KudoZ home » English to Hungarian » Business/Commerce (general)

"red flag" of corruption

Hungarian translation: ismertetőjele vagy ismérve


01:41 Aug 12, 2006
English to Hungarian translations [PRO]
Bus/Financial - Business/Commerce (general) / bribery
English term or phrase: "red flag" of corruption
Az agent itt olyan, aki segít külföldi szerződéseket elnyerni.

"High commission of an agent is a ***"red flag" of corruption***, especially in a country where corruption is common."
Gabor Kun
Hungary
Hungarian translation:ismertetőjele vagy ismérve
Explanation:
A "korrupció" szóhoz "zászló" szó társítása számomra képzavarnak tűnik.

--------------------------------------------------
Note added at 8 óra (2006-08-12 09:44:31 GMT)
--------------------------------------------------

pontosan: "korrupció ismertetőjele" vagy a "korrupció ismérve"

--------------------------------------------------
Note added at 11 óra (2006-08-12 13:25:02 GMT)
--------------------------------------------------

Kissé szabadon fordítva:
"a korrupcióra utaló "félreérthetetlen jelzés""
Selected response from:

Attila Széphegyi
Hungary
Grading comment
Az ismérvre nem voksolnék, de az ismertetőjel közelebbi találatnak tűnik, ha nem is telibe. A jelzőzászló sem rossz, de most errefelé dőlt.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4ismertetőjele vagy ismérve
Attila Széphegyi
3a korrupció "jelzőzászlója"apro


Discussion entries: 1





  

Answers


5 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
a korrupció "jelzőzászlója"


Explanation:
vagy hasonló, szóval jelezze a korrupciót:

red flag

noun
Definition:

2. warning signal: a flag waved as a danger signal or a command to stop
http://encarta.msn.com/dictionary_/red%20flag.html





--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs (2006-08-12 07:17:41 GMT)
--------------------------------------------------

van is bőven találat a jelzőzászlóra

apro
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 16

8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
ismertetőjele vagy ismérve


Explanation:
A "korrupció" szóhoz "zászló" szó társítása számomra képzavarnak tűnik.

--------------------------------------------------
Note added at 8 óra (2006-08-12 09:44:31 GMT)
--------------------------------------------------

pontosan: "korrupció ismertetőjele" vagy a "korrupció ismérve"

--------------------------------------------------
Note added at 11 óra (2006-08-12 13:25:02 GMT)
--------------------------------------------------

Kissé szabadon fordítva:
"a korrupcióra utaló "félreérthetetlen jelzés""

Attila Széphegyi
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 79
Grading comment
Az ismérvre nem voksolnék, de az ismertetőjel közelebbi találatnak tűnik, ha nem is telibe. A jelzőzászló sem rossz, de most errefelé dőlt.