KudoZ home » English to Hungarian » Business/Commerce (general)

title

Hungarian translation: megszólítás


22:24 Feb 18, 2008
English to Hungarian translations [PRO]
Bus/Financial - Business/Commerce (general) / communications
English term or phrase: title
Dr., Mr., Miss, Mrs., Ms.
Mi is ez magyarul?
Gabor Kun
Hungary
Hungarian translation:megszólítás
Explanation:
csak sokszor el kell magyarázni, hogy a "Title" nevű mező nálunk a végére jön, ha kódolt mezőkről van szó
Selected response from:

Csaba Ban
Hungary
Grading comment
Ám legyen, bár átírtam őket a Krisztina által is idézett magyar opciókra. Köszönöm :)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +5megszólítás
Csaba Ban
5 +1megszólítás
Gusztáv Jánvári
4előnév (bizonyos esetekben)
Krisztina Lelik


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +5
megszólítás


Explanation:
csak sokszor el kell magyarázni, hogy a "Title" nevű mező nálunk a végére jön, ha kódolt mezőkről van szó

Csaba Ban
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 12
Grading comment
Ám legyen, bár átírtam őket a Krisztina által is idézett magyar opciókra. Köszönöm :)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Hungary GMK
8 hrs

agree  Iosif JUHASZ
8 hrs

agree  Judit Darnyik
9 hrs

agree  Kinga Elsewesi-Korcsmaros
11 hrs

agree  Andrei Ersek
17 hrs

7 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
megszólítás


Explanation:
A Mr, Ms és Miss miatt titulus nem lehet, de ha a tudományos és más rangokról lenne szó, akkor titulusnak kéne nevezni.

Gusztáv Jánvári
Hungary
Works in field
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 99

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxzsuzsa369: Van ahol a megszólítás/titulus együtt szerepel: http://www.google.hu/search?hl=hu&inlang=pl&ie=ISO-8859-2&q=...
10 hrs
  -> Még ez sem katasztrófa, de mondjuk egy űrlapon erősebb méretkorlátok vannak, esztétikailag sem túl szép, ha csak emiatt fél méterrel szélesebb a mezőnevek oszlopa.

8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
előnév (bizonyos esetekben)


Explanation:
Magyar hivatalos iratokon többször találkoztam ezzel.
Pl.:
# Születési idő: év, hónap, nap;
# Születési hely: a bejelentő születési helye;
# Kiegészítő előnév (pl: dr., id., ifj., özv., stb.)
# Családi név: a bejelentő vezetékneve;
# Utónév (1): a bejelentő keresztneve;
# Utónév (2): a bejelentő második keresztneve;
# Kiegészítő utónév: ua., mint a g) rovatmező (kiegészítő előnév), ha a bejelentő a családi név után használja;
www.mindsoft.hu/include/download.php?docid=147

Vagy:
AEGON MAGYARORSZÁG HITEL ZRT. TÖLTI KI! Kölcsönigénylés azonosítója:. Alulírott. Előnév:. dr. ifj. id. özv. ...
www.jadranmart.hu/?action=download&type=documents&id=33

Krisztina Lelik
Greece
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 20