KudoZ home » English to Hungarian » Business/Commerce (general)

'as is' and 'to be' business processes

Hungarian translation: meglévő és megvalósítandó üzleti folyamatok


20:29 Apr 6, 2007
English to Hungarian translations [PRO]
Marketing - Business/Commerce (general)
English term or phrase: 'as is' and 'to be' business processes
Annyit árul el ezekről a szöveg, hogy bonyolult IT rendszerek szolgálják ki őket
ghostghost
Hungarian translation:meglévő és megvalósítandó üzleti folyamatok
Explanation:
Lényegében hasonló Éva és Katarina válaszainak tartalmához, de a megfogalmazást én így látom pontosnak.
Selected response from:

Andrea Szabados
Grading comment
Köszönöm!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3jelenlegi és jövendőbeli üzleteljárások
Katarina Peters
4 +2meglévő és megvalósítandó üzleti folyamatok
Andrea Szabados
3ez szerintem az "ist" és a "soll" kategória
Eva Blanar


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
jelenlegi és jövendőbeli üzleteljárások


Explanation:
:)

Katarina Peters
Canada
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  juvera: Lényegében erről van szó, az egyetlen eltérés amellyel találkoztam a jövendőbeli helyett: jövőbeli.
6 mins
  -> Koszonom, igaz, ez uzleti nyelv.

agree  ValtBt
6 hrs
  -> Koszonom!

neutral  Andrea Szabados: Az "üzleteljárások" szót nem használja a magyar üzleti nyelv. Nincs rá találat sem a neten. Legfeljebb így lehetne helyes: "üzleti eljárások". Ám ez is ritkán hallható, helyette az "üzleti folyamatok" használatos. Az eljárás inkább a procedure megfelelője
1 day23 hrs
  -> Igaz, tekintettel a manapsagi hasznalatra, koszonom.

agree  János Kohl
5 days
  -> Köszönöm, János

11 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
ez szerintem az "ist" és a "soll" kategória


Explanation:
vagyis a "ami van" és "aminek lennie kellene" - azt hiszem, tartalmilag kellene lefordítani: azt jelenti, hogy a rendszer bizonyos dolgokat meg tud csinálni, bizonyos dolgokat még nem, és most a jelenlegi állapotból át kell vennie a kívánatos vagy megkövetelt állapotba.

ha például egy rendszer vírust érzékel, de csak egy riasztást ad (nem indítja el a védekezést), akkor ott még van tennivaló az "as is" és a "to be" állapot között.

Eva Blanar
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 143

2 days1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
meglévő és megvalósítandó üzleti folyamatok


Explanation:
Lényegében hasonló Éva és Katarina válaszainak tartalmához, de a megfogalmazást én így látom pontosnak.

Andrea Szabados
Specializes in field
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 36
Grading comment
Köszönöm!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Katarina Peters: igen, ez is egy megfelelő verzió.
1 hr

agree  János Kohl
3 days13 hrs