KudoZ home » English to Hungarian » Bus/Financial

spin off

Hungarian translation: kiválás / különválás egy nagyobb vállalat(csoport)tól


00:48 Mar 8, 2002
English to Hungarian translations [PRO]
Bus/Financial
English term or phrase: spin off
Abgenix is emerging as a leader in an increasingly important sector of the pharmaceutical industry. Abgenix has caught the eye of major biotech players; among the notables with which it is allied are Millennium Pharmaceuticals, Pfizer, and Amgen. Cell Genesys spun off Abgenix in 1996 and still retains more than 10%.
mityo
Hungary
Hungarian translation:kiválás / különválás egy nagyobb vállalat(csoport)tól
Explanation:
*spin-off* (fonev/ige) = nagyobb vallalatbol, vallalatcsoportbol kulonvalo/kulonvalik, kiszakado/kiszakad (egy) vallalat

"Cell Genesys spun off Abgenix in 1996 and still retains more than 10%."
= "Az Abgenix 1996-ban valt ki a Cell Genesys-bol, amely tovabbra is 10%-ot meghalado mertekben tulajdonosa."
Selected response from:

xxxivw
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +8kiválás / különválás egy nagyobb vállalat(csoport)tólxxxivw
5hasznosító vállalkozásxxxzsuzsa369


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +8
kiválás / különválás egy nagyobb vállalat(csoport)tól


Explanation:
*spin-off* (fonev/ige) = nagyobb vallalatbol, vallalatcsoportbol kulonvalo/kulonvalik, kiszakado/kiszakad (egy) vallalat

"Cell Genesys spun off Abgenix in 1996 and still retains more than 10%."
= "Az Abgenix 1996-ban valt ki a Cell Genesys-bol, amely tovabbra is 10%-ot meghalado mertekben tulajdonosa."


    Hamblock/Wessels/Futasz Business Dictionary+exp.
xxxivw
PRO pts in pair: 119

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andrea Nemeth-Newhauser
35 mins

agree  novist
5 hrs

agree  xxxbgrocock: similar explanation in J. T. Murphy/T. Salamon Business Glossary
6 hrs

agree  Peter Posch: igen, foleg innovativ fejlesztesekkel/termekekkel elorukkolo, az eredeti vallalatbol kivalt reszlegre hasznaljak
6 hrs

agree  Éva Kimball
9 hrs

agree  Zsolt VARGA
11 hrs

agree  Andrea Vermesi
20 hrs

agree  zsoltpeter
2 days18 hrs

1969 days   confidence: Answerer confidence 5/5
spin-off / spin-out
hasznosító vállalkozás


Explanation:
Ez egy új, jogilag is elfogadott, meghonosítandó kifejezés. Az erről szóló törvény 2004-ben lépett érvénybe, tehát 2 évvel a fenti bejegyzés után.

2004. évi CXXXIV. törvény a kutatás-fejlesztésről és a technológiai innovációról

Idézet:

A törvény a hazai gyakorlatban új fogalomként vezeti be a hasznosító vállalkozás fogalmát. Ez a vállalkozás-típus a fejlett piacgazdaságokban elterjedt és sikeres, többek között a közfinanszírozású kutatóhelyekhez kapcsolódó, úgynevezett "spin-off" vagy "spin-out" vállalkozási forma megfelelője.

Hivatkozás:

http://www.inno-line.hu/text-show.cgi?s=d&id=16


xxxzsuzsa369
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 292