KudoZ home » English to Hungarian » Accounting

account payable

Hungarian translation: nettó tartozás


22:02 Jul 25, 2005
English to Hungarian translations [Non-PRO]
Bus/Financial - Accounting
English term or phrase: account payable
"net account payable"
Hungarian translation:nettó tartozás
Explanation:
mondanám én...
Selected response from:

Ágnes Fülöp
Netherlands
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3nettó tartozás
Ágnes Fülöp
5Kötelezettségegek (áruszállításból, szolgáltatás teljesítéséből)
Ivan Frankovics
3fizetendő számla
Péter Tófalvi


  

Answers


19 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
nettó tartozás


Explanation:
mondanám én...


    Reference: http://portal.ksh.hu/pls/ksh/docs/hun/ingyenes/h5/hk/2004/03...
Ágnes Fülöp
Netherlands
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 3
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Eva Blanar: nettó szállítók - esetleg nettó szállítói tartozás (igen, furcsa a kifejezés, de azt muszáj érzékeltetni, hogy árukkal és szolgáltatásokkal kapcsolatos tartozásról van szó)
6 hrs
  -> köszi Éva, nekem a nettó szállítók nyelvtanilag kicsit furcsán hangzik, de kétségtelenül létezik; a kötelezettségek is jó, bár én annak angol megfelelőjeként többnyire a liabilities-zel találkoztam

agree  juvera: (Nettó) szállítói tartozás. A kötelezettség-liability összefog minden tartozást, adókat, adóságot, fizetéseket, stb. A liability ellentéte az asset, míg az account payable ellentéte az account receivable. Jobb nem összekeverni az acc.rec. és a liabilityt.
10 hrs
  -> köszi juvera

agree  Maxipocak: http://www.websters-online-dictionary.org/definition/account...
6 days
  -> köszi!

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Kötelezettségegek (áruszállításból, szolgáltatás teljesítéséből)


Explanation:
röviden szokták "Szállítők"-nak is hivni.

Ivan Frankovics
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in CroatianCroatian

7 days   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
fizetendő számla


Explanation:
net account payable = fizetendő számla nettó egyenlege

Péter Tófalvi
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 8




Voters for reclassification
as
PRO / non-PRO
PRO (2): Ágnes Fülöp, Péter Tófalvi