KudoZ home » English to Greek » Psychology

false consensus effect

Greek translation: το φαινόμενο της ψευδούς καθολικής παραδοχής/η ψευδαίσθηση της ομοφωνίας


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:false consensus effect
Greek translation:το φαινόμενο της ψευδούς καθολικής παραδοχής/η ψευδαίσθηση της ομοφωνίας
Entered by: xxxd_vachliot

14:07 Feb 3, 2009
English to Greek translations [PRO]
Social Sciences - Psychology
English term or phrase: false consensus effect
An egocentric bias in social perception and attributional processes.
Elli_
το φαινόμενο της ψευδούς καθολικής παραδοχής
Explanation:
Ο όρος δεν έχει μεταφραστεί. Ορισμό έχετε, οπότε να μην ξαναδώσω. Το μόνο που υπάρχει στο Ελληνικό διαδίκτυο είναι μια περίφραση στην Καθημερινή, η οποία όμως δεν είναι ακριβής.

Τον όρο θα πρέπει αναγκαστικά να το μεταφράσουμε κυριολεκτικά.

Προτείνω το "φαινόμενο (effect) της ψευδούς (false) καθολικής παραδοχής (consensus)"



--------------------------------------------------
Note added at 22 mins (2009-02-03 14:29:28 GMT)
--------------------------------------------------

Επίσης και "καθολικής συμφωνίας" για το consensus.

--------------------------------------------------
Note added at 22 mins (2009-02-03 14:30:05 GMT)
--------------------------------------------------

Και βέβαια "συναίνεσης".
Selected response from:

xxxd_vachliot
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4το φαινόμενο της ψευδούς καθολικής παραδοχήςxxxd_vachliot
4λανθασμένη αντίληψη περί σύμπνοιας απόψεωνEvi Prokopi


  

Answers


12 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
λανθασμένη αντίληψη περί σύμπνοιας απόψεων


Explanation:

Explanation:
http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_economyepix_1_0...

...τάση του να εκλαμβάνει λανθασμένα τον βαθμό στον οποίο υπάρχει σύμπνοια απόψεων σε μια ομάδα (false consensus)

τάση αντίληψης ότι υπάρχει σύμπνοια απόψεων


Evi Prokopi
Native speaker of: Native in GreekGreek
Notes to answerer
Asker: Θα μπορούσαμε πιστεύετε να το μεταφράσουμε ως "φαινόμενο εσφαλμένης ταυτοποίησης απόψεων";


20 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
το φαινόμενο της ψευδούς καθολικής παραδοχής


Explanation:
Ο όρος δεν έχει μεταφραστεί. Ορισμό έχετε, οπότε να μην ξαναδώσω. Το μόνο που υπάρχει στο Ελληνικό διαδίκτυο είναι μια περίφραση στην Καθημερινή, η οποία όμως δεν είναι ακριβής.

Τον όρο θα πρέπει αναγκαστικά να το μεταφράσουμε κυριολεκτικά.

Προτείνω το "φαινόμενο (effect) της ψευδούς (false) καθολικής παραδοχής (consensus)"



--------------------------------------------------
Note added at 22 mins (2009-02-03 14:29:28 GMT)
--------------------------------------------------

Επίσης και "καθολικής συμφωνίας" για το consensus.

--------------------------------------------------
Note added at 22 mins (2009-02-03 14:30:05 GMT)
--------------------------------------------------

Και βέβαια "συναίνεσης".

xxxd_vachliot
Specializes in field
Native speaker of: Native in GreekGreek
PRO pts in category: 91
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  socratisv: false consensus <> ψευδής συναίνεση σε κείμενο ΕΕ: http://ec.europa.eu/employment_social/equal/data/document/pa... σελ 27 (σελ 32 στο ελληνικό)
45 mins
  -> Σ' ευχαριστώ, Σωκράτη. Καλό βράδυ.

agree  Krisztina Lelik
1 hr
  -> Σ' ευχαριστώ, Krisztina. Καλό βράδυ σου εύχομαι.

agree  Panagiotis Andrias: ψευδούς συναίνεσης
6 hrs
  -> Σ' ευχαριστώ, Παναγιώτη. Καλό βράδυ.

agree  Nick Lingris: Κοίτα και την "ψευδαίσθηση της ομοφωνίας".
23 hrs
  -> Σ' ευχαριστώ, Νίκο. Μ' αρέσει η ψευδαίσθηση της ομοφωνίας.




Voters for reclassification
as
PRO / non-PRO
PRO (3): xxxd_vachliot, Evi Prokopi, socratisv