KudoZ home » English to Hungarian » Advertising / Public Relations

Compliance Leader

Hungarian translation: jogszabályi megfelelésért felelős vezető


07:54 Sep 21, 2007
English to Hungarian translations [PRO]
Marketing - Advertising / Public Relations
English term or phrase: Compliance Leader
Erre biztosan létezik egy gyönyörű magyar elnevezés - ha nem, hát most itt a nagy alkalom!

Köszönöm!
Jozsef Gal
Hungarian translation:jogszabályi megfelelésért felelős vezető
Explanation:
Ez kicsit hosszabb, de jobban érthető.

A "compliance" általában "jogszabályi megfelelés", erre a Google is ad jó pár találatot.

Ebben a kategóriában találtam nemrég egy gyöngyszemet: "Human Rights Champion" - mármint az a személy, aki a vállalaton belül gondoskodik arról, hogy mindenki betartsa az alapvető emberi jogokat.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2007-09-21 09:36:40 GMT)
--------------------------------------------------

a "vezető" helyett esetleg egyszerűen "személy" is szerepelhet
Selected response from:

Csaba Ban
Hungary
Grading comment
Kösz mindenkinek az erőfeszítést és segítséget.

Kellemes napot.
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2jogszabályi megfelelésért felelős vezető
Csaba Ban
4 +1Szabályozásügyi vezető
Gusztáv Jánvári
3compliance vezetőxxxzsuzsa369


Discussion entries: 4





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
compliance leader
jogszabályi megfelelésért felelős vezető


Explanation:
Ez kicsit hosszabb, de jobban érthető.

A "compliance" általában "jogszabályi megfelelés", erre a Google is ad jó pár találatot.

Ebben a kategóriában találtam nemrég egy gyöngyszemet: "Human Rights Champion" - mármint az a személy, aki a vállalaton belül gondoskodik arról, hogy mindenki betartsa az alapvető emberi jogokat.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2007-09-21 09:36:40 GMT)
--------------------------------------------------

a "vezető" helyett esetleg egyszerűen "személy" is szerepelhet

Csaba Ban
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 3
Grading comment
Kösz mindenkinek az erőfeszítést és segítséget.

Kellemes napot.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andrea Szabados: esetleg "jogszabályi és szakmai megfelelésért" pontosabb lenne - különböző iparági követelményeknek, szabványoknak, normáknak, ISO stb. is meg kell felelni... A másik meg emberi jogi élharcos ;-)
2 hrs

neutral  Andras Malatinszky: Ez nem fér rá egy névjegyre :-)
4 hrs

agree  Katalin Horváth McClure: Igen, a compliance az jogszabályi megfelelés (ha belső szabályokról van szó, azok is általában jogszabályi követelményeken alapulnak). A "szakmai" nem kell. Rövidebben lehet "jogszabályi megfelelési vezető". http://www.piacesprofit.hu/?r=14714
4 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
compliance leader
compliance vezető


Explanation:
Én meghagynám a "compliance"-t angolul, mivel nem tudjuk, hogy pontosan milyen szabályok követéséért felelős az illető.

Az alábbiakban például a compliance vezető a belső adatvédelemért felelős, tehát itt a vállalton belüli szabályzat betartásáról lehet szó:

"Adatkezeléssel kapcsolatos panaszaival, kérjük, forduljon a K&H Bank belső adatvédelmi felelőséhez:
Dr. Csaba József
Compliance vezető"

https://www.khb.hu/portal/page?_pageid=243,457524&_dad=porta...

Van néhány további példa a "compliance vezető" használatára, bár nem sok:

http://www.google.hu/search?hl=hu&ie=ISO-8859-2&q="complianc...

Zárójelben utána potosabban körül lehet írni a munkakört, ha ez kiderül a szövegkörnyezetből.

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2007-09-21 10:57:56 GMT)
--------------------------------------------------

Sajnos nem működik az első link, de ha a negyedik Google találatra klikkelünk, akkor megjelenik ez a referencia.

xxxzsuzsa369
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

7 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
compliance leader
Szabályozásügyi vezető


Explanation:
Ez mégiscsak magyar, viszont nem korlátozódik a jogszabályokra, hiszen amellett vannak pl. szabványok és céges előírások is, szövegkörnyezet híján pedig könnyen lehet, hogy a muki ezekért [is] felel.

Gusztáv Jánvári
Hungary
Works in field
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Krisztina Lelik
22 hrs