KudoZ home » English to Hungarian » Accounting

management letter

Hungarian translation: levél a vezetőségtől


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:management letter
Hungarian translation:levél a vezetőségtől
Entered by: JANOS SAMU

20:17 Mar 29, 2002
English to Hungarian translations [PRO]
Bus/Financial - Accounting / audit
English term or phrase: management letter
Ez az a levél, amelyet általában a részvénytársaság vezetése (az Igazgatóság elnöke) "Dear Shareholders" kezdettel az éves jelentéshez fűz, és amelyben magyarázatot fűz az éves beszámolóhoz + a stratégiához. A szövegkörnyezetem olyan, ahol nem lehet tudni, hogy rt-ről, vagy kft-ről van szó, pontosabban mindkettőre vonatkoznia kell, ezért a "részvényesekhez intézett levél" és hasonlók nem jók. Én "vezetői állásfoglalásra" gondoltam, kaphatnék véleményeket? Előre is kösz!
Eva Blanar
Hungary
levél a vezetőségtől
Explanation:
Én szándékozasan nem használnám a vezetői levél kifejezést, mert kicsit erőltetett. Az állásfoglalás és a beszámoló sem praktikus, mert ezek utalnak a tartalomra és az angol általánosabb. Mi van ha felhívás, mi van ha csak tájékoztató? Ezért minél általánosabb, annál jobb. Még azért is nem vezetői, mert nem tudjuk, hogy ki írja alá, az elnök, a pénzügyi alelnök, a biztonsági osztály főnöke stb.
Sőt talán a Levél a vállalatvezetőségtől elnevezést használnám, mert a vállalat jól bevált magyar szó többféle üzleti csoportosulásra.
Selected response from:

JANOS SAMU
United States
Grading comment
Köszönöm, azt hiszem, ez a legjobb megoldás!
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3levél a vezetőségtől
JANOS SAMU
5Vezetői Levélxxxivw
4ügyviteli (kör)levélMarika4150
4az igazgatóság levele
Andras Szekany


  

Answers


24 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
Vezetői Levél


Explanation:
"Nem tartalmazza a hosszú jelentés a könyvvizsgáló észrevételeit, a vezetésnek tett javaslatait sem, mert ezeket a megnevezett Vezetői Levélben (Management Letter) kell rögzíteni. A könyvvizsgálói jelentés címezve van, és a címzettek többnyire a társaság tulajdonosai, részvényesei."
[Idezet a "A Konyvvizsgalati Megbizasok Feltetelei" dokumentumbol]


    Reference: http://www.mkvk.hu/standard/700.doc
xxxivw
PRO pts in category: 4

53 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
levél a vezetőségtől


Explanation:
Én szándékozasan nem használnám a vezetői levél kifejezést, mert kicsit erőltetett. Az állásfoglalás és a beszámoló sem praktikus, mert ezek utalnak a tartalomra és az angol általánosabb. Mi van ha felhívás, mi van ha csak tájékoztató? Ezért minél általánosabb, annál jobb. Még azért is nem vezetői, mert nem tudjuk, hogy ki írja alá, az elnök, a pénzügyi alelnök, a biztonsági osztály főnöke stb.
Sőt talán a Levél a vállalatvezetőségtől elnevezést használnám, mert a vállalat jól bevált magyar szó többféle üzleti csoportosulásra.

JANOS SAMU
United States
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 10
Grading comment
Köszönöm, azt hiszem, ez a legjobb megoldás!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxbgrocock: vagy lehet jelzős kifejezésként, "(vállalat)vezetőségi levél"
58 mins

agree  Attila Piróth: A vezetőség valóban jobb, mint a vezető.
1 hr

agree  Katalin Horváth McClure: Igy jó, ne tedd bele a "vállalat"-ot, mert igy általánosabb. Például lehet ez egy non-profit szervezet beszámolója is.
4 hrs

1 day14 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
az igazgatóság levele


Explanation:
a "vezetés" fogalom a magyarban nem pontos, sőt némileg lejáratott, a funkció egyértelműen az igazgatóság, amely mind rt. mind kft. esetében kb. jó - kft.nél ügyvezetés lenne, de ezt is szokás igazgatóságnak nevezni, mert ...

Andras Szekany
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

3 days12 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
ügyviteli (kör)levél


Explanation:
ha tobb cimzett van a 'korlevel' kifejezobb

Marika4150
Romania