KudoZ home » English to Hungarian » Accounting

tangible fixed asset

Hungarian translation: tárgyi eszközök


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:tangible fixed asset
Hungarian translation:tárgyi eszközök
Entered by: Krisztina Kotai

10:32 Oct 27, 2007
English to Hungarian translations [PRO]
Bus/Financial - Accounting
English term or phrase: tangible fixed asset
Két kifejezés magyar megfelelőjét keresem, az egyik a tangible fixed asset. Magyarul tárgyi (dologi) állóeszköz? A Findict szótárában ez áll, de kevés találat van rá a google-n.
Krisztina Kotai
Hungary
tárgyi eszközök
Explanation:
vagy:
állóeszközök
Selected response from:

Péter Tófalvi
Hungary
Grading comment
Köszönöm a választ!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3tárgyi eszközök
Péter Tófalvi
5materiális javakAndrea Garamvölgyi
4materiális eszközök
Attila Széphegyi


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
tangible fixed assets
tárgyi eszközök


Explanation:
vagy:
állóeszközök

Péter Tófalvi
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 8
Grading comment
Köszönöm a választ!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  juvera: Állóeszközök a régi nevük.
1 hr

agree  Eva Blanar: tárgyi eszköz esetleg "befektetett tárgyi eszköz"
9 hrs

agree  ValtBt
19 hrs

3 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
materiális javak


Explanation:
Tehát materiális és immateriális javak
Azért javak, mert az asset a vagyoni eszközöket is magába foglalja.

Andrea Garamvölgyi
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

30 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
materiális eszközök


Explanation:
"A tangible fixed asset is a physical fixed asset. Tangible fixed assets are land, buildings, machinery (in the U.S. known as property, plant, equipment), etc"
http://vernimmen.com/html/glossaire/definition_tangible_fixe...

"A ROA módszereknél az adózás előtti eredményt viszonyítjuk a materiális eszközök értékéhez és az így kapott megtérülési mutatót viszonyítjuk az iparág átlagához."
http://209.85.135.104/search?q=cache:SRMVVcOre78J:www.mvt.bm...


--------------------------------------------------
Note added at 3 óra (2007-10-27 14:05:13 GMT)
--------------------------------------------------

A számvitelben mindenképpen "tárgyi eszköz" (a tangible jelző nélkül is), de azon kívül van ilyen fordítása is.
"Az elmélet szerint az erőforrások lehetnek materiális eszközök, például termelési kapacitások, ingatlanok, immateriális eszközök, mint a vállalat reputációja."
http://209.85.135.104/search?q=cache:3FK5o6aCDpMJ:www.lib.un...


Attila Széphegyi
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 12