KudoZ home » English to Hungarian » Bus/Financial

hedge / hedging

Hungarian translation: fedezeti ügylet / lefedezés


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:hedge / hedging
Hungarian translation:fedezeti ügylet / lefedezés
Entered by: Katalin Horváth McClure

14:19 May 17, 2003
English to Hungarian translations [PRO]
Bus/Financial / derivatives
English term or phrase: hedge / hedging
Őrlődöm: az ún. fedezeti ügyletekről van szó, de nem tudom, hogyan tudnám a kettőt külön-külön áttenni magyarra. Általában mindkettőre 'fedezeti ügyletet' mondanak, de pl. a kockázat "hedzselése", mint olyan, elég nehezen forditható ügyletnek vagy ügyleteknek. Nincs valakinek valami jó ötlete?

Több jelzős összetételben is előfordul:
fair value hedge
cash flow hedge

A lefedezés talán nem lenne rossz, de megnéztem a Google-t: van rá 4 db találat (6, de abból kettő adott cimen belüli)...
Eva Blanar
Hungary
fedezeti ügylet / lefedezés
Explanation:
Ez a jó Éva, nem kell mást keresni.
Nem érdekes, hogy nem találsz rá sok hivatkozást a Google-lel.
Én azért zárójelben odatenném az eredeti angolt (hedge).
A magyarított hedzs nekem nem tetszik, de ez persze ízlés dolga.
;-)
Selected response from:

Katalin Horváth McClure
United States
Grading comment
Köszönöm!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1fedezeti ügylet / lefedezés
Katalin Horváth McClure
4árbiztositási ügylet (hedzs)xxxdenny


  

Answers


25 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
árbiztositási ügylet (hedzs)


Explanation:
Igy is úgy is, amúgy is...

Néhány példa:
árbiztosítási ügyletek (hedge, ejtsd: hedzs)
http://www.mezohir.hu/2001-05/23.html?/12010/f3/

Egy jó hedzs-program pedig kiválóan kihasználhatja az ármozgásokat
http://www.mezohir.hu/2001-09/15.html?/12010/f3/

Ezt hívják hedge (hedzs) ügyletnek is.http://www.freeweb.hu/somlo/beharangozo.htm

--------------------------------------------------
Note added at 2003-05-17 16:40:28 (GMT)
--------------------------------------------------

az árbiztositás a fair value hedge, olyan tranzakció, ahol a veszteség elleni biztositás, nem nyereség a cél.

xxxdenny
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in pair: 1667

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Katalin Horváth McClure: Szerintem az "árbiztosítás" leszűkíti az értelmet.
38 mins
  -> Obrigado, Claudia.

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
fedezeti ügylet / lefedezés


Explanation:
Ez a jó Éva, nem kell mást keresni.
Nem érdekes, hogy nem találsz rá sok hivatkozást a Google-lel.
Én azért zárójelben odatenném az eredeti angolt (hedge).
A magyarított hedzs nekem nem tetszik, de ez persze ízlés dolga.
;-)



    Reference: http://www.eco.hu/szotar/dicn588.shtml
Katalin Horváth McClure
United States
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 3270
Grading comment
Köszönöm!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  mpetak
17 hrs