KudoZ home » English to Hungarian » Bus/Financial

Principal

Hungarian translation: vezető tisztségviselő


15:52 May 12, 2002
English to Hungarian translations [PRO]
Bus/Financial / vállalati szervezet
English term or phrase: Principal
tanácsadói életrajzban a személynek a szervezetben betöltött rangjára utal. Van róla elképzelésem, de nem találkoztam vele korábban és ezért szeretnék javaslatot kapni a legmegfelelőbb magyar jelentésre
Sándor Sárecz
Hungary
Hungarian translation:vezető tisztségviselő
Explanation:
1. vezető tisztségviselő, főnök, felettes 2.megbízó, megrendelő; főfelelős - ezeket mind jelentheti
Selected response from:

Mr. George
Grading comment
Köszönet mindenkinek, mindenki sokat segített
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1vezető tisztségviselőMr. George
4felső(szintű) vezető
Andras Szekany
4 -1igazgató
Elvira Stoianov
4 -1főnök / vállalatvezető / munkaadó
Eva Blanar


  

Answers


20 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
főnök / vállalatvezető / munkaadó


Explanation:
stb. (De lehet tőketartozás is, persze az nem foglalkozás.)

Eva Blanar
Hungary
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in pair: 1298

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Andras Szekany: mindegyik említett fogalomnak megvan a maga rendes neve
1 hr
  -> Még szép. Gondolod, hogy azokat nem ismerem?

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
igazgató


Explanation:
as far as I know, it is another possible trabslation for principal, but I donát know if it fits the context

Elvira Stoianov
Luxembourg
Native speaker of: Native in RomanianRomanian, Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 30

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Andras Szekany: director, chief manager, chief officer, chief executive, stb., de ez nem
1 hr

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
vezető tisztségviselő


Explanation:
1. vezető tisztségviselő, főnök, felettes 2.megbízó, megrendelő; főfelelős - ezeket mind jelentheti

Mr. George
PRO pts in pair: 47
Grading comment
Köszönet mindenkinek, mindenki sokat segített

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Andras Szekany: lehet, lehet, de a megadott kontextusban nem igazán
9 mins

agree  Eva Blanar
21 mins

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
felső(szintű) vezető


Explanation:
ugyan ez a kifejezés "Beamtenungarisch", de kb. ezt használják és igaz is

Andras Szekany
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 1544