KudoZ home » English to Hungarian » Agriculture

seed hopper

Hungarian translation: magtartály


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:seed hopper
Hungarian translation:magtartály
Entered by: Zsuzsa Bedo

14:42 Mar 28, 2007
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Agriculture
English term or phrase: seed hopper
Quick release seed hopper and meter
The large 70 litre seed hopper and meter assembly can be quickly mounted or removed.
No tools required.
An exceptionally large hopper with 105 litre capacity is an option.
Zsuzsa Bedo
Hungary
magtartály
Explanation:
a google 1000 találatot hoz ki, bár nem néztem végig mindegyiket az első tít meggyőzőtt
Selected response from:

Istvan Nagy
Hungary
Grading comment
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2magtartályIstvan Nagy
4 +1magadagoló (tartály)
Attila Piróth
3 +2magládaHalmoforBT
4magtölcsér
Áron Török


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
magtölcsér


Explanation:
Szintén vetőgépnél a kis tölcsér ami adagolja a magokat a barázdába.


    Reference: http://southeastfarmpress.com/news/101905-Bubble-hopper/
Áron Török
Romania
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 3

28 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
magláda


Explanation:
Erre vannak Google találatok. Egyébként is 70 és 105 literes valami láda lehet, tölcsér nem.

HalmoforBT
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Dora Miklody: Nem a méret teszi a tölcsért, vannak ilyen nagy tölcsérek is, de ez valában jobban hasonlít egy ládára bár az egyik oldala/sarka felé mindig lejt, hogy ne maradjanak benne a magok
10 mins
  -> Ugyanis se vetőtölcsér, sem magtölcsér nincs az Interneten.

agree  ilaszlo: vagy magtartály
15 mins
  -> köszönöm

agree  Istvan Nagy: magtartály az, aminek nevezik
5 hrs
  -> Igazatok van, sokkal több találatot ad.

neutral  Attila Piróth: "A vetőelemek paralelogramma felfüggesztésből, magtölcsérből, mélységállító kerékből, tömörítő kerékből, csoroszlyából és takarólemezekből állnak (2. ábra)." http://tinyurl.com/yqh2uo
5 hrs
  -> Tartom a tétet, 105 kg-os tölcsér nincs. A tölcsérek a talajjal érintkező, csuklós felfüggesztésű elemek, ha pl. egy nagy rögbe ütköznek, az felemeli őket, majd a súlyuktól visszasüllyednek a talajra. Életben láttam vetőgépeket működni.

58 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
magadagoló (tartály)


Explanation:
Vagy vetőmag-adagoló (tartály). A "hopper" az adagolásra utal.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2007-03-28 15:55:56 GMT)
--------------------------------------------------

Zsuzsa kérdésére: meter = mérő(műszer), vagyis a kiszórt mag mennyiségét méri. Beállítod a tervezett adagolási sebességet (x kg / hektár); ekkor a magadagoló tartály nyílásának mérete beállításra kerül. Mész egy-két fordulónyit a géppel, és utána ellenőrzöd, hogy a mérőműszer adatai alapján igényel-e módosítást a beállítás.
De valamilyen leírás talán szerepel az anyagban, amit fordítasz, az talán mérvadóbb. A fenti megoldással már találkoztam egy vetőgép használati útmutatójában.

Attila Piróth
France
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 16
Notes to answerer
Asker: Ha a hopper adagol, akkor a "meter" - seed hopper and meter - mire utal?


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Istvan Nagy
5 hrs

6 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
magtartály


Explanation:
a google 1000 találatot hoz ki, bár nem néztem végig mindegyiket az első tít meggyőzőtt


    www.caseih.hu/termekek_aratogepek_axialflow_8010_magtartaly.php - 13k
Istvan Nagy
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 2

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  HalmoforBT
8 hrs
  -> köszönöm

agree  Katalin Rozália Szász: Itt is van egy jó link: http://www.agraroldal.hu/traktor-3_cikk.html
13 hrs