.

Example sentence(s):
ttheou
Native speaker of: Native in GreekGreek
PRO pts in category: 4

Votes in favor of/against selecting this as the best translation of the term asked
Yes  Marianna Kotzia
41 mins

Yes  xxxd_vachliot
3 days23 hrs

53 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
Παρήχηση


Definition from Μαθήματα Λογοτεχνίας :
Παρήχηση λέγεται η επανάληψη ίδιου φθόγγου ή ίδιων φθογγικών παθών (χασμωδίας, συνίζησης, έκθλιψης κ.α.) σε γειτονικές λέξεις ή σε γειτονικούς στίχους.

Example sentence(s):
  • είχε ο γ ι α λ ός της γ λ ύκας γυρο γ ι ά λ ι. ..... ά χ α ρή μου χ α ρά, φτω χ ο ί μου στί χ ο ι....... ξ έ νης παρά ξ ε νο άνοι ξ ης αγούλι... - Μαβίλης  
  • Είναι ανθ έ ων εορτή, η πρώτη του Μ α ϊ ο υ το άσμα της ν ε ότητος, η άνοιξη του β ί ο υ. φεύ, την καρδ ί αν μου αυτή η εορτή ξεσχίζει και άλλην πρώτην εις εμέ Μ α ϊ ο υ ενθυμίζει. - Παράσχος  
cathypas7
Greece
Native speaker of: Native in GreekGreek

Votes in favor of/against selecting this as the best translation of the term asked
Yes  xxxd_vachliot
3 days23 hrs

4 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
συνήχηση


Definition from Ηλεκτρονική Εγκυκλοπ:
συνήχηση η (ουσιαστικό) [ ΕΤΥΜΟΛΟΓΙΑ :συνηχη(συνηχώ) -ση]

1. η ταυτόχρονη ήχηση δυο ή περισσότερων φθόγγων
2. η παρήχηση
3. (μετρ.) στην αρχαία μετρική, η συμπτωματική ομοιοκαταληξία μεταξύ δυο στίχων
4. (μουσιαστικό) η ταυτόχρονη ήχηση δυο ή περισσότερων φθόγγων από πολλές φωνές ή πολλά όργανα.

Example sentence(s):
  • Μια τρίφωνη συνήχηση στο τονικό μουσικό σύστημα διαμορφώνεται αν προσθέσουμε δύο φθόγγους σε έναν βασικό, αποκλειστικά σε απόσταση 3ης ο ένας από τον άλλο, - Wikipedia  
  • Εκτός από την ομοιοκαταληξία στο τέλος τού στίχου, γίνεται η ρίμα να χρησιμοποιείται στον ίδιο στίχο και τότε ονομάζεται συνήχηση. - Wikipedia  
  • Στη μουσική, αντίστιξη καλείται η ταυτόχρονη συνήχηση πολλών διαφορετικών μελωδιών, οι οποίες συνδυάζονται με βάση ένα αυστηρό συνήθως πρόγραμμα κανόνων διαφορετικό από εποχή σε εποχή - Wikipedia  

Explanation:
Αν και εν μέρει συμφωνώ με τους συναδέλφους, ο όρος παρήχηση αποτελεί μέρος του φαινομένου της συνήχησης, κατά τη γνώμη μου, ιδιαίτερα στην ποίηση. Η συνήχηση συμπεριλαμβάνει την ταυτόχρονη ήχηση δυο ή περισσότερων φθόγγων, που κατά συνέπεια μπορούν να έχουν την παρήχηση, δηλαδή την επανάληψη συλλαβών ή και λέξεων με την ίδια ρίζα. Όμως ο όρος παρήχηση παραμένει πιο ειδικός.

Επίσης, στην μουσική και κυρίως στην αρμονία, η μετάφραση του όρου assonance είναι ίδια με τη μετάφραση του όρου consonance και αντίθετό τους είναι το dissonance, με τα αντίστοιχά τους να είναι συμφωνία (=assonance) και διαφωνία (dissonance), ειδικά στην αντίστιξη.
Maria Pentsa
Native speaker of: Greek
PRO pts in category: 4

Votes in favor of/against selecting this as the best translation of the term asked
Yes  Panagiotis Andrias
58 mins
  -> Σ' ευχαριστώ για το διευκρινιστικό σχόλιο. Σεβαστή η άποψή σου, εννοούσα όμως ότι η παρήχηση δεν μπορεί απλώς να περιλαμβάνει μόνο φωνήεντα, αλλά εκφράζει μεγαλύτερα σύνολα (συλλαβές, λέξεις). Πρώτα υπάρχει συνήχηση, μετά παρήχηση. Σ' ευχαριστώ πάντως!




The glossary compiled from Glossary-building KudoZ is made available openly under the Creative Commons "By" license (v3.0). By submitting this form, you agree to make your contribution available to others under the terms of that license.
Creative Commons License