KudoZ home » English to Hungarian » Business/Commerce (general)

unrelated parties

Hungarian translation: független felek


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:unrelated parties
Hungarian translation:független felek
Entered by: Zsuzsa Berenyi

16:57 Aug 24, 2008
English to Hungarian translations [PRO]
Bus/Financial - Business/Commerce (general) / transfer pricing
English term or phrase: unrelated parties
The Guidelines are not valid for relationships with unrelated parties.
Zsuzsa Berenyi
Hungary
független felek
Explanation:
nem kapcsolt felek (vállalkozások)

--------------------------------------------------
Note added at 23 hrs (2008-08-25 16:48:54 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Köszönöm.
Selected response from:

Kathrin.B
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5független felek
Kathrin.B
4nem csatlakozott felekxxxhollowman
4szerződéses viszonyban nem álló felek
Gusztáv Jánvári
3kívülálló felek
Katarina Peters


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
szerződéses viszonyban nem álló felek


Explanation:
Szövegkörnyezet híján ez is lehet. Ha a független feleket úgy értelmezem, hogy például nem cég és anyacég, akkor nem biztos, hogy ezt kell a szövegbe írni, lehet, hogy szerződés nincs közöttük.

Gusztáv Jánvári
Hungary
Works in field
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 99

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
kívülálló felek


Explanation:
talán...

Katarina Peters
Canada
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 12

13 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
nem csatlakozott felek


Explanation:
Egy lehetséges megoldás.

Example sentence(s):
  • A fuvarozók az informatikai rendszerhez nem csatlakozott felek részére a példányokat kinyomtatva átadják. A csatlakozott felek a kinyomtatott példányokat kérésre kapják meg.

    Reference: http://tinyurl.com/4ca7yc
xxxhollowman
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 8

46 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
független felek


Explanation:
nem kapcsolt felek (vállalkozások)

--------------------------------------------------
Note added at 23 hrs (2008-08-25 16:48:54 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Köszönöm.

Kathrin.B
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 16
Notes to answerer
Asker: Nagyon köszönöm.