KudoZ home » English to Hungarian » Bus/Financial

requisition

Hungarian translation: munkaerő-igénylés


21:57 Nov 6, 2003
English to Hungarian translations [PRO]
Bus/Financial
English term or phrase: requisition
Ismerem a szó jelentését, nem az a kérdésem. Egy speciális értelmére keresem a megfelelő magyar szót, szakkifejezést.
Itt Amerikában a nagyobb cégeknél amikor egy vezető úgy dönt, hogy szükség van egy új személy felvételére, akkor kitölt egy dokumentumot, aminek a neve "requisition". Ezen rajta van, hogy ki, melyik részleg, osztály kéri ennek az új állásnak, pozíciónak a "megnyitását", milyen feltételekkel, és miért (pl. az eddigi két asszisztens már nem győzi a munkát, kell egy harmadik, vagy ezentúl az interneten keresztül is nyomulni kíván a cég, ezért kell egy webmester, stb.)
Ezután ezt a requisitiont felsőbb körökben elbírálják, és jóváhagyják (vagy nem).
Ennek a "requisition"-nek a magyar megfelelője kellene, ha valaki járatos személyzeti, humánpolitikai körökben, ugyan világosítson már fel.
A szövegben nemcsak requisition, hanem requisition form ill. rövidítve req form is előfordul.
Katalin Horváth McClure
United States
Hungarian translation:munkaerő-igénylés
Explanation:
Szerintem Magyarországon ez felel meg a leginkább a "requisition" kifejezésnek.
A "form" pedig lehetne:
munkaerő-igénylő lap
Selected response from:

Katalin Szilárd
Hungary
Grading comment
Ez lesz a legjobb, mostmár csak az a kérdés, hogyan kell helyesen írni, de azt felteszem másik kérdésnek a magyar vonalon. Köszi szépen mindenkinek.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2munkaerő-igénylés
Katalin Szilárd
3 +2Státus igénylésxxxdenny
5Munkaerőigény bejelentőlapMeturgan
4létszámbővítési igény
szilard


Discussion entries: 1





  

Answers


34 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
munkaerő-igénylés


Explanation:
Szerintem Magyarországon ez felel meg a leginkább a "requisition" kifejezésnek.
A "form" pedig lehetne:
munkaerő-igénylő lap



    Reference: http://www.humanlabor.hu/hum_lab/humlab.nsf/meiglap?OpenPage
    Reference: http://www.grafton.hu/hu/vacancy.htm
Katalin Szilárd
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 3118
Grading comment
Ez lesz a legjobb, mostmár csak az a kérdés, hogyan kell helyesen írni, de azt felteszem másik kérdésnek a magyar vonalon. Köszi szépen mindenkinek.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Eva Blanar
9 hrs

agree  GeorgeH
16 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
Munkaerőigény bejelentőlap


Explanation:
PDF] Munkaerőigény bejelentőlap
File Format: PDF/Adobe Acrobat - View as HTML
... Személyesen Telefaxon Interneten | | | | | Állás azonosító: | | | |
Érkeztető bélyegző helye: Munkaerőigény bejelentőlap Tisztelt ...
misc.magyarorszag.hu/binary/ 4327__iratminta_munkakozvetites_munkaeroigeny_bejelentolap.pdf - Similar pages
[PDF] MUNKAERŐ-TERVEZÉS TEENDŐK NINCS TEENDŐ TEENDŐK Elemzés ...
File Format: PDF/Adobe Acrobat - View as HTML
... Tömeges létszámleépítés Alvállalkozói szerződés Előléptetések Termelékenységfokozás
- 1 - Elemzés Munkaerőigény előrejelzés Munkaerő ...
www.avf.hu/TSZ/AM/targyak2003-1/amembe/ EmberiEroforrasBiztositasVSZN.pdf - Similar pages
[DOC] Foglalkoztató adatlap
File Format: Microsoft Word 2000 - View as HTML
Munkaerőigény bejelentőlap. Az Állami Foglalkoztatási Szolgálat munkatársa
tölti ki! ... Érkeztető bélyegző helye: Munkaerőigény bejelentőlap. ...
www.bmmk.hu/nyomtatv/migeny.doc - Similar pages
hatosagi
... (Érvényes munkaerőigény az amelyet a foglalkoztató a kérelem beadását ... I./2.
Engedély kiadásának feltételei munkaerőigény beadása nélkül: ...
www.bmmk.hu/eljardok4.htm - 37k - Cached - Similar pages
[ More results from www.bmmk.hu ]
[DOC] Munkaügyi szervezet által adott telephely azonosító:
File Format: Microsoft Word 97 - View as HTML
Munkaerőigény bejelentőlap. Tisztelt Foglalkoztató! ... lapot első alkalommal
a munkaerőigény bejelentő lappal együtt kötelező kitölteni. ...
www.hajdummk.hu/internet/doc/migbej.doc - Similar pages




    misc.magyarorszag.hu/binary/ 4327__iratminta_munkakozvetites_munkaeroigeny_bejelentolap.pdf
    www.magyarorszag.hu/ugyintezo/ugyleirasok/ munkavallalas/munkakozvetites/ - 61k
Meturgan
Hungary
PRO pts in pair: 212

25 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
Státus igénylés


Explanation:
Emlékezetem szerint - Próbáltam dokumentációt találni, de eddig nem sikerült
A megfelelö papir: státus igénylölap

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs 27 mins (2003-11-07 00:24:30 GMT)
--------------------------------------------------

A probléma a munkaeröigény bejelentéssel az, hogy ez a státushelyzettöl többé-kevésbé független. Ha nincs státus, még mindig lehet munkaerö igény, s ilyenkor a megoldás pl. idöszaki (ideiglenes) foglalkoztatás. Ha megvan a státus, akkor megyünk a hirdetés, munkaer? közvetités, stb irányába a munkaerö-igénnyel, s ez az, amit az idézett web-lapokon látunk.

--------------------------------------------------
Note added at 7 hrs 45 mins (2003-11-07 05:42:12 GMT)
--------------------------------------------------

A lényeg, hogy a munkaeröfelvételi folyamat két lépésb?l áll. Az, hogy vannak intézmények, ahol az ideiglenes állás ugyanolyan jóváhagyást igényel, mint az állandó állás, nem változtat a lényegen. Ismerünk még rész-státust, megosztott státust is, ez sem változtat a dolog lényegén.

--------------------------------------------------
Note added at 16 hrs 6 mins (2003-11-07 14:03:29 GMT)
--------------------------------------------------

A bizonytalanságom oka leginkább az, hogy a \"státus\" f?leg hivatali (állami, stb) állás vonatkozásában volt használatos és nem tudom, hogy a mai magánszektor használja-e.

xxxdenny
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in pair: 1667

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Transpar
9 hrs

agree  xxxHungi: Bár már eldöntötted, megjegyzem, hogy csak ez a helyes (esetleg sztátusz-igénylés írásmóddal), mert ez fejezi ki azt, hogy egy eddig nem létező státuszt akarunknlétrehozni, amit azután más és más munkaerő is betölthet.
1 day15 hrs

21 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
létszámbővítési igény


Explanation:
Szerintem ez is megállja a helyét, mivel már alkalmazott munkaerő további kiegészítéséről van szó, amit a azonban gazdasági és eredményességi adatoknak alá kell támasztaniuk.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-11-07 19:07:28 (GMT)
--------------------------------------------------

illetve -- igénylőlap

szilard
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 4