KudoZ home » English to Hungarian » Automotive / Cars & Trucks

harmonic balancer puller

Hungarian translation: a harmonikus kiegyenlítőtengely kiemelője


16:51 Apr 7, 2007
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Automotive / Cars & Trucks / szerszám
English term or phrase: harmonic balancer puller
Sziasztok!

Sajnos nem túl sok a szövegkörnyezet:

Harmonic balancer puller - Machined from 1 piece of high tensile steel

Itt egy fénykép róla:
http://www.greattoolspecials.com/servlet/the-22485/OTC-Harmo...
Krisztina Ványa
Hungary
Hungarian translation:a harmonikus kiegyenlítőtengely kiemelője
Explanation:
A "harmonic balancer" a műszaki szótár szerint harmonikus kiegyenlítő, de a gyakorlatban ezt kiegyenlítőtengelynek hívják.
A puller az a szerszám, amivel ezt a tengelyt kiemelik.
Lehetne egy hosszú összetételt alkotni, hogyaszongya:
"harmonikus kiegyenlítőtengely-kiemelő", de ez szerintem nem szép, jobb szétszedve megoldani:
"a harmonikus kiegyenlítőtengely kiemelője"
vagy
"kiemelő a harmonikus kiegyenlítőtengelyhez"

Példák az angol és magyar használatra:

"A harmonic balancer (also called crank pulley damper, torsional damper or vibration damper) is a device connected to the crankshaft of an engine to reduce torsional vibration."
Wikipedia

"Két kiegyenlítőtengely felügyeli a motor rezgésmentes működését."
http://totalcar.hu/tesztek/haszon/b2500friss/

"Fogaskerék hajtású kiegyenlítőtengely révén kiegyensúlyozott a motor."
http://www.lakamoto.hu/?tipus=enduro&masol=ok&subc=motor
Selected response from:

Katalin Horváth McClure
United States
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2a harmonikus kiegyenlítőtengely kiemelője
Katalin Horváth McClure
5harmonikus kegyenlítőtengely lehúzó
Peter Elek


  

Answers


10 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
a harmonikus kiegyenlítőtengely kiemelője


Explanation:
A "harmonic balancer" a műszaki szótár szerint harmonikus kiegyenlítő, de a gyakorlatban ezt kiegyenlítőtengelynek hívják.
A puller az a szerszám, amivel ezt a tengelyt kiemelik.
Lehetne egy hosszú összetételt alkotni, hogyaszongya:
"harmonikus kiegyenlítőtengely-kiemelő", de ez szerintem nem szép, jobb szétszedve megoldani:
"a harmonikus kiegyenlítőtengely kiemelője"
vagy
"kiemelő a harmonikus kiegyenlítőtengelyhez"

Példák az angol és magyar használatra:

"A harmonic balancer (also called crank pulley damper, torsional damper or vibration damper) is a device connected to the crankshaft of an engine to reduce torsional vibration."
Wikipedia

"Két kiegyenlítőtengely felügyeli a motor rezgésmentes működését."
http://totalcar.hu/tesztek/haszon/b2500friss/

"Fogaskerék hajtású kiegyenlítőtengely révén kiegyensúlyozott a motor."
http://www.lakamoto.hu/?tipus=enduro&masol=ok&subc=motor



    Reference: http://en.wikipedia.org/wiki/Harmonic_balancer
Katalin Horváth McClure
United States
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 64
Notes to answerer
Asker: Köszönöm szépen!


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  juvera: A "harmonic" lengés-csillapított akar lenni./lehet, hogy még nem ébtredtem fel eléggé. :-)
8 hrs
  -> Háát, a nyomáslengés szerintem más kategória, kompresszor, szivattyú esetén van olyan. Ez mechanikus téma, rezgés, vibráció, nem nyomás.

agree  János Kohl
4 days

2 days2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
harmonikus kegyenlítőtengely lehúzó


Explanation:
Ez egy szerszám, amivel szét lehet szerelni a szerkezetet

Peter Elek
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian