KudoZ home » English to Greek » Tech/Engineering

wind shears

Greek translation: διάτμηση ανέμου


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:wind shears
Greek translation:διάτμηση ανέμου
Entered by: Rania Papadopoulou

22:52 Oct 28, 2002
English to Greek translations [PRO]
Tech/Engineering / Aeroplanes
English term or phrase: wind shears
...aeroplanes can be warned of bad weather cells or possible wind shears, as well as other aircraft in the area.
Rania Papadopoulou
Greece
διάτμηση ανέμου
Explanation:
I found διάτμηση ανέμου in Eurodicautom; I haven't used the term in Greek, but from what I know a wind shear it's a sudden change in a property of the air such as direction, speed, etc. And they cause turbulence which prevents the flight from being smooth.
Selected response from:

Maria Karra
United States
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1διάτμηση ανέμου
Maria Karra
5 +1απότομες μετατοπίσεις του ανέμου
Natassa Iosifidou
5Διατμητικός άνεμος
Vassilios Ikonomidis


  

Answers


16 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
διάτμηση ανέμου


Explanation:
I found διάτμηση ανέμου in Eurodicautom; I haven't used the term in Greek, but from what I know a wind shear it's a sudden change in a property of the air such as direction, speed, etc. And they cause turbulence which prevents the flight from being smooth.

Maria Karra
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in GreekGreek
PRO pts in pair: 559

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Betty Revelioti
8 hrs

11 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
απότομες μετατοπίσεις του ανέμου


Explanation:
wind shear = απότομη αλλαγή στη διεύθυνση και την ένταση του αέρα.

Από μια μικρή έρευνα που έχω κάνει πάνω στην αεροπορική ορολογία, το wind shear, στην πολιτική αεροπορία, τουλάχιστον, το χρησιμοποιούν ως έχει.

Το "διάτμηση αέρα" που βρήκα κι εγώ, έμαθα ότι δεν ισχύει.

Αν θέλεις, όμως, μια σύντομη και ασφαλή μετάφραση, θα πρότεινα το "απότομη μετατόπιση του ανέμου".

--------------------------------------------------
Note added at 2002-10-29 09:58:28 (GMT)
--------------------------------------------------

Διορθώσεις:

wind shear = απότομη αλλαγή στη διεύθυνση και την ένταση του ανέμου

Διάτμηση \"ανέμου\" και όχι \"αέρα\"

Natassa Iosifidou
Greece
Native speaker of: Greek
PRO pts in pair: 234

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Maria Karra: Tha protimousa "allagh", "metatroph", oxi "metatopisn". De metatopizetai o avemos, alla allazei kateuthyvsn, piesn, klp. Episns to "evtash" xrnsimopoieitai gia tov nxo, oxi gia tov avemo ap'o,ti kserw (para movo stnv kathnmerivn).
4 hrs
  -> Maria, isws na eheis dikio alla den prokeitai gia authaireti metafrasi. Rwtisa anthrwpous pou to sygkekrimeno antikeimeno einai to epaggelma tous kai tous embistevomai kai sto thema tis glwssas.

agree  Joanna5
2 days23 hrs

3 days14 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Διατμητικός άνεμος


Explanation:
Ήθελα να σου δώσω μια καλύτερη επεξήγηση του όρου.
Διατμητικός άνεμος (Wind shear): Aπότομη τοπική και χρονική μεταβολή της διεύθυνσης και της ταχύτητας του ανέμου.

Μπορείς να συμβουλευθείς την τοποθεσία
www.interkosmos.gr/weather/lexicon.htm

Η διαφορά έγκειται στο ότι πρόκειται για συγκεκριμένο είδος ανέμου (διατμητικός) και όχι για μια συμπεριφορά ενός κάποιου ανέμου (διατμήσεις).
Είναι ένας πολύ επικίνδυνος άνεμος για την αεροπορία διότι είναι τρομερής έντασης και απρόβλεπτης κατεύθυνσης (συνήθως κατακόρυφης, ανοδικής ή καθοδικής)και δημιουργείται συνήθως στο χώρο μεταξύ δύο μελανοσωρητών (νέφη Cumulus Nimbus) που δημιουργούν έντονες βαρομετρικές μεταβολές.
Τα σύγχρονα επιβατικά αεροσκάφη έχουν μια συσκευή για τον εντοπισμό των windshears η οποία λέγεται wind shear alert και η οποία λειτουργεί με τη βοήθεια ραντάρ ντόπλερ το οποίο εντοπίζει έντονες μετακινήσεις αερίων μαζών.

Ο όρος wind shear αποτελεί έναν διεθνώς καθιερωμένο όρο, και σε εξειδικευμένα κείμενα αεροπορίας, μπορεί κάλλιστα να αφεθεί ώς έχει.Μάλιστα πολλές φορές οι ελληνικοί όροι στην αεροπορία δημιουργούν σύγχιση.

Οι γνώσεις μου στο αντικείμενο προέρχονται και από την εμπειρία μου ως πιλότος μονοκινητήριων αεροσκαφών εδώ και 8 χρόνια.

Λυπάμαι που δεν μπόρεσα να σε βοηθήσω πιό πρίν, αλλά μόλις τώρα είδα την ερώτησή σου.

Συναδελφικούς χαιρετισμούς,
Βασίλης Οικονομίδης


    Reference: http://www.interkosmos.gr/weather/lexicon.htm
Vassilios Ikonomidis
Greece
Native speaker of: Greek
PRO pts in pair: 16