ProZ.com global directory of translation services
 The translation workplace
Ideas
KudoZ home » English to Hungarian » Accounting

teljességi nyilatkozat

Hungarian translation: Letter of Representation

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:teljességi nyilatkozat
Hungarian translation:Letter of Representation
Entered by: texlazar

10:13 Sep 22, 2004
English to Hungarian translations [PRO]
Bus/Financial - Accounting / auditing
English term or phrase: teljességi nyilatkozat
A vizsgált cég nyilatkozata a könyvvizsgáló felé arról, hogy a cég a legjobb tudása és meggyőződése szerint képviselte az audittal kapcsolatos céges ügyeket.
Judit7
Hungary
Letter of Representation
Explanation:
Forrás: PriceWaterhouseCoopers Német-angol-magyar audit szótár, KJK Bp. 1999.
Egy amerikai cég esetében rendszeresen ezt használtam -- megfelelt. A keresőbe beírva pár ezer találatot ad -- itt utána lehet olvasni.
Selected response from:

texlazar
Hungary
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5Letter of Representation
texlazar
4 +1statement of completeness
Eva Blanar
5management representation letter
SZM
4 +1declaration of completenessAndras Mohay
4COMPLETENESS STATEMENTMr. George
4full disclosure certificationxxxwfarkas
3full disclosure statementSamsung


  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
teljességi nyilatkozat
statement of completeness


Explanation:
szerintem

Eva Blanar
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 79

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andras Mohay: IOgazad van, Éva. És nyilván több megoldás létezik
7 mins

12 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
teljességi nyilatkozat
full disclosure statement


Explanation:
a full disclosure biztos


    www.findarticles.com/p/articles/ mi_m1568/is_n11_v25/ai_15112815
Samsung
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
teljessιgi nyilatkozat
declaration of completeness


Explanation:
... OK. Apr 13 2001, Vollständigkeitserklärung, Declaration of completeness, ... ... Apr
13 2001, Vollständigkeitserklärung )2. Versuch, Declaration of Completeness, ... ...
www.proz.com/ ?sp=k_h&disc=6&pair=deu_eng&eid_s=1269 - 34k

--------------------------------------------------
Note added at 16 mins (2004-09-22 10:30:52 GMT)
--------------------------------------------------

Bocs, a javaslat ott \"assertion of completeness\", csak figyelmetlenségből azt írtam megoldásként, amin elindultam (s ami más területen létezik).



Andras Mohay
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Eva Blanar: szerintem jó ez is (egyszerre sürgölődtünk)
2 mins

17 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
teljességi nyilatkozat
management representation letter


Explanation:
Az (IAS) International Accounting Standards szerint ez az elfogadott.

SZM
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

26 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
teljességi nyilatkozat
Letter of Representation


Explanation:
Forrás: PriceWaterhouseCoopers Német-angol-magyar audit szótár, KJK Bp. 1999.
Egy amerikai cég esetében rendszeresen ezt használtam -- megfelelt. A keresőbe beírva pár ezer találatot ad -- itt utána lehet olvasni.

texlazar
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 4

46 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
teljességi nyilatkozat
COMPLETENESS STATEMENT


Explanation:
Auditingül ezt így mondják. Nyilván eltérő az angol és amerikai szóhasználat, a Számvevőszék azonban (nemzetközi szabványt elfogadva) így használja. Ettől - a törvényi előírások országonként eltérőek - egy-egy országban használhatnak mást is. A megbízón múlik milyen sztenderdhez (sic!) ragaszkodik

Mr. George

1326 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
full disclosure certification


Explanation:
This is reference to SOX requirements for full disclosure by management.

xxxwfarkas
Canada
Specializes in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in FrenchFrench