KudoZ home » English to Hungarian » Business/Commerce (general)

role consultation

Hungarian translation: ***magyarázat***


13:44 Oct 29, 2007
English to Hungarian translations [PRO]
Bus/Financial - Business/Commerce (general) / vállalatirányítás
English term or phrase: role consultation
A fordítandó szövegben csak említés szintjén fordul elő (a job enrichment mellett) mint egy lehetséges eszköz, de találtam egy ilyet is:

who can benefit from role consultation?
1. Senior managers who need to discuss sensitive, complex or problematic organisational or interpersonal issues with an objective, professional third party

2. Team leaders dealing with personality conflicts among team members

3. Recently promoted, technically qualified professionals and staff (eg lawyers, engineers with a lack of knowledge, experience or confidence in handling “people issues”)

4. Executives who have lost focus, or whose management style has failed to keep pace with cultural change

5. Teams that don't function well

6. Anyone concerned about organisational cohesion and wellbeing– helping to minimise factions, fighting and human wastage.

Mi ennek a magyar megfelelője? Már ha van?
Jó lenne valami rövid megoldás, mert táblázatba kell beírni, nem nagyon van hely a körülírásnak.
Előre is köszönöm!
Andrea Garamvölgyi
Hungary
Hungarian translation:***magyarázat***
Explanation:
Ez nem csupán "role play"!

Leginkább a "coaching" fogalmára hasonlít.

"While role consultation includes aspects of executive coaching, it goes beyond in focusing on the total requirements of the role."

http://www.thorntonconsulting.org/what-services.asp

Sok helyen a "coaching"-al együtt is említik meg:

"Executive Role Consultation/Coaching Services"

http://innovativepractice.com/executive_coaching.pdf

Magyarul is létezik a coaching (akármennyire is szörnyű) - itt egy egész cikk van róla:

http://www.humanerok.hu/pages/articles.aspx?id=85F79126-7AB9...

Nem tudok frappáns egyszavas megoldást javasolni, de hátha valakinek lesz ötlete ezek alapján.



--------------------------------------------------
Note added at 8 hrs (2007-10-29 22:41:46 GMT)
--------------------------------------------------

Eszembe jutott egy lehetséges magyar verzió:

(vezetői) készségfejlesztési tanácsadás

http://kepzes.szinergia.hu/V3.html

Selected response from:

xxxzsuzsa369
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +3szerepgyakorlat/helyzetgyakorlat
Andrea Szabados
3 +1***magyarázat***xxxzsuzsa369
4szituációs játék
Gusztáv Jánvári


  

Answers


12 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
szerepgyakorlat/helyzetgyakorlat


Explanation:
A rendelkezésre álló helytől függően lehet tovább magyarázni, körülírni, de alapvetően erről van szó.
Persze ez színházi szakkifejezés (már ha annak számít), hozzá lehet tenni, hogy "-megbeszélés" vagy "-konzultáció".

forrás pl.:
"szerepgyakorlat: a személyiség és a színpadkészség fejlesztése..."
www.felvi.hu/fir/szakleirasok.ofi?mfa_id=3&m_id=182

Lehet még helyzetgyakorlat is.

Andrea Szabados
Specializes in field
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 36

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Katalin Horváth McClure
28 mins

agree  Gusztáv Jánvári
37 mins

agree  Gabor Schulz
5 hrs

49 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
szituációs játék


Explanation:
Csak hogy legyen miből választani :)

Gusztáv Jánvári
Hungary
Works in field
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 99

8 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
***magyarázat***


Explanation:
Ez nem csupán "role play"!

Leginkább a "coaching" fogalmára hasonlít.

"While role consultation includes aspects of executive coaching, it goes beyond in focusing on the total requirements of the role."

http://www.thorntonconsulting.org/what-services.asp

Sok helyen a "coaching"-al együtt is említik meg:

"Executive Role Consultation/Coaching Services"

http://innovativepractice.com/executive_coaching.pdf

Magyarul is létezik a coaching (akármennyire is szörnyű) - itt egy egész cikk van róla:

http://www.humanerok.hu/pages/articles.aspx?id=85F79126-7AB9...

Nem tudok frappáns egyszavas megoldást javasolni, de hátha valakinek lesz ötlete ezek alapján.



--------------------------------------------------
Note added at 8 hrs (2007-10-29 22:41:46 GMT)
--------------------------------------------------

Eszembe jutott egy lehetséges magyar verzió:

(vezetői) készségfejlesztési tanácsadás

http://kepzes.szinergia.hu/V3.html



xxxzsuzsa369
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Erzsébet Czopyk: coaching
13 hrs