KudoZ home » English to Hungarian » Art/Literary

belly drawer

Hungarian translation: felfüggesztett fiók, alsó fiók


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:belly drawer
Hungarian translation:felfüggesztett fiók, alsó fiók
Entered by: Palko Agi

14:25 Mar 22, 2002
English to Hungarian translations [PRO]
Art/Literary
English term or phrase: belly drawer
The lawyer unlocked the belly drawer of his desk and removed a worn leather portfolio...


Milyen fiók? Kerestem az Internetes szótárakban is, sehol nem találtam.
Palko Agi
also fiok
Explanation:
Nos, tulajdonkeppen nem "hasas" fiokrol van szo, hanem egy asztalka / iroasztal "fo" fiokja alatti fiokrol. Ez lehet egeszen lapos is; nem azert "belly", mintha "hasas" lenne. Kullemere nezve lehet akar ugyanolyan, mint az asztallapba helyezett fiok. A "fo" fiok beepul az asztalba - ez nem, hanem, mint egy pocak lecsung az elobbihez kepest. Szaknyelven ugy hivjak, "felfuggesztett fiok", de egy regenyforditasban (es nem butortorteneti ertekezesben) ez nyilvan zavaroan hatna. Javaslatom tehat egyszeruen "fiok" vagy "also fiok" lenne itt.
Selected response from:

xxxivw
Grading comment
Nagyon köszönöm. Tulajdonképpen a szövegkörnyezet szempontjából majdnem mindegy, sima fiók is megteszi, csak én vagyok ilyen "bogaras", hogy szeretek - szeretnék - mindent rendesen lefordítani.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1hmm...
Endre Both
4 +1középső fiók
Elvira Stoianov
4 +1also fiokxxxivw
3Belső fiók / rejtett fiók
Attila Piróth


  

Answers


27 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
középső fiók


Explanation:
van itt egy rajz, de nem láttam hogy hol lenne a második fiók. Talán te látod. De gondolom hogy az alsó részben van a belly drawer


    Reference: http://www.daneshomeantiques.com/SEWING_RELATED_PG.html
Elvira Stoianov
Luxembourg
Native speaker of: Native in RomanianRomanian, Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 30

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Endre Both: A képen az alsó hasas, trapéz alakú valami a belly drawer.
12 mins
  -> köszönöm, én is arra gondoltam, de nem igazán olyan mint egy fiók

29 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Belső fiók / rejtett fiók


Explanation:
Tipp, mert nem teljesen egyértelmű azokban a szövegekben sem, amiket találtam. De alighanem olyan fiók
ami az íróasztal belsejében van (elrejtve). A két legjobb példa:

… were enhanced by my secretary's homemade hashish munchies, kept in
the belly drawer of my desk. I smoked five packs a day. I put on 30 pounds

Her voice had changed. I looked at her. The impish glint was gone. She was asking me something else.
"Yeah." I pulled the envelope from my belly drawer. "I’m going to submit it after our conference this morning."

A szövegrészletek alapján úgy tűnik, ebben általában értékesebb dolgokat tarthatnak.
Ha a te szövegedben is ilyesmiről van szó, akkor még egy hozzávetőleges egyezés esetén is nyugodtan beleírhatod ezt. Ha megáll a mondat a lábán és a szövegösszefüggésbe beleillik, nem akkora baj, ha picit színezed a fordítást.



    Reference: http://www.laweekly.com/ink/98/40/wls-haefele.shtml
    Reference: http://www.squidge.org/3wstop/sgame16.html
Attila Piróth
France
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 2671

33 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
hmm...


Explanation:
Itt van két kép, hátha segít.

Úgy tűnik, egy nagy, hasas alsó fiókról van szó.


    Reference: http://www.amerantfurn.com/V-361P.html
    Reference: http://www.amerantfurn.com/S-518P.html
Endre Both
Germany
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 241

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxivw: Szerintem is also fiok. Itt egy masik kep: http://www.daneshomeantiques.com/SMALLTABLES.html
4 hrs

19 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
also fiok


Explanation:
Nos, tulajdonkeppen nem "hasas" fiokrol van szo, hanem egy asztalka / iroasztal "fo" fiokja alatti fiokrol. Ez lehet egeszen lapos is; nem azert "belly", mintha "hasas" lenne. Kullemere nezve lehet akar ugyanolyan, mint az asztallapba helyezett fiok. A "fo" fiok beepul az asztalba - ez nem, hanem, mint egy pocak lecsung az elobbihez kepest. Szaknyelven ugy hivjak, "felfuggesztett fiok", de egy regenyforditasban (es nem butortorteneti ertekezesben) ez nyilvan zavaroan hatna. Javaslatom tehat egyszeruen "fiok" vagy "also fiok" lenne itt.

xxxivw
PRO pts in pair: 119
Grading comment
Nagyon köszönöm. Tulajdonképpen a szövegkörnyezet szempontjából majdnem mindegy, sima fiók is megteszi, csak én vagyok ilyen "bogaras", hogy szeretek - szeretnék - mindent rendesen lefordítani.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Endre Both: OK.
11 hrs