KudoZ home » English to Hungarian » Bus/Financial

assignment of contract position

Hungarian translation: a szerződés érvényessége


12:51 Jul 7, 2003
English to Hungarian translations [Non-PRO]
Bus/Financial
English term or phrase: assignment of contract position
Fáradok... nem jut eszembe a megfelelő jogi kifejezés :(( Segítség!
Kalauz
Hungarian translation:a szerződés érvényessége
Explanation:
ami angolul persze termination of the contact ("a szerződés megszűnése") akar lenni, de néha "validity of the contract" is szerepel: szerintem alaposan félreforditották abban a szószedetben. (Ez sajnos, nem ritka, éppen most csámcsogok pihenésképpen az IM adatbázisán.)

Azért az érdekesség kedvéért bedobhatnád a portugál verziót, van egy brazil jogász, akit meg tudok kérdezni.

--------------------------------------------------
Note added at 6 hrs 48 mins (2003-07-07 19:39:55 GMT)
--------------------------------------------------

Van pár jó portugál link ezen a cimen:
http://www.yourdictionary.com/languages/romance.html#french

--------------------------------------------------
Note added at 7 hrs 38 mins (2003-07-07 20:29:44 GMT)
--------------------------------------------------

Mégis visszataláltam ide: szóval szerintem a szerződéses jogok és kötelezettségek (esetleg a szerződéses kötelmek) átadhatóságától van szó.
Selected response from:

Eva Blanar
Hungary
Grading comment
Köszönöm mégegyszer a segítséget!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3a szerződés érvényessége
Eva Blanar
3megbizasi szerzodesEdit.B


Discussion entries: 9





  

Answers


3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
megbizasi szerzodes


Explanation:
Sok munkahirdetesben olvastam a kovetkezot: "jobs for permanent or contract position .."

Edit.B
United Kingdom
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

6 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
a szerződés érvényessége


Explanation:
ami angolul persze termination of the contact ("a szerződés megszűnése") akar lenni, de néha "validity of the contract" is szerepel: szerintem alaposan félreforditották abban a szószedetben. (Ez sajnos, nem ritka, éppen most csámcsogok pihenésképpen az IM adatbázisán.)

Azért az érdekesség kedvéért bedobhatnád a portugál verziót, van egy brazil jogász, akit meg tudok kérdezni.

--------------------------------------------------
Note added at 6 hrs 48 mins (2003-07-07 19:39:55 GMT)
--------------------------------------------------

Van pár jó portugál link ezen a cimen:
http://www.yourdictionary.com/languages/romance.html#french

--------------------------------------------------
Note added at 7 hrs 38 mins (2003-07-07 20:29:44 GMT)
--------------------------------------------------

Mégis visszataláltam ide: szóval szerintem a szerződéses jogok és kötelezettségek (esetleg a szerződéses kötelmek) átadhatóságától van szó.

Eva Blanar
Hungary
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in pair: 1298
Grading comment
Köszönöm mégegyszer a segítséget!