KudoZ home » English to Hungarian » Biology (-tech,-chem,micro-)

VA steel

Hungarian translation: VA-acél


17:42 Mar 15, 2008
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Biology (-tech,-chem,micro-) / biogas plant
English term or phrase: VA steel
All elements installed inside the fermentation chambers are made out of corrosion resistant materials such as VA steel and synthetics.
DR CHATONNETNÉ Pálma, MS, MA Translation
Hungary
Hungarian translation:VA-acél
Explanation:
Érdemes elolvasni a Székány András által adott linket

A gyakorlat ezeket az acélötvözeteket két csoportra osztja, amit a gyár fel is tüntet gyártmányain, VM- és VA - acélnak nevezi. A „VM - acél” 13-14 % krómot és 1-2 % nikkelt tartalmaz, rozsdamentes és némely savval szemben ellenálló. A „VA - acél” 18-20 % krómot tartalmaz és 8-9 % nikkelt és nemcsak rozsdamentes, hanem savakkal és egyéb vegyi anyagokkal szemben is teljesen ellenálló.

http://www.lakberendezes.hu/magazin/mutat.php?id=278

rozsdamentes (VA) acél rozsdamentes (VA) acél rozsdamentes (VA) acél rozsdamentes (VA) acél. Katalógusszám. 4072. 4073. 4069. 4070. Bekez. kúp kivitele ...
www.boss2006.hu/Formex.pdf
Selected response from:

Andras Mohay
Grading comment
Nagyon sok köszönet Mohay Professzor Úrnak
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 -1vanádiumacéljuvera
4VA-acélAndras Mohay
4 -2(a Voest-Alpine által gyártott) saválló acél
István Hirsch


Discussion entries: 2





  

Answers


29 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -1
va steel
vanádiumacél


Explanation:
VA steel - vanádiumacél.
Benne van a M&T szótárban vanadium alatt.

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2008-03-15 20:32:32 GMT)
--------------------------------------------------

vanadium steel - steel alloyed with vanadium for greater strength and high-temperature stability
www.thefreedictionary.com/vanadium steel

Vanadium forged steels are widely used for crankshafts, connecting rods and steering knuckles in many automobiles and trucks. As forged they have the high strength required in these components and do not require the expensive heat treatment necessary with other steels.
The vanadium steels can be hardened by nitriding or induction hardening.
www.vanitec.org/pages/en/information/industries/transport.p...
vanadium alloys can more than double the strength of mild steel. These products therefore allow steelmakers to produce the high-strength steels needed in buildings, bridges, pipelines, automotive components, and forgings - just to name a few of many high-strength applications. www.stratcor.com/steel/steel.html


--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2008-03-15 21:48:17 GMT)
--------------------------------------------------

Vanadium is soft and ductile metal that has good resistance to corrosion.
It has good structural strength and is principally used as ferrovanadium or as a steel additive to add strength to the steel. It is also used in other alloys such as specialty stainless steel for surgical instruments, rust resistant and high speed tool steels, and mixed with aluminum in titanium alloys used in jet engines and high-speed airframes.Vanadium steel alloys are used in axles, crankshafts, gears, and other critical components.

Approximately 80% of vanadium produced is used as ferrovanadium or as a steel additive. Other uses:
In such alloys as
specialty stainless steel, e.g. for use in surgical instruments and tools.
rust resistant and high speed tool steels.
mixed with aluminium in titanium alloys used in jet engines and high-speed airframes
Vanadium steel alloys are used in axles, crankshafts, gears, and other critical components.
www.adrianaresources.com/s/Commodities.asp

juvera
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 7

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Andras Szekany: króm, nikkel, molibdén, titán van benne, vanádijum nincs
1 hr
  -> Azok másjok. :)

neutral  István Hirsch: Ezek nem korrózióálló, hanem nagyszilárdságú acélok. Az acélokat szokás az ötvözőkről elnevezni pl. Cr-Ni(-alloyed) steel, ilyenkor mindig a vegyjelet használják, ami a vanádium esetében V (pl. V-alloyed steel). Azaz VA nem jelentheti a V-ötvözést.
2 hrs
  -> Csak példákat hoztam fel a va steelre. Azt hiszem, hogy az eredeti szöveg egy kicsit egyszerűsíti a kérdést, de ez nem változtat azon, hogy va steelt említenek, és ez nem a "VA steel AG", akiknek a website-ja sehol nem említ ilyen nevű terméket v. anyagot

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
va steel
VA-acél


Explanation:
Érdemes elolvasni a Székány András által adott linket

A gyakorlat ezeket az acélötvözeteket két csoportra osztja, amit a gyár fel is tüntet gyártmányain, VM- és VA - acélnak nevezi. A „VM - acél” 13-14 % krómot és 1-2 % nikkelt tartalmaz, rozsdamentes és némely savval szemben ellenálló. A „VA - acél” 18-20 % krómot tartalmaz és 8-9 % nikkelt és nemcsak rozsdamentes, hanem savakkal és egyéb vegyi anyagokkal szemben is teljesen ellenálló.

http://www.lakberendezes.hu/magazin/mutat.php?id=278

rozsdamentes (VA) acél rozsdamentes (VA) acél rozsdamentes (VA) acél rozsdamentes (VA) acél. Katalógusszám. 4072. 4073. 4069. 4070. Bekez. kúp kivitele ...
www.boss2006.hu/Formex.pdf

Andras Mohay
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 8
Grading comment
Nagyon sok köszönet Mohay Professzor Úrnak

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  István Hirsch: Biztosan jól visszafordítható, hiszen "le sem lett fordítva". Nem nemzetközi. Úgy hagyni egyszerűbb, mint megkeresni a magyar megfelelőt. Most ez a megrendelőre hárul, míg rájön, hogy a magyar szabványban legalább 50 éve szereplő KO(R) acélokról van szó.
19 hrs
  -> Ez így igaz, a ritkaságát én is látom, de épp azért javaslom, mert ez egyben fejezi ki mindkettőt, s hidat ver a nemzetközi terminológiához, eleget téve a visszafordíthatóság követelményének is. A fordító transzlátor, nem szimplifikátor.

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -2
va steel
(a Voest-Alpine által gyártott) saválló acél


Explanation:
Korábban volt hasonló kérdés. A vanádium nem ötvözője a saválló/korrózióálló acéloknak. Egy, az említett cég által gyártott saválló acélról lehet szó, de szerintem nem fontos jelen esetben kitenni a gyártót.

--------------------------------------------------
Note added at 20 óra (2008-03-16 14:32:02 GMT)
--------------------------------------------------

A zárójeles kifejezést nem kell kiírni, mert nem derül ki, hogy ténylegesen a VA Steel által gyártott acélról van-e szó, vagy csak arról, hogy valamikor ez az üzem nevezte el ezeket a saválló acélokat (németül) VA acéloknak. Mindenesetre most a (németül) VA-nak nevezett acélok olyan acélminőségeket tartalmaznak, amiket magyarul saválló acéloknak, tágabb értelemben korrózióálló acéloknak hívunk.

--------------------------------------------------
Note added at 22 óra (2008-03-16 16:30:40 GMT)
--------------------------------------------------

"va=stainless steel - Definition from the Merriam-Webster Online ...
Definition of va=stainless steel from the Merriam-Webster Online Dictionary with audio pronunciations, thesaurus, Word of the Day, and word games."
www.m-w.com/cgi-bin/dictionary?book=Dictionary&va=stainless...

"Blind plug of VA stainless steel. Other dimensions on inquiry ... of VA-stainless steel for core drilling, WELLO- and FASO-lining pipe ..."
http://quellband.com/eng/index.php?modul=produkte&m=101

"Combiflex VA stainless steel male threaded socket, Food acc. to ...
Combiflex VA threaded coupling, Food mit Aussengewinde, nach an DIN ISO 228 - cast-on design."
www.masterflex.de/de/produktkatalog/Katalog_engl/Register_1...

"VA = stainless steel. No. of electrodes:. 2 = 2 electroden ... VA = stainless steel 1.4571. HB = Hastelloy B. HC = Hastelloy C. Tl = Titanium. TA = Tantalum ..."
www.profimess.eu/pdfs/KS-03_eng.pdf

"Exchange mixer bloc ( fuselage kneader )die and shaft from VA (stainless steel) and hydraulical die. 18.12.1998 – 02.01.1999 ..."
www.goindustry.com/en/auctions/complete-mixing-line-for-rub...


István Hirsch
Specializes in field
Native speaker of: Hungarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  juvera: A "Voest Alpine steel" a cég neve, nem az anyagé. Ha az anyagot így hívnák, akkor a mellette lenne a TM vagy R jel. De sehol nincs referencia kifejezetten a "va steel"-re amelyet a VA gyárt.
55 mins
  -> In some countries (D, CH and A) the designation V2A or V4A has become accepted, esp.in the construction industry. This design. can be traced back to the early days of stainless steel production. It is the brand designation of a well-known steel producer.

disagree  Gudrun Maydorn: Nothing to do with Voest Alpine - VA steel was developed by the Krupp company.
1829 days