KudoZ home » English to Hungarian » Business/Commerce (general)

business leader

Hungarian translation: éllovas


14:02 Feb 19, 2007
English to Hungarian translations [PRO]
Bus/Financial - Business/Commerce (general)
English term or phrase: business leader
Egy szemelyrol van szo, akinek nem vezetoi munkakore van, hanem a teljesitmenye alapjan nevezik ennek. Nem boltrol van szo, hanem akar uzletegysegrol, uzletagazatrol.
Eva Ballentine
Hungarian translation:éllovas
Explanation:
Némi fantáziával.

--------------------------------------------------
Note added at 20 óra (2007-02-20 10:08:38 GMT)
--------------------------------------------------

Itt ugyan vállalatokról van szó, de más helyen is alkalmazható, mivel nem valószínű, hogy az egész szövegből nem derülne ki, hogy minek is az éllovasa:
"HVG: ötszáz éllovas a cégvilágból
A megújult Heti Világgazdaság idei első számában megjelent toplisták az 500 legnyereségesebb és legnagyobb árbevételű hazai céget rangsorolják."
http://www.nepszava.hu/default.asp?cCenter=article.asp&nID=8...
Selected response from:

Attila Széphegyi
Hungary
Grading comment
Tökéletes a szövegkörnyezetben.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4éllovas
Attila Széphegyi
4vezető üzletember
ilaszlo


Discussion entries: 2





  

Answers


4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
vezető üzletember


Explanation:
.


    Reference: http://www.pano-rama.hu/libanoni_balogh_sandor.htm
    Reference: http://mfor.hu/cikk.php?article=27747
ilaszlo
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
éllovas


Explanation:
Némi fantáziával.

--------------------------------------------------
Note added at 20 óra (2007-02-20 10:08:38 GMT)
--------------------------------------------------

Itt ugyan vállalatokról van szó, de más helyen is alkalmazható, mivel nem valószínű, hogy az egész szövegből nem derülne ki, hogy minek is az éllovasa:
"HVG: ötszáz éllovas a cégvilágból
A megújult Heti Világgazdaság idei első számában megjelent toplisták az 500 legnyereségesebb és legnagyobb árbevételű hazai céget rangsorolják."
http://www.nepszava.hu/default.asp?cCenter=article.asp&nID=8...


Attila Széphegyi
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 79
Grading comment
Tökéletes a szövegkörnyezetben.