KudoZ home » English to Hungarian » Bus/Financial

incumbent Telco

Hungarian translation: koncessziós telefontársaság


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:incumbent Telco
Hungarian translation:koncessziós telefontársaság
Entered by: Sándor Sárecz

15:57 May 12, 2002
English to Hungarian translations [PRO]
Bus/Financial
English term or phrase: incumbent Telco
developing strategy (or complex cost management) for an incumbent Telco
Sándor Sárecz
Hungary
koncessziós telefontársaság
Explanation:
A telco a "telecommunications company" általánosan elfogadott röviditése, az incumbent pedig - a magyar gyakorlatban - azokat a helyi távközlési cégeket jelenti, amelyek a 90-es évek közepén azért jöttek létre, hogy meghatározott un. primer körzetekben átvegyék (a Matavtól) a távközlési szolgáltatást. A koncessziós szerződés alapján ezeknek a cégeknek szolgáltatási kötelezettségük keletkezett, gondolom onnan az "incumbent" jelző.

Egyébként úgy emlékszem, valami hasonló kérdés már volt a ProZ.com-on, hónapokkal ezelőtt, ott azt hiszem, a "szolgáltatásra kötelezett távközlési társaság" (vagy valami hasonló) volt a nyerő válasz. Egy kicsit talán ügyetlen, szerintem nem használják, de legalább pontos.
Selected response from:

Eva Blanar
Hungary
Grading comment
köszönöm
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1koncessziós telefontársaság
Eva Blanar
5szolgáltatásra kötelezett távközlési szolgáltató
texlazar
4kötelezett
Andras Szekany


  

Answers


26 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
koncessziós telefontársaság


Explanation:
A telco a "telecommunications company" általánosan elfogadott röviditése, az incumbent pedig - a magyar gyakorlatban - azokat a helyi távközlési cégeket jelenti, amelyek a 90-es évek közepén azért jöttek létre, hogy meghatározott un. primer körzetekben átvegyék (a Matavtól) a távközlési szolgáltatást. A koncessziós szerződés alapján ezeknek a cégeknek szolgáltatási kötelezettségük keletkezett, gondolom onnan az "incumbent" jelző.

Egyébként úgy emlékszem, valami hasonló kérdés már volt a ProZ.com-on, hónapokkal ezelőtt, ott azt hiszem, a "szolgáltatásra kötelezett távközlési társaság" (vagy valami hasonló) volt a nyerő válasz. Egy kicsit talán ügyetlen, szerintem nem használják, de legalább pontos.

Eva Blanar
Hungary
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in pair: 1298
Grading comment
köszönöm

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Endre Both: Kiegészítésként: incumbent = már létezô, aktív, működésben/piacon levô (azzal ellentétben, aki csak most vagy a jövôben lép(ne) a piacra). "Koncessziós" itt fejen találja a szöget, mert a telekommunikációban ez a fô akadálya a piacra lépésnek.
3 hrs
  -> Kösz a megerősitést és igen: biztos, hogy már működő cégről van szó.

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
kötelezett


Explanation:
mármint a "szolgáltatásra" kötelezett :)

Andras Szekany
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 1544

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Endre Both: "incumbent" max. "kötelezô" lehet, de az sem itt.
2 hrs

13 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
szolgáltatásra kötelezett távközlési szolgáltató


Explanation:
pontosítanám a magyar jelentést ezzel. Ezt használtuk a MATÁV-nál....

texlazar
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 114