KudoZ home » English to Hungarian » Bus/Financial

SWOT analysis

Hungarian translation: SWOT elemzés


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:SWOT analysis
Hungarian translation:SWOT elemzés
Entered by: Zsolt VARGA

12:12 Mar 30, 2003
English to Hungarian translations [PRO]
Bus/Financial
English term or phrase: SWOT analysis
Van erre elfogadott magyar kifejezés betűszóval? Most csinálok egy referenciamunkát, és nem tudom megkerülni a betűszavas alkalmazást. Előre is köszi.
Zsolt VARGA
SWOT elemzés
Explanation:
Egy egy 2x2-es mátrix. A négy mezőbe szokás felírni egy cég piaci lehetőségeinek elemzése során az erősségeket (Strengths), a gyengeségeket (Weaknesses), a lehetőségeket (Opportunities) és fenyegetéseket (Threats).

--------------------------------------------------
Note added at 2003-03-30 12:59:36 (GMT)
--------------------------------------------------

Szerintem elég elterjedt ilyen változatban - legalábbis akinek szól a kiadvány, minden bizonnyal érteni fogja a tartalmát is.
Selected response from:

Csaba Ban
Hungary
Grading comment
Köszönöm mindenkinek. A téma helyi gazdaságfejlesztés, ezért voltam kicsit elbizonytalanodva (végiggondolva önkormányzataink szakembereinek felkészültségét), és végül én is úgy döntöttem, hogy marad SWOT-nak, és egyszer zárójelben kifejtem.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +5SWOT elemzés
Csaba Ban
5 +1GYELVxxxHungi


Discussion entries: 1





  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +5
SWOT elemzés


Explanation:
Egy egy 2x2-es mátrix. A négy mezőbe szokás felírni egy cég piaci lehetőségeinek elemzése során az erősségeket (Strengths), a gyengeségeket (Weaknesses), a lehetőségeket (Opportunities) és fenyegetéseket (Threats).

--------------------------------------------------
Note added at 2003-03-30 12:59:36 (GMT)
--------------------------------------------------

Szerintem elég elterjedt ilyen változatban - legalábbis akinek szól a kiadvány, minden bizonnyal érteni fogja a tartalmát is.

Csaba Ban
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 561
Grading comment
Köszönöm mindenkinek. A téma helyi gazdaságfejlesztés, ezért voltam kicsit elbizonytalanodva (végiggondolva önkormányzataink szakembereinek felkészültségét), és végül én is úgy döntöttem, hogy marad SWOT-nak, és egyszer zárójelben kifejtem.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Eva Blanar: Igen, csak igy mondják, pl.: www.visz.hu/swot.html, www.mek.iif.hu/porta/szint/tarsad/ konyvtar/vezetes/swot/swot.htm
26 mins

agree  Katalin Horváth McClure: Nem kell magyarítani, SWOT-elemzés a neve.
5 hrs

agree  Gyula Erdész: Nem szokták magyarra fordítani, aki a marketingben egy kicsit is jártas, megérti ezt fordítás nélkül is.
18 hrs

agree  Palko Agi
23 hrs

agree  gabw: Így mondják magyarul is, esetleg GYELV, ahogyan Hungi is írta. De a szakemberek a SWOT-ot értik és használják.
1 day4 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
GYELV


Explanation:
Egyes szakkönyvek (pl. a Longman-féle Business Dicitonary) ezt a rövidítést ajánlják (gyengeségek, erösségek, lehetöségek, veszélyek)és egyes helyeken ezt használják is. Igy ha feltétlenül leforditott betüszó kell, ezt is irhatod. De tény, hogy a SWOT már ugy elterjedt, hogy nyogodtan meghagyható.

xxxHungi
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 1618

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Nora Kis-Pal
32 mins