KudoZ home » English to Hungarian » Bus/Financial

business observers

Hungarian translation: elemzôk


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:business observers
Hungarian translation:elemzôk
Entered by: gabw

00:02 May 30, 2002
English to Hungarian translations [PRO]
Bus/Financial / strategy
English term or phrase: business observers
The Internet is an extremely important new technology, and it is no surprise that is has received so much attention from entrepreneurs, executives, investors, and business observers.
gabw
elemzők
Explanation:
Ez egy összefoglaló név azokra, akik a cégek, illetve a piacok teljesitményét (az "üzletet") figyelik.

Az elemző egyébként foglalkozást / beosztást is jelent, viszont ebben az esetben magában foglalja az ilyen (pl. tanácsadó) cégek vezetőit, a szakújságirókat és hasonlókat is.

Magyarul a politikai megfigyelő teljes mértékben, a piaci megfigyelő úgy-ahogy meghonosodott, a business observer helyett viszont az "elemzők" használatos.
Selected response from:

Eva Blanar
Hungary
Grading comment
Azt hiszem, a szövegkörnyezetben ez illik leginkább. Köszönöm Neked is és mindenkinek, aki segített.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +7gazdasági szakírók / újságírók / megfigyelőkMr. George
5 +1elemzők
Eva Blanar
5az uzleti elet valtozasait es mozgasat figyelemmel kiserok
JANOS SAMU
5kereskedelem figyelőiLeslie Gabor


  

Answers


38 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
kereskedelem figyelői


Explanation:
itt a business kereskedelmet jelent

Leslie Gabor
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 44

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
az uzleti elet valtozasait es mozgasat figyelemmel kiserok


Explanation:
Mivel ez nem egy kifejezett foglalkozas, a jelenteset kell megadni. Hozzatehettem volna, hogy szakemberek, de nem szukseges, mert egy nyugdijas bacsi, akit erdekel az uzleti elet, sajat szakallara is lehet business observer.

JANOS SAMU
United States
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 2292

5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +7
gazdasági szakírók / újságírók / megfigyelők


Explanation:
Mind a három jó rá szerintem. A politikai hírekben is a "megfigyelők szerint" legtöbb esetben szerénytelen újságírókat jelent.

Mr. George
PRO pts in pair: 47

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andras Szekany: 1. sorban megfigyelők
25 mins

agree  xxxbgrocock
53 mins

agree  Ivan Frankovics: üzleti megfigyelők
1 hr

agree  Olga Simon
3 hrs

agree  Endre Both: gazdasági megfigyelők, gazdasági élet megfigyelői
4 hrs

agree  Meturgan: Lásd Endre Both
4 hrs

agree  Katalin Horváth McClure: gazdasági megfigyel?k - már csak azért is, mert létezik egy kiadvány "Business Observer" ami tartalmilag közel áll a magyar Figyel? cim? laphoz (ha az még létezik).
16 hrs

9 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
elemzők


Explanation:
Ez egy összefoglaló név azokra, akik a cégek, illetve a piacok teljesitményét (az "üzletet") figyelik.

Az elemző egyébként foglalkozást / beosztást is jelent, viszont ebben az esetben magában foglalja az ilyen (pl. tanácsadó) cégek vezetőit, a szakújságirókat és hasonlókat is.

Magyarul a politikai megfigyelő teljes mértékben, a piaci megfigyelő úgy-ahogy meghonosodott, a business observer helyett viszont az "elemzők" használatos.

Eva Blanar
Hungary
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in pair: 1298
Grading comment
Azt hiszem, a szövegkörnyezetben ez illik leginkább. Köszönöm Neked is és mindenkinek, aki segített.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Endre Both: Ok, bár akkor nehéz lenne különbséget tenni a "business analyst" és a "business observer" között, ami nem egészen ugyanaz, nem?
17 mins
  -> Az a baj, hogy egyik sem egy egzakt kifejezés, de a magyar szövegekben erre az "elemzők" honosodott meg.