KudoZ home » English to Hungarian » Accounting

Invoice receipt

Hungarian translation: számlabizonylat


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Invoice receipt
Hungarian translation:számlabizonylat
Entered by: Anna Sarolta Sándor

17:30 Jan 31, 2009
English to Hungarian translations [PRO]
Bus/Financial - Accounting / receipts
English term or phrase: Invoice receipt
Invoice receipts can be reprinted at any time during a period of 13 months.

(Cégnév) uses this Menu to print duplicate receipts and invoice receipts for completed trade transactions.
Anna Sarolta Sándor
számlabizonylat
Explanation:
Elektronikus számlázásnál gyakran fordul elő ez a kifejezés. Nem tudom, hogy mi a különbség a számla és a számlabizonylat között, de hátha valaki elmondja...
Selected response from:

Zsuzsa Berenyi
Hungary
Grading comment
Köszönöm a választ!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +7számlabizonylatZsuzsa Berenyi
4beérkezett számlák /számla beérkezések
Katalin Szilárd
4kiegyenlített számlaxxxhollowman


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
invoice receipt
kiegyenlített számla


Explanation:
A szövegben -> kiegyenlített számlák
Ld.: Az EU Hivatalos Kifejezéstára

xxxhollowman
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: Köszönöm a választ!


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
invoice receipt
beérkezett számlák /számla beérkezések


Explanation:
Szerintem invoice receipts = receipt of the invoices.
A receipt itt átvételt jelent. A mondatban az első "receipts" valószínű "good receipts", az pedig a beérkezett áruk. Bár a mondatban nem szerepel a "goods" szó, de másra nem igazán vonatkozhat.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2009-01-31 19:29:55 GMT)
--------------------------------------------------

Természetesen, ha csak az invoice receipt kifejezést vesszük, akkor az egyes szám: beérkezett számla /számla beérkezés

Katalin Szilárd
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 28
Notes to answerer
Asker: Köszönöm a választ!


2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +7
invoice receipt
számlabizonylat


Explanation:
Elektronikus számlázásnál gyakran fordul elő ez a kifejezés. Nem tudom, hogy mi a különbség a számla és a számlabizonylat között, de hátha valaki elmondja...

Example sentence(s):
  • Az Adó- és Pénzügyi Ellenőrzési Hivatal (APEH) 650 millió nyugta- és számlabizonylat előállítására alkalmas sorszámot adott ki több mint 250 nyomdának. http://www.hirkereso.hu/hirgyujtemeny/gazdasag/adohivatal/adohivatal-78.html

    Reference: http://www.jogiforum.hu/hirek/14713
    Reference: http://metrisoft.dsl.vnet.hu/e107_plugins/custompages/termek...
Zsuzsa Berenyi
Hungary
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 12
Grading comment
Köszönöm a választ!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andrea Garamvölgyi
2 mins

agree  Rózsa Parajdi: Angliában az "invoice"="számla", "receipt"="nyugta" és "invoice receipt"="számlabizonylat", amit a kliensnek adsz, miután ő kifizette a számlát.
2 hrs

agree  Zoltán Kulcsár
14 hrs

agree  csetszon
1 day4 hrs

agree  Tradeuro Language Services
1 day12 hrs

agree  Attila Bielik
2 days13 hrs

agree  boaveronika
657 days